Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی انجمن انبوه‌سازان خراسان رضوی، سعید سلگی با بیان اینکه در بحث نظارت و اجرا از طرف سازمان نظام مهندسی کنترلی بر روند ساخت‌وساز وجود نداشته و همچنین از سازنده دارای صلاحیت(مجری ذیصلاح) در اجرای سازه استفاده نمی‌شود، اظهار کرد: بنابراین هیچ گونه امنیتی در زمان بهره‌برداری و استفاده از این نوع ملک وجود ندارد که متأسفانه با در نظر گرفتن شرایط حاکم بر قدرت خرید و تأمین هزینه اجاره بهاء با پدیده پشت‌بام‌فروشی، ملقب به خانه‌های هوایی روبرو شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان مشهد افزود: اغلب این تخلفات در مناطقی که سازنده و یا فروشنده قصد اخذ پایان‌کار بهره‌برداری و همچنین تفکیک سند ملکی را ندارد، رخ می‌دهد و در اصطلاح، ملک به‌صورت وکالتی و قولنامه‌ای معامله می‌شود حال اینکه پشت بام از فضاهای غیرخصوصی و از مشاعیات محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه با توجه به شرایط سخت اقتصادی، مصرف‌کننده صرفا برای داشتن سرپناهی هر چند ناامن و بدون مقاومت و سند تفکیکی، تن به خرید و یا اجاره ملک وکالتی می‌دهد، گفت: در نگاه کلان‌تر، سازه‌ای و دیدگاه مهندسی، از آنجایی که اینگونه ساخت‌وسازها در زمان‌های خاص و در کمترین فرصت و به صورت ضربتی و به دور از چشم ارگان‌های نظارتی و شهرداری انجام می‌پذیرد، هیچ‌گونه استانداردی در تهیه مصالح، اجرا، برنامه زمان‌بندی و بارگذاری الاستیک مصالح بتنی و فلزی، جوش، مباحث مقررات ملی ساختمان و غیره رعایت نمی‌شود.

سلگی با بیان اینکه این اقدامات با رفتاری سودجویانه و حتی بدون اخذ مجوز انجام می‌پذیرد که این امر باعث ایجاد فضایی ناخوشایند در سیمای شهر و چیدمان شهری می‌شود، عنوان کرد:  دولت می‌بایست با حمایت از تولید انبوه مسکن به معنای واقعی و نتیجه محور، گامی در راستای رفع موانع از قبیل تسهیل مسیر مجوزهای ساخت، دارایی، بیمه، تسهیلات بانکی و زمین ارزان را برداشته و در ساخت مسکن ارزان و مقاوم به سازندگان ذیصلاح کمک کند.

رئیس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان مشهد تاکید کرد: در واقع برای برون رفت از این وضعیت نیازمند حمایت از انبوه‌سازی به جای سرمایه‌گذاری و ارزش افزوده و ایجاد تورم صرفا در جهت تولید انبوه مسکن گام برداشته شود تا بتوانیم شاهد کم رنگ شدن پدیده پشت‌بام‌فروشی باشیم.

انتهای پیام/ 70051

منبع: فارس

کلیدواژه: پشت بام فروشی پشت بام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۷۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها/ انسداد تا اصلاح آگهی‎‌های مسکن

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته ابولفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از حذف آگهی‌های مسکن دو پلتفرم «دیوار» و «شیپور» خبر داد و اعلام کرد «بعضاً دلالان و سوداگران از این بستر استفاده کرده و املاکی را که اصلاً وجود خارجی ندارند را در این سکوها آگهی می‌کنند.»

در همین راستا فرشید ایلاتی کارشناس مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: عده‌ای دلالان و سودجویان در این پلتفرم‌ها اقدام به انتشار آگهی‌های جعلی مسکن می‌کردند که این روند موجب به صورت گسترده و با هماهنگی دلالان برای قیمت‌سازی انجام می‌شود؛ زین پس اگر املاکی می‌خواهد در این پلتفرم‌های خانه‌یاب تبلیغ شود ابتدا باید در سامانه املاک و اسکان باشد تا مشخصات و هویت مالک تأیید شود.

این کارشناس مسکن در ادامه تاکید کرد: از اردیبهشت‌ماه سال گذشته که سامانه املاک و اسکان به طور جدی روی کار آمد و دستورالعمل ثبت آگهی به متولیان املاکی‌ها و پلتفرم‌ها ارسال شد اما نسبت به این قوانین توجهی نداشتند و هم‌اکنون پس‌از یک سال بنا شد، دو پلتفرم «دیوار» و «شیپور» مسدود شود تا روند آگهی‌های خود را اصلاح و مجدد به فعالیت ادامه دهند.

وی گفت: سکوهای آگهی مسکن این دو پلتفرم تا هفته آینده با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی از دسترس خارج می‌شوند.

به گزارش مهر، قیمت‌گذاری کاذب مسکن توسط دلالان این حوزه موجب افزایش روز به روزی قیمت می‌شود که از این رو موجب دلسرد شدن مستأجران خواهد شد.

کد خبر 6087162 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • پرداخت بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به ‌سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان
  • خریداران مسکن این هشدار را جدی بگیرند؛ این‌جا قیمت مسکن کاذب است
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • انتخاب بهترین شرکت ساخت ویلا
  • شرکت عمران شهر جدید پردیس از سازندگان متعهد حمایت می‌کند
  • رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها/ انسداد تا اصلاح آگهی‎‌های مسکن
  • آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می شود؟
  • انتشار آگهی املاک در دیوار و شیپور مسدود می‌شود | فقط به یک شرط امکان ثبت آگهی وجود دارد