Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-25@02:30:34 GMT

نحوه دریافت کارت اعتباری سهام عدالت چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۴۷۴۵۸

نحوه دریافت کارت اعتباری سهام عدالت چگونه است؟

رویداد۲۴ علیرضا ماهیار، با بیان اینکه یکی از طرح‌هایی که برای توسعه سهام عدالت و اعطای تسهیلات به مشمولان سهام عدالت طراحی شد، اعطای کارت اعتباری بود، اظهار کرد: این کارت‌ها مخصوصا برای سهام دارانی که روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده بودند و تعداد آن‌ها حدودا ۳۰ میلیون نفر است، طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته او، این فرایند به صورت تمام الکترونیک از مبدا بانک‌های عامل تا مقصد که شرکت سپرده گذاری و بازار سرمایه هستند، خواهد بود.

ماهیار درمورد نحوه اخذ این کارت توضیح داد: مشمول سهام عدالت که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده است، باید سجامی باشد و بعد از احراز هویت در اپلیکیشن‌های مربوط به بانک‌های عامل و پس از اینکه شرکت سپرده گذاری سجامی بودن فرد را برای بانک تایید کرد، می‌تواند دارایی خود را مشاهده کند و متوجه شود چقدر دارایی سهام عدالت دارد و متناسب با آن، فرم مربوطه را داخل سیستم بانک پر کند.

بیشتر بخوانید: چه کسانی می‌توانند سهام عدالت را بفروشند؟

وی افزود: در واقع فرد بدون نیاز به مراجعه حضوری متوجه می‌شود که می‌تواند تا چه میزان تسهیلات دریافت کند.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی درباره میزان تسهیلاتی که از سوی بانک‌ها اعطا می‌شود، گفت: برخی بانک‌ها ۶۰ درصد ارزش روز دارایی فرد و برخی تا ۱۰۰ درصد هم برای اعطای تسهیلات پیش بینی کرده اند که مکانیزم آن بستگی به بانک عامل دارد. در نهایت درخواست فرد به شرکت سپرده گذاری مرکزی ارسال می‌شود.

ماهیار گفت: این درخواست‌ها به صورت تجمعی بوده و بحث توثیق مکانیزه اتفاق می‌افتد و بعد از آن شرکت به بانک اعلام می‌کند که سهام فرد توثیق شد و بانک می‌تواند به سهامدار اعتبار دهد.

به گفته وی، برخی از بانک‌ها در نظر دارند این مبلغ را در قالب شارژ کردن کارت عادی مشتریان، برخی کارت خرید و برخی از طریق روش‌های نوین پرداخت شارژ کنند.

احتمال ارائه کارت تا پایان آذرماه

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی درمورد زمان آغاز فرایند مذکور نیز اظهار کرد: بحث‌های حقوقی و تعاملات بین شبکه بانکی، شرکت سپرده گذاری و بازار سرمایه این فرایند از بحث‌های فنی آن پیچیده‌تر است، زیرا برای نخستین بار است و باید پروتکل‌های حقوقی به نحوی باشد که بحث ارتباطات و ذینفعان و عاملیت فرد وثیقه گذار و وثیقه گیر کاملا مشخص شود.

وی ادامه داد: باید بحث احراز هویت الکترونیک پیاده سازی شود و معاونت حقوقی شرکت سپرده گذاری در حال تدوین نهایی سازی این موضوعات است. در این راستا با چند بانک تعاملات اولیه اتفاق افتاده است و برخی بانک‌ها سرویس را تا بخش زیادی پیاده سازی کرده اند.

به گفته ماهیار، پس از اینکه اولین قرارداد نهایی شود، مردم می‌توانند از مزایای این کارت اعتباری تا پایان آذرماه بهره‌مند شوند.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سهام عدالت بورس شرکت سپرده گذاری سهام عدالت بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۷۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه پرینت و رفع نقص کارت شرکت در کنکور ۱۴۰۳

به گزارش «تابناک» به نقل از سازمان سنجش، آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور در روزهای پنجشنبه ۶ اردیبهشت و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، آزمون گروه‌ آزمایشی علوم انسانی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، و آزمون گروه‌ آزمایشی هنر بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت، آزمون گروه‌ آزمایشی زبان‌های خارجی بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت و آزمون گروه‌ آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شوند.

کارت‌های شرکت در آزمون همه داوطلبان به‌همراه راهنمای شرکت در آزمون از امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سامانه جامع آزمون سراسری (مندرج در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور) برای مشاهده و پرینت فعال شده است.

اینفوگرافیک نحوه پرینت و رفع نقص کارت شرکت در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳

همچنین اینفوگرافیک وظایف داوطلبان در فرآیند قبل، حین و بعد از نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شده است.

اینفوگرافیک وظایف داوطلبان در فرآیند قبل، حین و بعد از نوبت اول آزمون سراسری سال 

دیگر خبرها

  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • وام خرید خودرو؛ شرایط جدید و مبلغ وام خودرو بانک‌ها اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • شرایط و نحوه دریافت وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی طرح مهربانی
  • جزئیات و شرایط وام فوری بانک ها در سال 1403 | کدام بانک‌ها وام فوری می‌دهند؟
  • نحوه دریافت وام ۵۰۰ میلیونی بانک ملت اعلام شد +مبلغ اقساط
  • نحوه پرینت و رفع نقص کارت کنکور ۱۴۰۳ | داوطلبان این توصیه‌های مهم را جدی بگیرند
  • نحوه پرینت و رفع نقص کارت شرکت در کنکور ۱۴۰۳