Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست صمیمی با نمایندگان تشکل‌های مردم‌نهاد افراد دارای معلولیت، اظهار کرد: در شرایط کرونا در شرایط سختی هستیم جمع کثیری از مردم دچار این پدیده شده‌اند طبیعتا در افراد دارای معلولیت احتمال بروز خطر بیشتر است و آن‌ها نیز از این پدیده در امان نبوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ما در وزارت کار و سازمان بهزیستی تلاش کرده‌ایم در مراکز سالمندان و معلولان و مراکزی که توسط سازمان بهزیستی نگهداری می‌شود نظارت‌هایی را اعمال کنیم و این نظارت‌ها و بخشنامه‌هایی که حتی پیش از عمومیت کرونا در کشور اعلام کردیم باعث شد مرگ و میر در میان مراکز ما رقم اندکی داشته باشد و امیدواریم خداوند به ما این توفیق را بدهد تا همین روند را حفظ کنیم.

شریعتمداری تصریح کرد: تنها ۷ دهم درصد از افرادی که در مراکز ما هستند دچار مرگ و میر شده‌اند، و ما بقی یا سالم هستند و یا جان سالم از این بیماری بدر برده‌اند.

وی با اشاره به افزایش قیمت‌ها و تورم در جامعه ادامه داد: علیرغم افزایش میزان مستمری‌ها و کمک‌هایی که از سوی سازمان به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی می‌شود، اما مددجویان ما با افزایش سطح قیمت‌ها دچار گرفتاری‌هایی هستند که ما از آن بی اطلاع نیستیم و موضوع معیشت این قشر مهم از جامعه از نظر ما دور نیست.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: قدم‌هایی در زمینه تامین بودجه مورد نیاز برای اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت برداشته‌ایم، اما تصویب بودجه براساس اولویت‌ها به دو بخش تقسیم می‌شود بخش اول اولویت‌های دولت است که در بودجه لحاظ می‌شود و بخش دیگر اولویت‌های مجلس است که در تصویب بودجه نقش دارد.

وی با درخواست از ان‌جی‌او‌ها و سازمان‌های مردم نهاد برای صحبت با نمایندگان مجلس گفت: برای تصویب بودجه به طور طبیعی کارشناسان احضار می‌شوند و گزارش می‌دهند، اما به نظر من باید بین ان‌جی‌او‌ها یک بسیج عمومی وجود داشته باشد و نمایندگان در جریان مشکلات معلولان قرار بگیرند البته قطعا نمایندگان نیز در جریان مشکلات افراد دارای معلولیت هستند.

شریعتمداری اضافه کرد: به نظرم می‌آید برای اینکه این صدا به صورت رساتر به همه آن‌هایی که در کشور تصمیم می‌گیرند شنیده شود، باید ارتباط ان‌جی‌اوها، سازمان‌های مردم نهاد با نمایندگان مردم اعم از اینکه در هر کمیسیونی در مجلس فعالی هستند برقرار شود و نمایندگان ان‌جی‌او‌ها مشکلات‌شان را بازگو کند. همه نمایندگان در تصویب بودجه نقش و سهم دارند و باید این ارتباط برای تعیین بودجه بهتر وجود داشته باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه امر پیشگیری برای مقدم بر هر کاری است، تصریح کرد: ما باید موتور تولید معلول را در کشور متوقف کنیم. این کار بزرگی است لذا امر پیشگیری و غربالگری بسیار مهم است. در حوزه پیشگیری باید قدم‌های موثری را برداریم.

وی ادامه داد: قدم بعدی پس از پیشگیری توجه به کودکان دارای معلولیت است. در جامعه معلولان همه محترم هستند و باید برای همه این افراد فکر کنیم. برای اشتغال، مناسب‌سازی معابر، دسترس‌پذیر کردن امکانات و جامعه برای همه افراد دارای معلولیت باید اقدام کنیم، اما کودکان و نوجوانان دارای معلولیت دارای اولویت ویژه هستند.

شریعتمداری ادامه داد: من هم از رییس سازمان بهزیستی و هم از همه معلولان و سمن‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند تقاضا می‌کنیم کودکان را در اولویت قرار دهیم. اگر در این زمان به کودکان توجه شود قطعا موثر واقع خواهد شد. آسیب‌پذیرترین قشر در جامعه معلولان کودکان و نوجوانان هستند و لذا باید برنامه ویژه‌ای را همه سمن‌ها با مشارکت سازمان بهزیستی در حمایت از کودکان و نوجوانان در سال ۱۴۰۰ به اجرا درآورند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: از رییس سازمان بهزیستی می‌خواهم تا کار گروه ویژه‌ای را برای این امر تاسیس کنند و توجه بیشتری به کودکان و نوجوانان داشته باشند.

شریتعمداری با بیان اینکه نکته دیگری که بسیار اهمیت دارد این است که در بین اقشار دارای معلولیت زنان دارای اولویت هستند، تصریح کرد: مهربانی زنان و احساس مسئولیت زنان در اداره خانواده بسیار مهم است. توجه به جامعه زنان معلول باید در رتبه دوم بعد از کودکان و نوجوانان باشد؛ لذا باید در مدت باقی‌مانده از دولت دوازدهم باید پایه‌گذاری‌های صحیحی و ریل‌گذاری مناسبی برای هدف‌مان داشته باشیم ممکن است نتوانیم به تمام اهداف‌مان برسیم، اما باید مشخص شود که دولت تدبیر و امید یک نقشه راه برای حمایت از افراد دارای معلولیت دارد.

درحال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افراد دارای معلولیت هفته معلولان افراد دارای معلولیت کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی تصویب بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۷۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت قاطع از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس پای کاربران اجرای طرح نور پلیس است و الحمدالله این طرح با موفقیت حرکت می‌کند. امیدواریم طرح عفاف و حجاب که به شورای نگهبان ارسال شده هرچه زودتر تقویت و به یک قانون تبدیل شود و مردم ما قانونمند هستند و به قانون عمل می‌کنند.سردار احمدرضا رادان در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در محل ستاد کل انتظامی کشور برگزار شد، اظهارکرد: در ابتدا از همراهی مردم، دختران و بانوان عزیز ایران که در اجرای این طرح با پلیس همکاری و همراهی می‌کنند تشکر می‌کنم. تشکر بعدی را هم از همکارانی دارم که دغدغه‌مندانه در اجرای این طرح پای کار هستند و به صورت جهادی اجرای آن را دنبال می‌کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.

به گفته رادان اجرای این طرح همراهی همگان را در پی داشت و از مجلس و خاصه کمیسون فرهنگی که جزو اولین واحد‌ها و بخش‌هایی بود که در این موضوع پای کار بود تقدیر و تشکر می‌کنم.

آقاتهرانی: پای کار اجرای طرح نور هستیم
در این دیدار مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مجلس پای کاربران اجرای طرح نور پلیس است و الحمدالله این طرح با موفقیت حرکت می‌کند. امیدواریم طرح عفاف و حجاب که به شورای نگهبان ارسال شده هرچه زودتر تقویت و به یک قانون تبدیل شود و مردم ما قانونمند هستند و به قانون عمل می‌کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: عفاف و حجاب جزو احکام الهی است و هر مسلمانی باید نسبت به این موضوع احترام قائل باشد و کشور ما اسلامی است و باید قوانین اسلامی نیز داشته باشد. اقدامات انجام شده نیز در مسیر درست و خوبی است.

آقاتهرانی اضافه کرد:‌خوشبختانه فراجا با ملاحظاتی که برای اجرای قانون و عملیاتی شدن آن مدنظر قرار می‌دهد، منجر به این می‌شود که جمعیت عفیف ما احساس بهتری داشته باشند. بابت این اقدامات به فرمانده کل انتظامی و یکایک کارکنان این فرماندهی دست مریزاد می‌گویم. همچنین امیدواریم از ۳۲ دستگاهی که در این موضوع وظیفه دارند همگی پای کار باشند و به وظایف خود عمل کنند و به احکام الهی التزام داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: همه چیز رو به پیشرفت است و امیدواریم مجلس انقلابی که تا کنون پای کار این موضوع بوده در آینده نیز پای کار باشد.

راستینه: قوای سه گانه باید کنار فراجا باشند
احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: سرلوحه کار فراجا همواره شناخت دقیق مسئله ناهنجاری‌های اجتماعی و حفظ کرامت و جایگاه مردم به ویژه بانوان است. در راستای پیگیری اجرای قانون مربوط به حوزه عفاف و حجاب مهمان فرمانده محترم کل انتظامی شدیم و دو موضوع، فلسفه حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در این نشست صمیمانه بود.

وی گفت: اخذ گزارش و البته تقدیر و تشکر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از اقدامات به موقع و هوشمندانه فراجا در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و انجام مسئولیت‌های قانونی در اجرای طرح نور پلیس اولین موضوعی است که بر آن تاکید داریم.

سخنگوی این کمیسیون با تاکید بر این که حقیقتا فراجا یکی از ۳۲ دستگاهی است که با شجاعت و شهامت و با شناخت دقیق مسئله ناهنجاری‌های اجتماعی و حفظ کرامت و جایگاه بانوان به موضوع عفاف و حجاب پرداخته و پای کار آمده است، افزود: دستگاه بزرگ انتظامی کشور در مدت اجرای این طرح وجه کامل پلیس مقتدر مهربان را به نمایش گذاشته است.

به گفته وی کمیسیون فرهنگی همواره از اقدامات شایسته و خوب فراجا حمایت می‌کند و معتقدیم قوای سه گانه باید در اجرای این طرح در کنار فراجا قرار گرفته و به صورت ویژه این سازمان را حمایت کنند.

راستینه با اشاره به این که جامعه ما شریف و عفیف است، گفت: مردم ما خانواده دوست هستند و می‌دانند دشمن با ترویج ناهنجاری‌ها در جامعه، کشف حجاب زنان را به عنوان رکن اصلی خانواده هدف قرار داده است.

وی با اشاره به این که بایستی با افراد معلوم الحال که با اهداف مغرضانه اخلاقیات جامعه اسلامی ما را هدف گرفته‌اند، برخورد شود، گفت: لزوم حمایت از فراجا ضروری است و مردم فهیم ما باید به اجرای قانون پایبند باشند. اختلاف نظر برخی از افراد جامعه در نوع پوشش نباید به عدم تمکین قانون منجر شود و ما معتقدیم که همه دستگاه‌ها در این موضوع پای کار باشند و فراجا را در اجرایی سازی قانون حمایت کنند و جامعه ما الگو و نمونه‌ای در تراز جامعه اسلامی باشد.

دیگر خبرها

  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه
  • حمایت قاطع از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • امنیت سرمایه گذاری نیاز کشور است
  • تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها
  • ندیمی در گفت و گو با قدس: دیپلماسی انرژی فعال در منطقه به ما کمک کرد که از گستردگی تحریم ها جلوگیری کنیم