Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@22:32:44 GMT

طرح شش مرحله‌ای واکسینه کردن مردم آلمان

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۵۷۷۱۰

ساعت 24 - کمیسیون واکسیناسیون دائمی (استیکو) در انستیتو روبرت کخ آلمان شهروندان را به شش گروه تقسیم کرده است که در آنها جمعیت آلمان بر اساس فوریت طبقه‌بندی شده است؛ بنابر سن، بیماری‌های احتمالی قبلی و فعالیتهای حرفه‌ای.

پنج دسته اول که دارای اولویت بیشتری هستند، جمعیتی بین ۵،۵ تا نه میلیون نفر را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکثر جمعیت آلمان، یعنی حدود ۴۵ میلیون نفر، در پایین‌ترین گروه، یعنی با "اولویت پایین" طبقه بندی شده‌اند. این توصیه نهایی نیست و این وزارت بهداشت آلمان است که تصمیم نهایی را می‌گیرد. این وزارتخانه همچنین در نظر دارد از متخصصان دیگر نیز مشاوره بگیرد.

چه کسانی اول از همه واکسینه می‌شوند؟

همه افراد بالای ۸۰ سال به گروه اول تعلق دارند و "اولویت بسیار بالایی" به آنها اختصاص داده می‌شود. این گروه همچنین شامل ساکنان و کارکنان خانه سالمندان، پرستاران و کادر درمانی، پرستاران و پزشکان بخش‌های اورژانس و به ویژه بخش‌های مراقبت از بیماران مبتلا به کروناست.همچنین افراد معلول و بیمارانی که به زوال عقل دچارند و مراقبان آنها به دسته اول تعلق دارند. استیکو در گزارش ۶۲ صفحه‌ای خود از این افراد به عنوان گروهی که در صورت ابتلا به کرونا بویژه در خطر جدی یا مرگ قرار می‌گیرند یاد کرده است. این گروه بیش از هشت میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را شامل می‌شود.حدود شش میلیون نفر دیگر نیز "اولویت بالا" دارند. آنها در رده دوم "بالاترین"‌ها قرار می‌گیرند. این افراد بین سنین ۷۶ تا ۸۰ سال هستند. علاوه بر این کارکنانی که در مراکز درمانی در معرض خطر هستند (به عنوان مثال در بخش‌های عفونی، دندانپزشکی یا پرسنل آمبولانس و انتقال بیماران اورژانس)، افراد دارای زوال عقل یا معلولیت ذهنی که در موسسات هستند و افرادی که در مراقبت‌های سرپایی یا بالینی برای افراد مبتلا به زوال عقل یا معلولیت عقلی کار می‌کنند.

گروه سوم شامل چه کسانی است؟

دسته سوم افرادی با "اولویت متوسط" هستند. این افراد در سنین ۷۱ تا ۷۵ سال قرار دارند. علاوه بر این افرادی که به دلیل ابتلا به بیماری‌های قبلی در معرض خطر بیشتری هستند و نزدیک‌ترین افرادی که با آنها در تماس‌اند. هم‌چنین ساکنان پناهگاه‌ها (پناهگاه‌های مهاجران یا افراد بی‌خانمان) و افراد نزدیک زنان باردار هستند.بخشی دیگر از کارکنانی که با خطر متوسط ​​مواجهه‌اند عبارتند از کارکنان مراکز درمانی (مانند پزشکان متخصص پوست و ارتوپدی) و در موقعیت‌هایی که به ویژه مربوط به حفظ زیرساخت‌های بیمارستان می‌شود (مانند کارکنان نظافت در کلینیک‌ها و پزشکان یا کارمندان در فناوری بیمارستان) وهمچنین افرادی که در خدمات بهداشت عمومی کار می‌کنند. طبق برآورد انستیتو روبرت کخ این گروه شامل حدود ۵،۵ میلیون نفر است.

دسته چهارم و پنجم

در دسته چهارم کلیه افراد بین ۶۶ تا ۷۰ سال قرار گرفته‌اند. علاوه بر این، افراد مبتلا به بیماری‌های قبلی با خطر متوسط ​​و نزدیکترین افرادی که با آنها در تماس‌اند. کارکنان مراکز پزشکی که با بیماران مبتلا به بیماری‌های عفونی در تماس نیستند، معلمان و مربیان و علاوه بر این همه افرادی که در شرایط کاری و یا زندگی نا ایمن کار می‌کنند؛ به عنوان مثال کارگران فصلی یا کارمندان در صنعت فرآوری گوشت یا مراکز توزیع خدمات بسته بندی. عده آنها در حدود ۶،۹ میلیون نفر است.دسته پنجم شامل تمام افراد بین ۶۰ تا ۶۵ سال است. علاوه بر این صاحبان مغازه‌ها، کسانی که در پست‌های کلیدی در دولت کار می‌کنند، گروه‌های حرفه‌ای در زیرساخت‌های مهم مانند کارکنان آتش نشانی، ارتش، پلیس، حمل و نقل عمومی یا مدیریت پسماند است. در کل ، این گروه حدود نه میلیون نفر را دربرمی‌گیرد.بسته به این که چه میزان واکسن در دسترس باشد، افراد مبتلا به بیماری‌هایی نظیر آسم، بیماری‌های مزمن کلیه و کبد، بیماران سرطانی، مبتلایان به دیابت، فشار خون، بیماری عروق مغزی یا آپوپلکسی، چاقی، بیماری‌های عروقی و بیماران قلبی.به دسته‌بندی بالا انتقادهایی نیز شده است. بنیاد حمایت از بیماران آلمان معتقد است که گروه اولویت بالا شامل عده زیادی (هشت میلیون نفر) می‌شود و امکان واکسینه کردن این شمار بالا در وهله اول نیست. اویگن بریش، عضو هیئت مدیره این بنیاد گفته است که با توجه به این معضل ابتدا باید به افراد نیازمند به مراقبت و بیماران جدی فرصت واکسیناسیون داده شود.

آیا افرادی که به کرونا مبتلا شده‌اند هم واکسینه می‌شوند؟

خیر. هر کسی که قبلا به کووید ۱۹ مبتلا شده باشد، در ابتدا واکسینه نمی‌شود. و اگر قرار باشد که این افراد واکسینه شود، چه زمانی خواهد بود. استیکو توضیح می‌دهد: «طبق داده‌های موجود تاکنون هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که نشان دهد این واکسیناسیون برای کسانی که قبلا و بدون این که خود بدانند به کرونا مبتلا شده‌اند، خطرناک باشد. بر این اساس دیگر نیازی به واکسیناسیون نیست.»

هنوز روشن نیست که در چه پروسه‌ای افراد برای واکسینه شدن دعوت می‌شوند. برنامه‌ریزی شده است که افراد با الویت بالا در مراکز واکسیناسیون گواهی پزشکی ارائه کنند که نشان دهد آنها در خطر جدی یا احتمال مرگ بر اثر کرونا هستند. پزشکان عمومی این روش را رد می‌کنند زیرا این کار خارج از ظرفیت آنهاست و آنها را با چالش دشواری روبرو می‌کند.

هنگام واکسیناسیون به چه نکاتی باید توجه شود؟

واکسن بایونتک/فایزر(Biontech / Pfizer) به دو دوز در بازه ۲۱ روزه نیاز دارد. کسانی که قبلا دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند، نسبت به افرادی که هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند، اولویت دارند. هرکسی که بعد از اولین واکسیناسیون به کرونا مبتلا شده است، نباید در ابتدا واکسن دوم دریافت کند. واکسیناسیون با هر واکسنی که شروع شده است باید با همان نوع واکسن هم تکمیل شود، حتی اگر واکسن‌های دیگری در این بین تایید شده باشند.

چه زمان واکسیناسیون در آلمان شروع می‌شود؟

این هنوز روشن نیست. واضح است که دسته اول در ابتدا واکسینه می‌شود. ادامه کار طبیعتا بیش از هر چیز به تعداد دوزهای واکسیناسیون موجود و تمایل شهروندان برای واکسینه شدن بستگی دارد. طبق نظرسنجی که برای کانال یک تلویزیون آلمان ARD انجام شده، ۳۷ درصد قطعا در صورت موجود بودن واکسن مایل به واکسیناسیون هستند. ۳۴ درصد احتمالا موافق واکسیناسیون هستند و ۲۹ درصد گفته‌اند که "احتمالاً نمی‌خواهند" یا "قطعا و اصلا" نمی‌خواهند واکسینه شوند.

دویچه وله

منبع: ساعت24

کلیدواژه: کار می کنند میلیون نفر مبتلا شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۷۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان

گرچه گروه تروریستی داعش سودای ایجاد خلافت در عراق و سوریه را در سر می‌پروراند، اما در نهایت این گروه تروریستی اکنون تمامی حوزه‌های تسلط خود را از دست داده و هسته‌های مخفی آن به صورت گاه به گاه اقدام به انجام عملیات‌های تروریستی کور می‌کنند. داعش خراسان یکی از شاخه‌های این سازمان تروریستی است که حضور فعالی در افغانستان دارد و تا به حال در این کشور، ایران، و روسیه اقدام به انجام عملیات‌های تروریستی مرگبار کرده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر دادستانی آلمان امروز (چهارشنبه) از متهم شدن ۷ تبعه خارجی به همکاری با سازمان تروریستی داعش خراسان خبر داد.

براساس بیانیه منتشر شده در این زمینه، این افراد متهم هستند به دنبال انجام حمله تروریستی در آلمان به نیابت از داعش خراسان بوده اند. در میان ۷ مظنون دستگیر شده یک تبعه ترکمنستانی و ۶ تبعه تاجیکستانی حضور دارند. این افراد متهم هستند قصد انجام حمله تروریستی مهیب در آلمان و سایر کشور‌های اروپای غربی را داشته اند، اما هنوز در برنامه حمله خود را نهایی نکرده بودند. 

این تروریست‌ها در بهار ۲۰۲۲ پس از آغاز جنگ اوکراین وارد آلمان شده و یک هسته تروریستی دیگر در هلند ایجاد کرده بودند. با این حال، مقامات امنیتی آلمان آنها را در ژوئیه سال گذشته میلادی دستگیر کرد. 

دادستانی آلمان جزئیات بیشتر درباره این هسته تروریستی و زمان محاکمه آنها ارائه نکرد. 

پیش از این شاخه خراسان گروه تروریستی داعش طی حمله تروریستی به کنسرتی در روسیه ۱۳۷ تن را کشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۰۰درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • انجام طرح نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال برای ۶۱۱ کودک زیر ۵ سال
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد