Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@07:12:52 GMT

غول فروشگاه‌های دنیا در ایران!

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۴۸۶۶۶

غول فروشگاه‌های دنیا در ایران!

اغلب مراکز بزرگ خرید جهان در قاره آسیا واقع شده و جالب است بدانید که بزرگترین آن‌ها با یک میلیون و ۷۰۰ هزار متر مربع مساحت، در تهران قرار دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برای بسیاری از مردم مرکز خرید تنها به یک فروشگاه یا مکانی اشاره دارد که مردم ملزومات خود را از آن‌جا تهیه می‌کنند. این در حالی است که برخی نیز مرکز خرید را مکانی فرض می‌کنند که از امکانات لازم برای انجام خرید و فعالیت‌های تفریحی با اعضا خانواده یا دوستان برخوردار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تاریخ معاصر، فروشگاه‌های بزرگ به تدریج از امکانات جدیدی نظیری سینما، سوپرمارکت و در بیشتر موارد، غرفه‌های مجلل برخوردار شده و اغلب در خود رستوران‌ها و کافه‌های دنجی نیز گنجانده‌اند. سازه‌های غول‌پیکری که میلیون‌ها متر مربع را به خود اختصاص داده‌اند، نماد فرهنگ خرید در کشورها به حساب می‌آیند. از نظر بسیاری از مردم، یک فروشگاه هرچه بزرگ‌تر باشد، بهتر است و مراکز خرید بزرگ، انسان را در دنیایی متفاوت با زندگی روزمره خود غرق می‌کنند. در ادامه به معرفی بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین مراکز خرید دنیا پرداخته می‌شود.

ایران مال، تهران، ایران

جالب است بدانید که بزرگترین و مجلل‌ترین مرکز خرید دنیا، در کشور خودمان ایران در حال ساخت است. ایران مال با مساحتی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار متر مربع در شمال غربی تهران و در نزدیکی دریاچه چیتگر، مرز بین تهران و کرج، در حال احداث است. ایران مال یک مرکز تجاری، فرهنگی و اجتماعی به شمار می‌رود که فضاهای تجاری نظیر فروشگاه‌های مجلل، خدمات فرهنگی، مناطق تفریحی، یک هتل و فضاهایی برای پارک خودرو را در بر گرفته است. پشت بام ایران مال، به عنوان یک مجتمع فرهنگی ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و فضاهایی برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، یک استخر شنا، زمین تنیس و حتی پیست یخی را در بر گرفته است. اگرچه بسیاری از فضاهای ایران مال به بهره‌برداری رسیده است اما شواهد نشان می‌دهد که بخش‌های بیشتری در این فضا در حال احداث است و تا چند سال آینده، ایران مال تهران به غول مراکز خرید دنیا تبدیل خواهد شد. بد نیست بدانید که محققان ادعا کرده‌اند بازدید از تمام فروشگاه‌های این مرکز خرید، به شرط اینکه در هر فروشگاه پنج دقیقه زمان سپری شود، سه روز به طول خواهد انجامید. از مهم‌ترین ویژگی‌های ایران مال، که آن را از سایر مراکز خرید دنیا متمایز کرده این است که بیش از ۷۰ درصد فضای آن کاربری تفریحی، فرهنگی، گردشگری، دینی، ورزشی، خدماتی و رفاهی دارد.

مرکز خرید جدید چین جنوبی

پیش از احداث ایران مال، مرکز خرید جدید چین جنوبی واقع در کلانشهر دونگووان چین، عنوان "بزرگترین مرکز خرید جهان" را از آن خود کرده بود. این پاساژ بزرگ در سال ۲۰۰۵ و با هدف جذب روزانه ۱۰۰ هزار گردشگر در مکانی احداث شد که تا پیش از این، برای سال‌های متمادی خالی و بدون استفاده بود. مرکز خرید جدید چین جنوبی اخیراً تحولات زیادی متحمل شده و به طور مداوم بر مراکز خرید و رستوران‌های خود سازگار با توان مالی افراد طبقه متوسط افزوده است. این مرکز خرید از هفت منطقه مختلف تشکیل شده و هر منطقه مطابق با سازه‌های معروف شهرهای بزرگ جهان ساخته شده است.

مرکز خرید مال آف استانبول، ترکیه

مرکز خرید مال آف استانبول به عنوان یکی از بزرگترین پاساژهای دنیا، فضایی به مساحت بیش از ۶۵۰ هزار متر مربع را تنها برای فروشگاه‌های خود در بر گرفته است. این فروشگاه عظیم، جدا از غرفه‌های زیبا و بی‌نظیر خود، پارکی سبز و حیرت‌انگیز را در مرکز خود جای داده است. هیچ گونه مرکز خریدی مشابه با پاساژ مال آف استانبول در کشور ترکیه وجود ندارد و این پاساژ در نوع خود بسیار منحصر به فرد است. مرکز خرید مال آف استانبول میزبان بعضی از برندهای معروف جهان است و بیش از ۳۰۰ فروشگاه را در خود گنجانده است. این مرکز کاربردی چند منظوره دارد و رستوران‌ها، مراکز تفریحی، کافه‌ها و فضایی برای گردهمایی را در بر گرفته است. علاوه بر این، بزرگترین سینمای ترکیه نیز با ۱۲ سالن تئاتر و ظرفیت بیش از سه هزار نفر در مرکز خرید مال آف استانبول واقع شده است.

اس ام تیانجین، تیانجین، چین

بسیاری از مراکز خرید بزرگ دنیا در قاره آسیا و به خصوص در کشور چین واقع شده است. چین میزبان فروشگاه‌های بزرگی نظیر مرکز خرید چین جنوبی جدید، مرکز خرید اس ام تیانجین، مرکز خرید ذخایر طلایی و مرکز جهانی قرن جدید است. در این بین، مرکز خرید اس ام تیانجین با مساحتی حدود ۶۰۰ هزار متر مربع یکی از محبوب‌ترین پاساژها در میان مردم چین و حتی جهان است که سالانه بسیاری از گردشگران را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می‌کند. در این مرکز خرید بیش از دو هزار و ۵۰۰ فروشگاه مجلل در پنج ساختمان جدا از هم واقع شده است. جالب است بدانید که این ساختمان‌ها با الهام از عناصر سنتی چین به نام‌های خاک، آتش، آب، فلز و چوب خوانده می‌شود. مر کز خرید اس ام تیانجین در سال ۲۰۱۶، درهای خود را به روی عموم مردم گشود.

کد خبر 460179

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بزرگترین فروشگاه های دنیا ایران مال تهران ایران شهرهای جهان ترکیه چین شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق هزار متر مربع مراکز خرید خرید دنیا ایران مال چین جنوبی واقع شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۸۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: خرید تضمینی گندم در این استان در دولت سیزدهم رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز_ دوشنبه سوم اردیبهشت _در کارگروه خرید تضمینی گندم سال زارعی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ استان خراسان جنوبی اظهار کرد: براساس نیاز و پیش‌بینی‌های صورت گرفته ۱۷ مرکز خرید تضمینی گندم از کشاورزان در استان فعال خواهد شد.

وی افزود: از این مراکز ۱۵ مرکز دولتی و دو مرکز خصوصی است که کار خرید گندم از کشاورزان استان را بر عهده خواهند داشت.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: فرآیند خرید تضمینی گندم در استان از بیستم اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پایان شهریور سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برای سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و گندم مرغوب نیز هر کیلوگرم تا ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است، تصریح کرد: با توجه به میزان سطح زیر کشت و اعلام‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود در فصل زراعی جاری بیش از ۲۰ هزار تن گندم توسط کشاورزان تحویل مراکز خرید تضمینی گندم در استان شود.

جعفری با اشاره به افزایش کیفیت تحویلی گندم در دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: افت مفید گندم از ۲.۲ در سال ۱۴۰۰ به ۱.۲۳ درصد در سال گذشته رسیده است.

وی با اشاره به افزایش خرید تضمینی گندم در دولت سیزدهم گفت: مقدار خرید تضمینی گندم از دو هزار و ۸۳۴ تن در سال ۱۴۰۰ با حمایت دولت به ۱۸ هزار و ۷۹۴ تن در سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی ادامه داد: تعداد کشاورزان خرید تضمینی گندم از ۴۴۷ نفر در سال ۱۴۰۰ به سه هزار و ۶۱۲ نفر در سال گذشته رسیده است.

کد خبر 746857

دیگر خبرها

  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • راهنمای کاربردی خرید و استفاده از گیفت کارت اپل
  • کفشور های سال 1403 به قیمت درب کارخانه
  • فروشگاه کولرگازی در تهران
  • اسنپ شاپ یا دیجی استایل؟ کدام برای خرید لباس بهتر است؟
  • 5 تفاوت سیم و کابل برق چیست؟ | بررسی کامل به همراه معرفی فروشگاه معتبر خرید سیم و کابل برق
  • راه‌های تشخیص طلا یا سکه اصل از تقلبی | کسی که به او سکه تقلبی فروخته شده باید چه کند؟
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی