Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان دانشگاه رازی موفق به ارائه روشی نوین در استخراج نقشه‌های تقویت ارتعاشات زلزله و دامنه ارتعاشات در مقیاس شهری شدند که دستاوردی مفید برای انجام ریزپهنه‌بندی لرزه‌ای کامل شهری بعد از رخداد یک زلزله مخرب است.

به گزارش ایسنا، نتایج جدیدترین تحقیقات دکتر ایمان عشایری عضو هیئت علمی گروه مهندسی عمران دانشگاه رازی در خصوص زلزله ۲۱ آبان ۱۳۹۶ با عنوان: Seismic Microzonation of Sarpol-e-zahab after Mw ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ ۲۰۱۷ Iran Earthquake; ۱D-Equivalent Linear Approach ، مصادف با سالگرد وقوع این زلزله در مجله معتبر Bulletin of Earthquake Engineering (مجله رسمی انجمن اروپایی مهندسی زلزله) با درجه کیفی Q۱ و (۲۰۱۹) IF=۲.۶۰۲ منتشر شد.

بر اساس اعلام وزارت علوم، این پژوهش به بیان روشی نوین در استخراج نقشه‌های تقویت ارتعاشات زلزله و دامنه ارتعاشات (Shakemap) در مقیاس شهری می‌پردازد. همچنین این تحقیق دستاوردی بی‌سابقه از زلزله‌های رخ داده در ایران برای انجام ریز پهنه‌بندی لرزه‌ای کامل شهر سرپل‌ذهاب بعد از رخداد یک زلزله مخرب را ارائه می‌دهد.
 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب زلزله دانشگاه رازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۴۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام سه هزار و ۵۵۹ ماموریت اورژانس در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، محسن آدینه وند گفت: از ۲۵ اسفند سال گذشته تاکنون ۱۶ هزار و ۸۱۷ تماس با اورژانس لرستان برقرار که از این تعداد، سه هزار و ۵۵۹ مورد به انجام ماموریت منتهی شده است.

وی اظهارداشت: از ماموریت‌های اورژانس استان در تعطیلات نوروزی امسال، دو هزار و ۲۲۹ مورد، ماموریت شهری و یک هزار و ۳۳۰ مورد، ماموریت جاده‌ای بوده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی لرستان گفت: در این مدت یک هزار و ۹۶۱ مورد اعزام به مراکز درمانی، ۴۲۰ مورد درمان در محل و ۳۳ مورد ماموریت هوایی با موفقیت انجام شده است. 

آدینه وند افزود: سال گذشته نیز ۷۹ هزار و ۲۷ ماموریت شهری در استان انجام شد که ۳۴ هزار و ۲۳۶ ماموریت جاده‌ای و ۴۶۳ مورد ماموریت هوایی بود.

دیگر خبرها

  • تمام اقداماتی که قبل سفر با خودرو شخصی باید انجام دهید
  • شرط‌بندی ساندرو تونالی در نتایج نیوکاسل؛ حمایت کامل باشگاه انگلیسی
  • اندی رابرتسون و انجام چالش رتبه بندی 5 هافبک برتر اروپایی بدون دانستن نفرات بعدی / فیلم
  • آخرین وضعیت سعید راد در بیمارستان | چندین جراحی انجام شده اما هنوز بهبودی کامل پیدا نکرده است
  • تحقق شعار سال موجب استقلال کامل در حوزه اقتصادی می شود
  • انجام سه هزار و ۵۵۹ ماموریت اورژانس در لرستان
  • عملیات مقابله با آلودگی نفتی در آب‌های بندر امیرآباد
  • مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟
  • ۵ ماه از جنگ گذشته و اسرائیل هیچ دستاوردی نداشته است
  • زلزله سالند دزفول خسارتی نداشت