Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ایام کرونا، در حالی که همه مردم جهان منتظر هستند این ویروس منحوس ریشه کن شود، بخش عمده‌ای از مردم دنیا هم انتظار « پلی‌استیشن5 » را می‌کشیدند. در اواخر آبان‌ماه امسال، همانطور که سونی وعده داده بود، سرانجام انتظارها به پایان رسید و کنسول‌های بازی و سرگرمی این کمپانی وارد بازار شد. 
در ایران هم همیشه «تب» پلی استیشن داغ داغ بوده وهمواره جوانان این مرز و بوم، حرف‌ها داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز پلی‌استیشن 5 وارد بازار ایران نشده اما حرف از رقم‌های 30 تا 40 میلیونی برای خرید آن است. بعضی‌ها در تلاش هستند تا بتوانند با هزینه 500 دلار آن را در خارج از ایران بخرند و به شکلی وارد کشور کنند. 
بازی مورد علاقه اکثر جوان‌ها در پلی استیشن، فوتبال است. کمپانی سونی هم با علم به این موضوع، در هر کنسول تازه‌ای به شدت روی جزئیات حساس‌تر شده است. سرعت بازی، اعتراض‌ها، رفتار بازیکنان، داور، شباهت آنها به دنیای واقعی، جو ورزشگاه و همه و همه در پلی استیشن 5 و البته بازی‌های جدید به گونه‌ای واقعی بوده که حتی با دیدن تبلیغات آن همه مصر می‌شوند تا پول خرج کنند صاحب یکی از این کنسول‌ها شوند. 
از آنجا که فوتبال و فوتبالیست‌ها نقش اول بازی‌های رایانه‌ای را ایفا می‌کنند، بنابراین عجیب نیست آنها هم به شدت منتظر ظهور و خرید کنسول‌های تازه باشند. تب پلی استیشن بین آنها هم اینقدر داغ است که مثلا ابراهیموویچ بازیکن سرشناس میلان، برای تک تک بازیکنان تیمش یک کنسول را هدیه بخرد و به آنها بدهد. در فوتبال ایران هم همیشه یکی از سوژه‌های جذاب همین بوده. اگر مصاحبه‌های بازیکنان نامی را شنیده‌ باشید، اکثر درباره پلی استیشن و کری خوانی‌هایی که دارند صحبت کرده‌اند. مثلا شجاع با سروش. سروش با داریوش شجاعیان. فرشید اسماعیلی با دانشگر. بیرانوند با عزت اللهی . عزت اللهی با جهانبخش. جهانبخش با طارمی. سردار با همه. همه با سردار! همین بهانه خوبی است تا سراغ بعضی از لژیونرها برویم. از آنها بپرسیم آیا کنسول جدید بازی سونی را خریده‌اند؟ آیا با کسی کری دارند؟ 
هنوز کسی نخریده
در تیم ملی اکثر بازیکنان بازی‌شان خوب است. اکثرا هم فوتبال بازی می‌کنند و این وسط گاهی بعضی‌ها تغییر ذائقه می‌دهند. مثلا سردار آزمون از جمله این بازیکنان است. او به تازگی وارد بازی‌های جنگی شده ولی گهگاه با دیگر بچه‌ها فوتبال بازی می‌کنند. مربع قدرت را در تیم‌ملی سعید عزت‌اللهی ، علی قلی‌زاده، مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش تشکیل می‌دهند. هر کدام هم ادعای قهرمانی دارند. حرف ها اما متناقض است. مثلا سعید می گوید قهرمان اوست، طارمی حرف دیگری می‌زند. جهانبخش از این می گوید که گهگاه عزت اللهی را می‌برد. قلی زاده هم ادعای دیگری دارد و خلاصه نمی شود حرف هیچکدام را باور کرد. 
اکثر بازیکنان تیم‌ملی فعلا پلی استیشن 5 را خریداری نکرده‌اند. این جواب بعضی از آنها؛ 
مهدی طارمی: هنوز کنسول را نخریده‌ام و معلوم نیست بخرم.
سعید عزت اللهی: هنوز کنسول را نخریده‌ام ولی قصدم خرید آن است. 
علیرضا جهانبخش: تازه آمده و هنوز نخریده‌ام. 
امیر عابدزاده: خیلی اهل بازی نیستم. 

فقط از چند بازیکن تیم ملی این سوال را پرسیدیم و مشخص شد اکثر آنها، حتی آنها که پلی باز تیر هستند، کنسول جدید را نخریده‌اند. این یعنی فعلا بازیکنان بیشتر سرگرم بازی واقعی خودشان هستند تا بازی های کامپیوتری. 
قدرت اول کیست؟

علیرضا جهانبخش می‌گوید: «بازی سعید خیلی خوب است و معمولا می برد.» منظور جهانبخش این است که در بازی دو نفره آنها، سعید بیشتر برنده است تا خودش. او اضافه می کند: «خب من می برم سعید می برد. ولی بازی او خیلی خوب است.» سعید و جهانبخش تصور می‌کنند نفر اول و دوم تیم ملی خودشان هستند ولی طارمی ادعای دیگری دارد و با خنده می گوید: «بله علی و سعید خوب هستند ولی برای همدیگر. با هم مسابقه می گذارند و هر کدام ببرد اول می شود و آن یکی دوم. فقط برای همین وگرنه تو کل بچه‌ها آخر هستند!(خنده)»
مهدی کلا بچه مستعدی است. انگار در پلی استیشن هم همینطور است. او جواب می‌دهد: «من کلا آدمی نیستم که زیاد بازی کنم. شاید باورتان نشود گاهی اتفاق می افتد در طول سال یک بار بازی می‌کنم ولی آخرین بازی‌ام با سعید را خوب یادم هست که بردمش.» 

سعید خودش اما ادعای دیگری دارد و حرف‌های مهدی را تائید نمی‌کند. یکی از بازیکنانی که واقعا وقت می‌گذارد و توانسته پیشرفت خوبی کند صادق محرمی است. او علاقه شدید به پلی استیشن دارد و یکی از بچه‌های تیم ملی درباره‌اش می‌گوید: «باور کنید روزی 5 تا 6 ساعت بازی می‌کند. چشم بسته می‌گویم کنسول بازی را هم خریده و همین الان که حرف می‌زنیم مشغول بازی است.» صادق در یکسال گذشته هم پیشرفت خوبی کرده و حالا خودش را جزو مدعیان قهرمانی می‌داند.

در تیم ملی معمولا وقتی اردو هست، پلی استیشن هم هست. یک یا چند نفر از بچه‌ها کنسول بازی‌شان را می‌آورند و خلاصه کلوپی در اتاقش‌شان درست می‌شود. قبلا مسعود شجاعی پلی استیشن به اردو می برد ولی حالا او نیست و بچه‌های جوان‌تر این کار را می‌کنند. اردوی بعدی تیم ملی هم قرار است فروردین سال آینده برگزار شود و شک نکنید در آنجا برای اولین بار پلی استیشن 5 هم وارد تیم می‌شود و بازیکنان به قدرتنمایی می‌پردازند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پلی استیشن5 فوتبال عزت اللهی سعید عزت اللهی مهدی طارمی رایانه فوتبال ایران سعید عزت اللهی مهدی طارمی پلی استیشن5 پلی استیشن 5 عزت اللهی تیم ملی بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۹۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی پورتو در شب درخشش مهدی طارمی

پورتو در این هفته لیگ پرتغال میهمان کاساپیا بود و مهدی طارمی از ابتدا در ترکیب تیم پورتو قرار داشت. پورتو توسط گالنو در دقیقه ۳۱ به گل رسید، اما چند دقیقه بعد گل تساوی را دریافت کرد، اما در نیمه دوم گل پیروزی بخش پورتو توسط مهدی طارمی در دقیقه ۵۶ ساخته شد و گونزالس حکم به برتری شاگردان کونسیسائو داد.

به این ترتیب پورتو رتبه سوم را از براگا پس گرفت و ۶۲ امتیازی شد. اسپورتینگ با ۷۸ امتیاز در رتبه نخست جدول قرار دارد.

دیگر خبرها

  • پیروزی پورتو در شب درخشش مهدی طارمی
  • درخشش دوباره طارمی؛ بازگشت ستاره ایرانی به اوج
  • پیروزی شباب الاهلی مقابل یاران قائدی با درخشش عزت‌اللهی + فیلم
  • پیروزی شباب الاهلی مقابل یاران قائدی با درخشش عزت اللهی + فیلم
  • پاس گل مهدی طارمی مقابل کاساپیا (کاساپیا 1-2 پورتو)
  • گل سعید عزت‌اللهی به اتحاد کلباء + ویدئو
  • گل سعید عزت اللهی با پیراهن شباب الاهلی به الاتحاد کلبا / فیلم
  • جواب محکم سعید عزت‌ به پاس گل قایدی!
  • دوئل سعید عزت و قایدی در آل راشد
  • سرمربی پورتو: طارمی بازی نمی‌کرد، چون دیگران بهتر بودند