Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- بارندگی‌های اخیر در رشت و به‌تبع آن بالا آمدن آب رودخانه زرجوب، باعث آبگرفتگی شدید در قسمت‌هایی از منطقه پیربازار رشت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، به‌دنبال بارندگی‌های شدید در چند روز گذشته و بالا آمدن آب رودخانه زرجوب، بار دیگر قسمت‌هایی از منطقه پیربازار رشت دچار آبگرفتگی شدید شد و زندگی بسیاری از مردم زیر آب رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از گلایه‌هایشان گفتند و اینکه سال‌هاست با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند و پس از سرریز شدن رودخانه پیربازار، آب وارد برخی منازل مسکونی می‌شود و باعث آبگرفتگی کوچه و خیابان‌های محل می‌شود و اینکه چرا هنوز در قسمتی از حاشیه‌ این رودخانه، سیل‌بند و دیواره‌ای که از سریز شدن آب جلوگیری کند ساخته نشده است.

از طرفی برخی به تازگی اقدام به ساخت و ساز در حاشیه این رودخانه در پیربازار کردند اما سوال اینجاست با وجود اینکه بارها تذکر داده شده که در حاشیه رودخانه ساخت و ساز نشود اما چرا جلوی این ساخت‌وساز گرفته نشده و چرا باید مجوز ساخت و ساز کنار رودخانه صادر شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان: یک نفر در هر خانه به‌عنوان مسئول شناسایی کرونا تعیین شدهشدار نماینده ولی‌فقیه در گیلان در مورد پسماند و آلودگی رودخانه‌ها؛ مسئولان اجرایی چه می‌کنند؟طرح دفع بهداشتی فاضلاب در 6 شهر استان گیلان اجرا می‌شود

محله پیربازار رشت یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های مرکزی رشت محسوب می‌شود و محلات زیادی را به‌عنوان زیرمجموعه در بر می‌گیرد و رودخانه زرجوب نیز با تمام آلودگی‌ها و معضلاتش از این محل عبور می‌کند و سال‌هاست که مشکلات اساسی برای ساکنان محل ایجاد کرده است و آبگرفتگی‌ها در این شرایط اقتصادی بر حجم درد و رنج‌های مردم افزوده است.

یکی از ساکنان این محل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: طبق معمول هر سال این قسمت از محله پیربازار دچار آبگرفتگی می‌شود فقط به‌دلیل اینکه انتهای این کوچه و محلات به رودخانه وصل می‌شود و در حاشیه رودخانه نیز می‌بایست دیواره‌ای احداث می‌شد تا جلوی سرریز شدن آب رودخانه را بگیرد و آب وارد منازل مردم نشود.

وی با گلایه از برخی مسئولان خاطرنشان کرد: هر سال همین موقع که آب رودخانه بالا می‌آید، جمعی از مسئولان می‌آیند و از محل بازدید کرده و در مسجد محل جلسه‌ای تشکیل می‌دهند و می‌روند اما مشکل همچنان باقی است.

یکی دیگر از ساکنان محل که حجم آب وارد منزلش شده و باعث خیس شدن بسیاری از لوازم زندگی‌اش شده بود تصریح کرد: ساعت 2 شب به یکباره با ورود آب به داخل خانه غافلگیر شدیم و راهی هم برای بیرون رفتن نداشتیم؛ در همان شرایط به سختی همسرم را که بیمار بود از خانه خارج کردم و تا سر جاده اصلی رساندم و او را به بیمارستان انتقال دادند.

یکی از جوانان محل با ناراحتی و عصبانیت‌ گفت: حدود 70 تا 80 پرنده تورنگ و تعدادی شترمرغ در قسمتی از حیاط منزلم پرورش داده بودم اما همزمان با آبگرفتگی، همه آن‌ها تلف شدند؛ حال چه کسی‌ پاسخگوی این خسارت‌ها است؟

یکی دیگر از ساکنان محل خاطرنشان کرد: هر مسئولی که بخواهید بنده شخصاً به این محل آوردم و مشکلاتمان را بارها مطرح کردیم اما می‌بینید که وضع زندگی مردم هنوز به همان شکل است و همچنان با مشکل سریزشدن شدن آب رودخانه دست و پنجه نرم می‌کنیم.

وی تصریح کرد: از مسئولان انتظار داریم قسمت حاشیه این رودخانه را در محل اصلاح کنند و دیواره‌ای  در حاشیه آن احداث شود تا از سرریز شدن آب رودخانه جلوگیری کند در غیر این‌ صورت خانه‌هایی که در حاشیه رودخانه ساخته شدند را خریداری و به خانواده‌ها کمک کنند تا در جای دیگری مستقر شوند.

به گزارش تسنیم، دو رودخانه گوهررود و زرجوب سال‌ها پیش از مکان‌های دیدنی رشت محسوب می‌شد که ورود پساب‌ها موجب آلودگی این رودخانه‌ها و انتقال آلودگی‌ به تالاب انزلی و ایجاد چهره ناخوشایند برای شهر شد تا جایی‌که این رودخانه‌ها به کانال انتقال فاضلاب تبدیل شد و مشکلات اساسی را برای مردم ساکن در حاشیه رودخانه‌ها و یا محلاتی که این رودخانه‌ها از آن‌ها عبور می‌کند ایجاد کرد.

انتهای پیام/612/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حاشیه رودخانه پیربازار رشت آب رودخانه رودخانه ها شدن آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۵۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سراب گیان توسط اهالی بسته شد

ورودی سراب گیان به دلایل نامعلوم مسدود و مسافران نوروزی که برای بازدید و تفریح به این سراب زیبا مراجعه می‌کنند سرگردان شده و مجبور به بازگشت می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نهاوند، سراب گیان بدون اطلاع‌رسانی و ذکر هیچ دلیلی در اوج سفرهای نوروزی و بازدید گردشگران  در ابتدای ورودی بسته شد و مسافران زیادی در این منطقه سرگردان هستند و کسئولی در این زمینه پاسخگو نیست.

مسافران به سراب گیان مراجعه نکنند

ورودی سراب گیان به دلایل نامعلوم مسدود و مسافران نوروزی که برای بازدید و تفریح به این سراب زیبا مراجعه می‌کنند سرگردان شده و مجبور به بازگشت می‌شوند.

طبق گفته اهالی علت این امر مشکلات و اختلافاتی است که مردم گیان با متولی سرآب یعنی سازمان همیاری شهرداری‌های استان همدان دارند.

مردم گیان از اقدامات و حفاری‌ها در سراب گلایه دارند و خواستار توضیح مسئولان امر و توقف این فعالیت‌ها در سرچشمه سرآب گیان هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گلایه اهالی روستای دارشیرخان از وضعیت نامناسب جاده + فیلم
  • مسافران و گردشگران از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند
  • رویت گله گراز‌ها در حاشیه رودخانه دره ساری بویین میاندشت + فیلم
  • آبگرفتگی معابر و اجتناب از توقف در حاشیه رودخانه‌ها
  • بارش برف و باران در راهِ استان
  • طغیان رودخانه روستای دم آب بر اثر بارندگی‌های بهاری + فیلم
  • بخش‌های مختلفی برای «بهار بهار» تدارک دیده‌ایم/ لزوم رعایت نکات ایمنی در حاشیه زاینده‌رود
  • ترافیک سنگین در حاشیه زاینده‌رود / با رانندگان متخلف برخورد می‌شود
  • آیتم‌های مختلفی برای «بهار بهار» تدارک دیده‌ایم/ لزوم رعایت نکات ایمنی در حاشیه زاینده‌رود
  • سراب گیان توسط اهالی بسته شد