Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@17:53:13 GMT

حج ۱۴۰۰ در دستور کار سازمان حج و زیارت

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۵۰۰۳۰

حج ۱۴۰۰ در دستور کار سازمان حج و زیارت

خبرگزاری تسنیم: در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب تشکیل شد، آقای اکبر رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت، گزارشی از وضعیت و فرآیند عملیات حج ۱۴۰۰ ارائه کرد و گفت: با توجه به تجربه عمره مفرده در شرائط کرونا در عربستان و نزدیک شدن زمان مذاکرات حج ۱۴۰۰ این موضوع در دستور کار مسئولان و مدیران سازمان حج و زیارت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تعطیلی حج ۹۹ اظهار کرد: به دستور ریاست سازمان حج و زیارت، این سازمان در پی آن است که سناریو‌های مختلف در خصوص اعزام زائران به حج را مورد مطالعه و برنامه ریزی قرار دهد و با ملاحظه سیاست‌های اعلام شده در این زمینه اقدام متناسب انجام دهد.

علیرضا رشیدیان؛ رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این جلسه به ضرورت پیگیری موضوع حج ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: باتوجه به تولید واکسن کرونا، احتمال حضور زائران در حج تمتع با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیشتر شده است؛ اما هنوز تا زمان مذاکرات حج با دولت عربستان کیفیت و کمیت آن مشخص نیست تا متناسب با آن برنامه‌ریزی شود.

در ادامه این جلسه، محمد آزاد؛ معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت با اشاره به دوازده میلیارد تومان صرفه‌جویی در هزینه‌ها و بهینه سازی خدمات، حج ۱۳۹۸ اظهار کرد: با برنامه‌ریزی و پیگیری‌های انجام شده این وجوه با هماهنگی بانک ملی و با توجه به شرائط خاص کرونائی به حساب تمامی زائران بازگشت داده شد.

وی افزود: برای هر زائر بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ هزار تومان به حساب بانکی‌شان واریز شد و این مبلغ در نزد بانک ملی برای حجاج محفوظ است و در اطلاع‌رسانی به زائران اعلام کردیم درشرایط بحران کنونی کرونا حجاج محترم از رفتن به بانک‌ها خودداری کنند، زیرا این وجوه بدون مراجعه به بانک قابل برداشت است و جای نگرانی نیست.

براساس این گزارش، نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت هم در این جلسه از اقدام صورت گرفته برای بازگشت وجوه مازاد حج ۱۳۹۸ تقدیر و آن را اقدام بسیار خوب ارزیابی و اظهار کرد: خوشبختانه با ابتکاری که در حج صورت گرفت و در پی حسابرسی‌های دقیق باطرف‌های عربستانی، این مبلغ از هزینه‌های زائران صرفه جویی شد که این اقدام و ابتکار عمل بسیار شایسته و ارزنده است.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: مناسب است اطلاع رسانی شود برآورد‌های هزینه حج به صورت دقیق صورت گرفته، ولی با ابتکار عمل و اقدامات اندیشیده شده از سوی حج و زیارت در برخی هزینه‌ها صرفه‌جویی شد و مازادا به حساب تمامی زائران بر حسب پرداخت‌های آنان واریز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب، همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده درخصوص برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته برای حج ۱۴۰۰ تاکید کرد: سناریو‌های مختلف برای اعزام با حفظ عزت و کرامت زائران پیش‌بینی و متناسب با آن اقدام شود.

وی در ابتدای این جلسه ترور دانشمند هسته‌ای شهید فخری‌زاده را محکوم و اظهار کرد: این ترور‌ها هرگز در اراده دانشمندان و ملت ایران خللی وارد نمی‌کند و همچنان فخری‌زاده‌ها و سلیمانی‌های زیادی در کشور وجود دارند که برای دفاع از نظام و انقلاب اسلامی ایستادگی و برای پیشرفت کشور جانفشانی خواهند کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: حج سازمان حج حج عمره سازمان حج و زیارت برنامه ریزی حج ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۰۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، حجت الاسلام قدرتی گفت: مراسم شب‌های قدر در همه شهر‌های استان و در هزار و ۴۰۰ مسجد برگزار می‌شود که مراسم محوری در مصلی الغدیر خرم آباد خواهد بود.

وی افزود: این مراسم از ساعت ده و نیم تا ۳ بامداد با حضور سخنرانان و قاریان مطرح استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام قدرتی گفت: مردم استان می‌توانند با ارسال عدد ۵ به سامانه ۱۰۱۱۹۲ از محصولات خوب قرآنی بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • اشعار شاعران کُرد زبان در فضای شهری کرمانشاه اکران می‌شود
  • برگزاری آیین شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • خدمت رسانی رایگان قطار شهری و اتوبوسرانی مشهددر شب‌های قدر
  • زائران بقاع متبرکه خلیل‌آباد به ۳ هزار نفر رسید
  • همکاری در تدوین سند توسعه دریامحور دستور کار سال ۱۴۰۳
  • ایمن‌سازی محور آزادراهی در دستور کار شورای ترافیک
  • دستور استاندار کردستان به مدیران جهت اجرای شعار سال در استان
  • آخرین روز جشنواره بزرگ بیدمشک در ارومیه
  • ثبت‌نام ۳۱۰۰۰ نفر برای اعزام به عتبات نوروزی