Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار افکارنیوز، «آغاز ترخیص کامیون‌های دست دوم اروپایی به دستور رئیس جمهور» خبری بود که پنچ شنبه 13 آذر از سوی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اعلام شد.

وزیر گفت: مطابق قانون واردات کامیون ‌های دست دوم با هدف کنترل قیمت‌ها ادامه می‌یابد.

این کامیون‌ها که تعداد شان ظاهرا 2 هزار تا است، سه سال ساخت هستند که در حال حاضر در گمرک دپو شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما پشت پرده واردات و ترخیص این کامیونهای دست دوم در سالهای گذشته چه بود؟

واردات کامیونهای دست دوم از اروپا مسبوق به سابقه است.

سالهای گذشته هم کامیونهای مستعمل و از رده خارج شده ارورپایی توسط برخی سودجویان خریداری و روانه ایران و جاده ها می شد.

در زمان مجلس هفتم، تعدادی از همین خریداران کامیونهای دست دوم، این کامیونها را خریداری کرده ولی گمرگ به دلیل مستعمل و دست دوم بودن اجازه ترخیص نمیداد.

در همین راستا تعدادی از افراد که خود را خریداران و صاحبان این کامیونها معرفی می کردند مقابل مجلس تجمع کردند.

این عده از نقاط مختلف کشور بخصوص از دو استان خود را به جلوی مجلس رساندند و با تجمع مقابل مجلس خواستار ورود مجلس به این ماجرا و ترخیص کامیونها شدند.

در همان زمان یکی از نمایندگان شهر تبریز نکات جالبی در خصوص پشت پرده خریداران این کامیونها بیان کرد.

این نماینده سابق مجلس گفت: عده ای سود جو و دلال به اروپا می روند و کامیونهای از رده خارج شده و مستعمل که اجازه تردد در جاده های بین المللی اروپا را ندارند با قیمت بسیار پائین خریداری می کنند و به ایران می آورند.

این کامیونها چون از رده خارج شده هستند، از گمرگ ترخیص نمی شوند اما صاحبان این کامیونها که تعداد اندکی هستند، عده ای را اجیر می کنند و به آنها روزانه حقوق می دهند تا تحت عنوان رانندگان و صاحبان این کامیونها مقابل مجلس تجمع کرده و با تحت فشار گذاشتن نمایندگان، از ما می خواهند که مسئولین را برای ترخیص این کامیونها ترخیص شوند.

این نماینده سابق مجلس تاکید کرد: سود این واردات کامیونها به جیب عده ای اندک می رود و افراد تجمع کننده مقابل مجلس نه خریدار کامیون هستند و نه صاحبان این خودروها. بلکه کارگران روز مزدی هستند که خریداران اصلی به آنها به انداز یک کارگر ساده برای حضور در مقابل مجلس پول می دهند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کامیون گمرک کامیون کامیون دسته دوم ترخیص کامیون دست دوم مقابل مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۰۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین، سامانه جامع تجارت ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» برخی کالاهای حوزه‌ جهاد کشاورزی را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: تغییرات زیر در خصوص درخواست‌های تأمین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات خود و غیر» اعمال شده است:

مطابق سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، واردات گروهی از کالاها صرفاً از محل صادرات گروه مشخصی از کالاها امکان پذیر است؛ به عنوان مثال واردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها (مانند سیب) مجاز است؛ لذا در زمان ثبت درخواست تأمین ارز واردات موز، الزاماً باید کوتاژ صادراتی گروه مجاز ارائه شود، در غیر این صورت امکان تأمین ارز و پیشبرد فرآیند واردات وجود نخواهد داشت.

بنابراین کلیه درخواست‌های تأمین ارز از محل‌های «صادرات خود و صادرات دیگران» که مربوط به کالاهای حوزه جهاد کشاورزی باشند (سازمان مجوزدهنده ارزی «وزارت جهاد-تخصیص ارز» باشد) پس از ثبت، در وضعیت «منتظر استعلام مجوز» قرار گرفته و جهت استعلام مطابقت کالای ثبت سفارش با کالای صادراتی به وزارت جهاد کشاورزی ارسال می‌شود.

پس از بررسی قواعد توسط وزارت‌خانه مذکور، در صورتی که کالاها منطبق باشد ادامه فرآیند طی شده و در غیر این صورت، درخواست به وضعیت «رد شده بر اساس ضوابط» تغییر یافته و خاتمه می‌یابد.

تذکر مهم: کلیه قواعد مربوط به انطباق گروه‌های کالاهایی، در مرحله تأمین ارز و پس از ثبت درخواست تأمین ارز صورت گرفته و در مراحل قبل (از جمله فرایندهای ثبت سفارش و تخصیص ارز) کنترلی بابت این موضوع صورت نمی‌گیرد. لذا ضروری است واردکنندگان کالاهای مذکور پیش از اقدام برای ثبت سفارش و خرید ارز حاصل از صادرات، از انطباق گروه کالایی پروانه صادراتی با کالای ثبت سفارش اطمینان حاصل کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • طاهری در بازی تیم‌های سابق سردار آزمون
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • متهم شدن برخی از مدیران سابق سازمان حفظ نباتات به قاچاق
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • تلاش ناکام نمایندگان تندرو مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر /۱۳۷ رای مخالف در مقابل ۴۷ رای موافق!
  • خوشحالی اوزیل از پیروزی رئال مادرید مقابل بارسلونا؛ بهترین تیم جهان! / عکس
  • کانال حمید رسایی: نگرانی منتقدان بجاست چون گزینه اصلی مقابل قالیباف است