Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@23:53:17 GMT

1600 مربی تعلیم رانندگی در خراسان رضوی بیکار شدند

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۵۲۹۵۵

1600 مربی تعلیم رانندگی در خراسان رضوی بیکار شدند

یکی از معضلات همیشگی مربیان تعلیم رانندگی، عدم تعریف جایگاه شغلی‌شان در جامعه است و همین امر سبب گردیده تا در دوران تعطیلی محدودیت‌های کرونایی 1600 مربی تعلیم رانندگی در خراسان رضوی خانه‌نشین شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، نقش مربیان تعلیم رانندگی به‌عنوان نخستین افرادی که در کنار هنرجویان برای بار اول پشت فرمان خودرو می‌نشینند در شکل‌گیری فرهنگ رانندگی یک راننده تازه‌کار بسیار اساسی و مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون 43 آموزشگاه فعال تعلیم رانندگی در سطح مشهد و 143 آموزشگاه در سطح خراسان رضوی در حال فعالیت هستند که شواهد موجود حاکی از عدم نظارت بر فعالیت این آموزشگاه‌ها، عدم توجه آموزشگاه‌های رانندگی به کیفیت آموزش هنرجویان و نارضایتی شدید مربیان از مزایا و شرایط شغلی خود است.

یعقوب شیخی‌زاده، رئیس انجمن صنفی مربیان تعلیم رانندگی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در استان خراسان رضوی 1600 مربی آموزش رانندگی در حال فعالیت در آموزشگاه‌های رانندگی هستند، که 30 درصد از آن‌ها دو دهه سابقه کاردارند.

وی افزود: متأسفانه از زمانی که صدور گواهینامه به آموزشگاه‌های رانندگی محول شد، قراردادهای یک‌طرفه‌ای با مربیان انعقاد شد که طبق آن مربیان آموزش رانندگی هیچ‌گونه اعتراضی به میزان حقوق دریافتی و امتیازات دیگر نداشته باشند.

ساعت کاری بالا، حقوق کم و عدم ارائه طرح نوسازی ناوگان از معضلات پیش پاافتاده مربیان آموزش رانندگی است که سال‌ها گریبان‌گیر آن‌ها شده است.

رئیس انجمن صنفی مربیان تعلیم رانندگی خراسان رضوی تصریح کرد: مربیان آموزشگاه‌های رانندگی تحت پوشش هیچ‌گونه بیمه‌ای قرار ندارند و از سال‌های گذشته مکاتبات متعددی با سازمان تأمین اجتماعی، مجلس، دولت و مسئولان ذی‌ربط انجام شده که در صحبت‌های اولیه همه موافق این امر بوده‌اند اما در عمل اتفاقی رخ نداده است.

وی افزود: متأسفانه تنها به علت نداشتن کارفرما و تعریف نشدن در خدمات شهری مربیان آموزشگاه‌ها جزء قشر آزاد جامعه به‌حساب می‌آیند. حتی به قایق و لنج‌ها هم سهمیه بنزین تعلق‌گرفته است اما چون هیچ تعریفی در خدمات شهری نداریم به ما سهمیه بنزین تعلق نمی‌گیرد.

شیخی‌زاده ادامه داد: مربیان آموزشگاه‌های رسمی و تحت مجوز چنانچه شکایت و یا اعتراضی دارند می‌توانند با مراجعه به این کانون آموزشگاه‌های رانندگی استان از حق و حقوق خود آگاه و در این باره اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مربیان تعلیم رانندگی آموزشگاه های رانندگی مربیان آموزش خراسان رضوی آموزشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۲۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنردرآذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، علیرضا نوروزی افزود: نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر «لیگ قهرمانی و مسابقات تیمی مراکز آموزش هنر» در دو بخش آموزشگاه‌های آزاد هنری شامل تجسمی، موسیقی، نمایش و هنرستان‌های هنر‌های زیبا در استان آذربایجان غربی برگزار و داوری می شود.

او اضافه کرد: در این زمینه معیار و ترازی که تعیین و ابلاغ شده است در واقع مراکز و آموزشگاه‌های تحت پوشش را متناسب با آن به سمت تولید آثار فاخر در چارچوب‌های گوناگون سوق می‌دهد و براساس همین معیارها، وقتی سنجش آثار و مقایسه آنها با یکدیگر انجام بشود، امیدواریم این روند سبب شود که هنرآموزان، هنرمندان و هنرجویان رشته‌های مختلف، سطح دانشی و اجرایی شان را به سطح بهترین‌های این المپیاد نزدیک کنند.

نوروزی گفت: اما کارکرد دیگر این المپیاد نمایش توانمندی مجموعه‌های آموزشی در تربیت نسل هنری است، همین که المپیاد به آوردگاهی بزرگ در سطح ملی برای نشان دادن استعدادها، خلاقیت‌ها و توان علمی و فنی هنرمندان، هنرجویان، مربیان، مدرسان آموزشگاه‌ها و هنرستان‌های هنر تبدیل می‌شود در نهایت منجر به ارتقاء کیفی آموزش و دیده شدن آنها در فضایی گسترده خواهد شد.

وی با بیان اینکه استفاده از تجربه‌های پیشکسوتان نیز در این مورد امری ضروری است، گفت: تا جایی که اطلاع دارم این مهم از سوی شورای سیاستگذاری نخستین المپیاد ملی اموزش هنر در استان آذربایجان غربی مورد توجه قرار گرفته و از توانمندی این عزیزان بهره‌مند است.

دیگر خبرها

  • ۱۶۰۰ دانش آموز بوشهری قوانین عبور و مرور را فرا گرفتند
  • سوانح رانندگی خراسان رضوی ۲ کشته و ۱۲۲ مصدوم در پی داشت
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی منجر به فوت ۲ نفر شد
  • برگزاری نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنردرآذربایجان غربی
  • ۲۳۰ مربی در سپاه و بسیج استان سمنان فعالیت می‌کنند
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • دلال‌ها آفت فوتبال کشور هستند/ضرورت شناسایی استعدادهای جوان تبریز
  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری