Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در پروژه شناسایی اختلالات ژنتیک در خانوارهای دارای معلولیت که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند تا پایان سال ۱۴۰۰ تمام خانوارهای دارای دو معلول به طور رایگان از مشاور و آزمایش‌های لازم ژنتیکی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش برنا؛ محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست صمیمی با نمایندگان تشکل‌های مردم‌نهاد افراد دارای معلولیت گفت: حدود ۱۵۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی، ذهنی، ناشنوایان و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در حوزه ورزشی به صورت فعال در رده‌های قهرمانی مسابقات ملی و بین‌المللی مشارکت دارند و تاکنون این افراد در مسابقات جهانی بیش از یکهزار مدال جهانی کسب و در مسابقات پاراآسیایی مدال‌های طلا، نقره و برنز دریافت کردند که از افتخارات ملت ایران است.

او افزود: این افراد علی‌رغم محدودیت‌های جسمی توانستند در کنکور سراسری کشور خود را به قله‌های رفیع علم و دانش برسانند و امسال هم بیش از ۵۶ نفر از مجموع افراد شرکت‌کننده جامعه معلولین رتبه زیر هزار را دریافت کردند.

شریعتمداری تصریح کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری همه مردم، بخش‌های دولتی و غیردولتی و سازمان‌های انقلابی مسئول هستند و هرچه ممکن است در سطح کشور خدمات مربوط به بهزیستی را باید گسترش داد و از نیروی مردم برای گسترش این خدمات حداکثر استفاده کرد؛ امسال با تحویل ۱۴ هزار واحد مسکونی برای ۲ معلول به بالا، در مسکن شهری ۱۴۰ میلیون کمک بلاعوض و در مسکن روستایی ۸۵ میلیون کمک بلاعوض با تلاش‌های بهزیستی و کمک نهادهای انقلابی تامین شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در ادامه گفت: اکنون در شرایط سخت کرونا به سر می‌بریم و تعدای از هموطنان ار جمله معلولان که دارای یک نقص بودند از آسیب این پدیده در امان نبودند با این وجود با تدوین و ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی تلاش کردیم در تمامی مراکز تحت نظارت بهزیستی پیش از ورود وزارت بهداشت اقدامات لازم صورت پذیرد.

او افزود: کمتر از ۷ درصد افرادی که در مراکز نگهداری مستقر هستند دچار مرگ و میر شدند و مابقی در صحت و سلامت زندگانی می‌کنند.

شریعتمداری بیان کرد: یکی از دلایل دیدار با نمایندگان تشکل‌های مردم‌نهاد افراد دارای معلولیت بیان این است که ما قدم‌های خوبی در تامین بودجه مورد نیاز جامعه معلولین خصوصا برای اجرای کامل قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در دولت برداشتیم اما محدودیت منابع طبیعتا همیشه وجود دارد این در حالی است که سازمان‌های مردم‌نهاد یکی از مهمترین کانون‌های توجه دولت هستند لذا باید یک بسیج عمومی صورت پذیرد تا نمایندگان کشور در جریان مسائل مربوطه قرار گیرند. حال برای اینکه این صدا رساتر به گوش تصمیم‌گیران کشور برسد باید ارتباط بین NGOها با نمایندگان ملت بیشتر باشد.

وزیر کار با اشاره به درآمد نفتی در بودجه 1400 گفت: در بودجه‌ احتمال فروش یک میلیون بشکه نفت در بازار خارجی و فروش نفت در داخل برای توسعه و توانمندسازی اختصاص یافته است و حتما جامعه معلولین کشور یکی از مهمترین این بخش از بودجه است که نمایندگان می‌توانند ما را در تحقق این امر کمک کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: پیشگیری و غربالگری بسیار مهم است و باید به آن توجه جدی کرد بطوری که سال گذشته در غربالگری شنوایی برای نوزادان، از ایجاد ناشنوایی و معلولیت شنوایی در بیش از ۳ هزار نوزاد و شیرخوار جلوگیری شد و با غربالگری یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر با پوشش ۹۲ درصدی افرادی که دچار مشکل بودند به مراکز درمانی ارجاع شدند و از ناشنوایی ۲ هزار و ۸۰ نوزاد جلوگیری شد.

شریعتمداری عنوان کرد: همچنین در پیشگیری از تنبلی چشم سال گذشته بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار کودک ۳ تا ۶ سال با پوشش ۸۱ درصدی برای پیشگیری از معلولیت‌های بینایی مورد بررسی قرار گرفتند که این امر از ایجاد معلولیت بینایی در ۱۶ هزار و ۲۰۰ کودک پیشگیری کرد.

او ادامه داد: سال گذشته برای ۳۸۴ هزار خانوار مشاوره ژنتیک صورت پذیرفته است و در موارد انجام آزمایش ژنتیک برای پیشگیری از معلولیت در افرادی که تازه متولد می‌شوند از تولد یکهزار و ۴۴۴ مورد نوزاد دارای معلولیت با انجام سقط درمانی با مجوز سازمان پزشکی قانونی پیشگیری و جلوگیری شده است.

شریعتمداری در ادامه گفت: در پروژه شناسایی اختلالات ژنتیک در خانوارهای دارای معلولیت که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند تا پایان سال ۱۴۰۰ تمام خانوارهای دارای دو معلول به طور رایگان از مشاور و آزمایش‌های لازم ژنتیکی بهره‌مند می‌شوند.

وزیر کار خاطرنشان کرد: آسیب‌پذیرترین قشر در جامعه معلولان کودکان و نوجوانان هستند پس باید برنامه ویژه‌ای را برای حمایت از کودکان و نوجوانان در سال ۱۴۰۰ به اجرا در آورد لذا برای تحقق امر کارگروه مشترکی بین بهزیستی و سمن‌ها ایجاد شود.

اوافزود: زنان هم نیازمند توجه ویژه هستند بنابراین امیدورایم سازمان بهزیستی کشور در باقی مانده دولت خدمت‌گذار پایه‌گذاری صحیحی و ریل‌گذاری مناسبی برای این جامعه هدف مدنظر قرار دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: دولت خدمتگذار عشق و علاقه‌اش خدمت به جامعه معلولان بوده است. در زمینه توانمندسازی موضوع صندوق تسهیلات اشتغال معلولین مسکوت مانده بود که در دستور کار قرار گرفت و اساسنامه در دولت به تصویب رسید و به شورای نگهبان ارسال شده است که امیدواریم تا پایان هفته با نظر مساعد به زودی اجرایی شود.

او ادامه داد: تبصره ۳ ماده ۵ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت بر این موضوع اشاره دارد که متخلفان از رعایت این ماده حسب مورد به مجازات تعزیری جزای نقدی درجه ۵ تا ۸ موضوع ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی مصوب اول اردیبهشت ماه ۱۳۹۲، انفصال موقت یا دائم از خدمات عمومی، تنزل مقام و یا محرومیت از انتصاب به پست‌‌های حساس و مدیریتی و یا اخراج از نهاد یا سازمان متبوع محکوم می‌‌شوند، پس باید یک شورای تعیین صلاحیت در سازمان بهزیستی کشور مستقر شود تا به شکایت‌های عدم اجرای قانون رسیدگی کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بسیج جامعه کار و رفاه اجتماعی کنکور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افراد دارای معلولیت کار و رفاه اجتماعی خانوارهای دارای سازمان بهزیستی وزیر تعاون تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۸۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهزیستی حامی سه قلو‌های متولد شده در اصفهان + فیلم

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با حضور در بیمارستان شریعتی و عیادت از فرزانه خالدی مادر ۳۳ ساله لردگانی ساکن بهارستان اصفهان، که در اولین بارداری خود صاحب سه فرزند دختر شد، گفت: به همت بهزیستی علاوه بر خدمات مددکاری، تا ۶ سالگی این نوزادان، مستمری ماهانه ۳۱ میلیون ریالی به این خانواده تعلق می‌گیرد.


نسیم نفر افزود: با هدف تحکیم خانواده و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بهزیستی ملزم به حمایت از دوقلو‌ها تا دهک پنج و سه قلو‌ها و بیشتر تا دهک ۶ تا ۷ سالگی است.

او ادامه داد: بر این اساس خانواده‌های دارای فرزند سه قلو و چهارقلوی مشمول شرایط، ماهانه ۳۱ میلیون ریال مستمری دریافت می‌کنند و در قالب حق پرستاری ۲۰۰ میلیون ریال نیز به خانواده‌های دارای فرزند چهار قلو تعلق می‌گیرد.


معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان افزود: همچنین اگر سرپرست این خانواده شغل ثابت نداشته باشد، در قالب تسهیلات اشتغال از آنها حمایت می‌شود.


در این دیدار احمدرضا عابدی فوق تخصص نوزادان گفت: سه قلو‌ها به وزن میانگین هر کدام یک کیلو و ۹۰۰ گرم با شرایط مساعد متولد شدند و درحال تغذیه با شیر مادر هستند.


همچنین امیرعلی بویر حسنی پدر ۴۵ ساله سه قلو‌ها هم، نام دخترانش را آناهید، آناشید و آنیسا اعلام کرد و گفت: با توجه به نداشتن منزل و کارگر بودن تقاضای کمک از خیران را دارم.


براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، طبق ماده ۱۰ علاوه بر اعطای تسهیلات به ازای تولد هر فرزند، برای تولد فرزند سوم به بعد، براساس ماده ۳ و ۴، زمین رایگان حداکثر ۲۰۰ مترمربعی اعطا و مطابق ماده ۱۸، تخفیف مالیاتی ۱۵ درصدی و طبق ماده ۲۱ بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری اختصاص می‌یابد.


در استان اصفهان، دو خانواده پنج قلو،۱۵ خانواده چهارقلو،۲۰۳ خانواده سه قلو و هزار و ۸۵۳ خانواده دوقلو زیر پوشش بهزیستی هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بهزیستی حامی سه قلو‌های متولد شده دراصفهان باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری
  • ارائه ۵۱ هزار مشاوره تلفنی در‌ بهزیستی البرز
  • فرم ج و اهدای زمین به متقاضیان جوانی جمعیت
  • اهدای پنج دستگاه ویلچر به افراد دارای معلولیت
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری از فروردین ماه امسال
  • ارایه بیش از ۵۱ هزار مشاوره تلفنی رایگان در البرز
  • برقراری بیش از ۵۱ هزار مشاوره تلفنی رایگان با بهزیستی استان البرز
  • بهزیستی حامی سه قلو‌های متولد شده در اصفهان + فیلم
  • خدمت رسانی ۱۳ مرکز حرفه آموزی و کارگاه تولیدی به معلولان
  • خدمت رسانی ۱۳ مرکز حرفه آموزی و کارگاه تولیدی در زنجان به معلولان