Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهزاد محسن پور متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه ویروس کرونا بیماری چند سیستمی است و همواره علائم جدیدی از خود نشان می‌دهد گفت: این بیماری فقط با علائم تنفسی بروز نمی‌کند بلکه با نشانه‌های دیگری امکان مبتلا شدن فرد به این ویروس وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او نشانه‌های شایع و معمول بیماری کرونا را، تب، سرفه، گلودرد، خستگی، کسالت عنوان کرد و افزود: گاهی این بیماری با علائم گوارشی مانند اسهال و استفراغ، اختلال در هوشیاری، خستگی مزمن، سکته‌های قلبی و مغزی و یا علائم عروقی خود را نشان می‌دهد.

متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تأکید کرد: در حال حاضر بروز هر گونه علائم بیماری در بدن را نباید با آنفلوآنزا و سرماخوردگی مرتبط بدانید بلکه هر علامت تنفسی و یا سردرد، گلودرد، آبریزش بینی و بدن درد را باید کرونا تلقی کرده و سریعاً جهت تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

محسن پور با بیان اینکه تشخیص ویروس کرونا در فرد بستگی به زمان ورود ویروس در بدن وی بستگی دارد خاطرنشان کرد: آزمایش پی سی آر، فقط ۵۰ درصد افرادی مبتلا به کرونا را تشخیص می‌دهد لذا تست منفی دال بر بیمار نبودن فرد نیست.

او با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزا مانند کرونا ویروس نیست افزود: بیماری کرونا بسیار سخت، زجرآور و گسترده بوده و در هر فردی متفاوت است بنابراین نمی‌توان مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا با آن برخورد کرد.

به گفته محسن پور احتمال ابتلای مجدد به ویروس کرونا در بهبودیافتگان وجود دارد، افزود: در ماه‌های اخیر بیمارانی به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند که طبق بررسی‌ها مشخص شد که ابتلای مجدد به کووید ۱۹ داشته‌اند.

محسن پور بیان کرد: اگر تست پی‌سی آر فردی بدون علائم کرونا، مثبت باشد باید تا ۱۰ روز طبق رعایت نکات بهداشتی و مصرف دارو‌های تجویزی قرنطینه باشد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی محسن پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۷۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح واکسیناسیون دام علیه بیماری طاعون در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ صفورا منصف با اشاره به آغاز اجرای طرح واکسیناسیون رایگان بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) در گیلان، گفت: پیش‌بینی می‌شود در این مدت بیش از ۷۴۶ هزار رأس دام سبک علیه بیماری طاعون واکسینه شوند.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی گیلان با اشاره به تعداد دام‌های تحت پوشش این طرح، افزود: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری ویروسی واگیردار گوسفند و بز بوده و تلفات و خسارت اقتصادی فراوانی به همراه دارد.
وی ترشحات چشمی و بینی، زخم در دهان، علائم تنفسی و اسهال را از علائم بیماری طاعون دانست و افزود: این بیماری نخستین بار در کشور آفریقایی ساحل عاج گزارش شد و این بیماری در آفریقا، هند خاورمیانه و ایران بیشتر دیده می‌شود و به این بیماری طاعون بزی هم می‌گویند.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی گیلان از دامداران خواست برای پیشگیری از سرایت بیماری در جمعیت دام سبک و با توجه به کوچ رو بودن بخش عمده دام سبک استان، همکاری لازم را با تیم واکسیناسیون داشته باشند و قبل از کوچ کردن، نسبت به واکسیناسیون دام‌های خود اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۱۰ فروردین؛ ۲۹ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • چگونه می‌توانیم به بیماران ای بی کمک کنیم؟
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • بیماری‌هایی که علائم آن نفخ شکم است
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • آغاز طرح واکسیناسیون دام علیه بیماری طاعون در گیلان
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا