Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید مصطفی آیت اللهی موسوی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران با اشاره به دلایل ایجاد حاشیه نشینی در کرمان، افزود: موضوع حاشینه نشینی فقط مربوط به ایران نیست از طرف دیگر برخی از دلایل حاشیه نشینی مربوط به جاذبه‌های کاذب در مناطق شهری، عدم وجود امکانات لازم برای افراد ساکن در مناطق روستایی است که می‌تواند منجر به ایجاد مشاغل کاذب و ساکن شدن افراد در حاشیه شهر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به واسطه ارزان بودن اراضی در حاشیه شهر و فعالیت افراد سودجود در این زمینه معضلات دیگری به وجود می‌آید.

وی با بیان این مطلب که مسئله حاشیه نشینی در نقاط مختلف شهر و استان کرمان وجود دارد، بیان داشت: از سال ۹۱ در این زمینه فعالیت‌هایی انجام شد و کارگروهی در خصوص بررسی موضوع حاشیه نشینی شکل گرفت و همچنان نیز درحال فعالیت است.

معاون عمرانی استاندار کرمان ابراز داشت: اقدامات خوبی در حاشیه‌های شهر همچون برخورد با تصرفات دولتی و برخورد با تغییر کاربری اراضی انجام شد و طرح بررسی موضوع حاشیه نشینی در اختیار فرمانداری‌ها قرار داده شده است که هر کدام از آنها نسخه خاص خود را دارند.

وی عنوان کرد: طرح کمربند سبز به عنوان محدوده محصور کننده ساخت و ساز مجاز شهر در سال ۹۰ کلید خورد و به عنوان یکی از روش‌های مقابله با توسعه حاشیه شهر شناخته شد.

وی ادامه داد: این طرح دارای سه فاز است که فاز اول آن انجام شد همچنین بخشی از فاز دو نیز اجرا شده اما به دلیل تملک زمین با رکود مواجه و متوقف شد البته استاندار جدید بر این موضوع تاکید دارد که بتوانیم محدوده ساخت و ساز شهر مشخص و اجرایی شود از طرف دیگر این طرح دارای ۱۰ کلیومتر طول و ۵۰ متر عرض است.

آیت اللهی موسوی با بیان این مطلب که با کمک شهرداری و گروه‌های جهادی به دنبال این هستیم که محدوده کمربند سبز را محدود کنیم، اظهار کرد: این طرح حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد اجرایی شده است از طرف دیگر در مجموع حدود ۳۰ نقطه حاشیه نشین در کرمان وجود دارد که هر کدام دارای شرایط خاص خود هستند و براین اساس روش کار هر کدام، متفاوت است.

معاون عمرانی استاندار کرمان با بیان این مطلب که بخشی از آسیب‌های ایجاد شده در نقاط حاشیه نشین شهری متأثر از عملکرد خود افراد است، اظهار داشت: عواملی همچون مشکلات مالی و عدم آگاهی لازم موجب بروز مشکلاتی می‌شود لذا ضرورت دارد که افراد قبل از خرید اراضی از مالکیت ملک اطمینان داشته باشند و حتماً در این زمینه استعلام لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه تخریب‌هایی از اراضی دولتی تصرف شده در مناطق حاشیه نشین استان انجام شده است، اظهار داشت: کوره‌ها در شهر کرمان نیز به زودی جابه‌جا شده و مشکل آن حل خواهد شد که در این زمینه بخشی از کوره‌ها به دشت زحمتکشان منتقل می‌شود.

کد خبر 5090544

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کرمان حاشیه نشینی ویروس کرونا شیراز محدودیت های کرونایی آمار کرونا بارش باران بوشهر شیوع کرونا بارش برف شهرستان کرج روز دانشجو سیلاب شهرکرد محسن فخری زاده گرگان حاشیه نشینی انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۷۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی از توافق با شهرک‌های صنعتی استان به منظور ایجاد شهرک فناوری با ۳۰ هکتار وسعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، علی قربانی امروز چهار شنبه در حاشیه کلنگ زنی پروژه انتقال آب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی، پارک علم و فناوری را حلقه‌ی واسط میان مردم و دولت خواند و از توافق با شهرک‌های صنعتی استان برای ایجاد شهرک فناوری در ضلع شمالی پارک به وسعت ۳۰ هکتار خبر داد.

وی پارک علم و فناوری خراسان شمالی را دبیر خانه‌ی کشوری صنایع خلاق و دبیرخانه‌ی ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان توصیف کرد و گفت: برای تسریع در انجام امور، بوروکراسی اداری در پارک و واحد‌های زیر مجموعه عملا وجود ندارد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: رتبه پارک استان که در سال گذشته ۲۶ کشوری بود، امسال با ۱۳ رتبه ارتقا به ۱۳ کشوری رسیده است.

قربانی از رفع موانع ضابطه‌ای شهرداری در خصوص استقرار شرکت‌های فناوری در پارک علم و فناوری نیز خبر داد.

دیگر خبرها

  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • شهرک‌های صنعتی در باوی احداث می‌شوند
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • احداث چند شهرک صنعتی در باوی
  • رشد ۳۱ درصدی جابه جایی مسافر با کمک ناوگان مسافربری جاده‌ای کرمان  
  • شهرک جدید در حاشیه شهر بوشهر ایجاد می‌شود
  • سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی قزوین