Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات گفت: اینترنت شبکه شاد رایگان است، عدم دسترسی به این شبکه به دلیل مسائل فنی است که با اضافه کردن سرورهای جدید در حال رفع شدن است.

به گزارش ایرنا «محمدجواد آذری جهرمی» در پاسخ به گلایه یکی از دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان از شبکه دانش آموزی شاد گفت: یکی از دوستان امروز ویدیو تو را برای من فرستاد و آن را دیدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این‌که پیگیر درست و تحصیل هستی خوشحالم و از این‌که مشکل داشتی ناراحت شدم؛ من باید مشکلت را برطرف کنم.

وزیر ارتباطات افزود: این که گفتی شاد رایگان نیست و به همین دلیل نمی‌توانی از طریق آن فایلی را ارسال کنی، ربطی به رایگان بودن شاد ندارد. این شبکه دانش آموزی کاملا رایگان است.

جهرمی خاطرنشان کرد: تمامی این مسائل به کندی شبکه دانش‌آموزی شاد برمی‌گردد که هفته گذشته نیز گلایه‌های زیادی درباره آن مطرح بود، من نیز آن را پیگیری کردم. یکی از مدیران شاد برای من نوشت که سرورهای جدید و هاردهای پر سرعت را برای حل این مشکل اضافه کردند و مشکل حل شده است. نمی‌دانم این ویدیو را چه زمانی ضبط کردی و آیا هنوز مشکل برقرار است یا نه.

وی گفت: باور کن تمام تلاش ما این است که علاوه بر ۳۰ هزار روستا بقیه روستاها نیز به اینترنت متصل شوند تا تمامی بچه‌ها از اتصال به اینترنت خوشحال باشند.

در ویدیو ارسالی برای وزیر ارتباطات، عرشیا از سیستان و بلوچستان به قول خودش می‌خواهد کمی با وزیر جوان درد و دل کند. عرشیا گفت: شما که دهه شصتی و هم سن پدر من هستید، چرا برای درس خواندن به ما کمک نمی‌کنی؟ بچه‌مدرسه‌ای ها، معلم‌ها و پدر و مادرهای ما مشکل دارند. ما کلی سختی می کشیم و این هم به مشکلات قبلی اضافه شده است. چطور درس بخوانیم و مثل شما وزیر بشویم؟ شما می گویید اینترنت شاد رایگان است اما چرا وقتی می‌خواهیم عکسی را ارسال کنیم مدام پیغام می‌دهد که تلاش مجدد کنید. تو رو خدا دل تان به حال ما بسوزد.

لینک کوتاه: asriran.com/003BfS

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزیر ارتباطات وزیر ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۸۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت کارگروه رسیدگی به وضعیت اینترنت اعلام شد

وزیر ارتباطات در آخرین اظهارات خود درباره کارگروه رسیدگی به وضعیت اینترنت گفته است که وضعیت این کارگروه باید از دبیر شورای عالی فضای مجازی پیگیری شود اما باید گفت که در آن، راهکارهای کوتاه، میان و بلندمدت را برای بهبود شبکه پیشنهاد کردیم که بخشی از این راهکارها پیاده‌سازی شده است و داشبوردهای جهانی روند بهبود را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، با وجود آنکه در همه دولت‌ها از جمله دولت سیزدهم تلاش شده تا اینترنت با سرعت‌های بالا در اختیار مردم قرار گیرد اما گاهی مردم از کندی سرعت اینترنت اعلام نارضایتی می‌کنند؛ به گونه‌ای که اوایل تابستان سال گذشته رئیس‌جمهور در پی سفرهای استانی خود با برخی گلایه‌های مردم از این موضوع روبه رو شد و پس از آن دستوری برای حل این مشکل ارائه کرد.  

در واقع کارگروهی متشکل از مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی رئیس جمهور مأمور بررسی این موضوع شد تا نتیجه راهکارهای رفع دغدغه مردم تا یک ماه بعد از این دستور ارائه کند. وزیر ارتباطات هم اعلام کرد نمایندگان خود را به مرکز ملی فضای مجازی معرفی کرده‌اند و امیدوارند در دوره جدید این مرکز از ظرفیت‌های خود برای برطرف کردن مشکلاتی که خارج از اراده وزارت ارتباطات است استفاده کند.

درباره ساز و کار این کارگروه و چگونگی بررسی وضعیت اینترنت توسط کارگروه مذکور گفته شد که ساز و کار بررسی در همان کمیته مشخص خواهد شد. احتمالاً به صورت نظر سنجی‌های مستقیم و غیر مستقیم از کسب‌وکارها و از عموم مردم، گزارش‌های فنی از مراکز مرتبط در کشور در اپراتورها و وزارت ارتباطات و از طریقی که این کار گروه تشخیص دهد، قطعاً این گزارش‌ها تهیه می‌شود.

البته در آن زمان تأکید شد که زمان مشخصی در مصوبه وجود ندارد اما این کارگروه در حداقل زمان ممکن این گزارش‌ها را تهیه خواهد کرد و به محض تهیه شدن در دستور شورای عالی فضای مجازی قرار می‌گیرد.

حال با گذشت ۹ ماه از دستور رئیس جمهور برای پیگیری کندی اینترنت، عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با یک رسانه درباره آخرین وضعیت کارگروه رسیدگی به کندی اینترنت توضیح داد: وضعیت این کارگروه را می‌توان از دبیر شورای عالی فضای مجازی پیگیری کرد اما باید گفت در آن کارگروه، راهکارهای کوتاه، میان و بلند مدت را برای بهبود شبکه پیشنهاد کردیم که بخشی از این راهکارها پیاده‌سازی شده است و داشبوردهای جهانی روند بهبود را نشان می‌دهد که البته با آن چیزی که هدف ماست، هنوز فاصله زیادی داریم و ان‌شاءالله وضعیت بهتر می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه اندازی ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • راه اندازی  ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه در کشور
  • نصب و راه اندازی تکنولوژی نسل ۴ همراه اول در روستای مسلمیه اهواز
  • روستای مسلمیه اهواز ‌تحت‌ پوشش دیتای پرسرعت همراه قرار گرفت
  • توضیح وزیر درباره وضعیت اینترنت؛ از شورای عالی فضای مجازی بپرسید
  • توضیح وزیر در مورد گزارش وضعیت اینترنت: زمان مشخصی وجود ندارد/ از شورای عالی فضای مجازی بپرسید/ انشاا... بهتر می‌شود
  • آخرین وضعیت کارگروه رسیدگی به وضعیت اینترنت اعلام شد
  • رونمایی از اینترنت پرسرعت فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها در گلوگاه
  • حل مشکل تایم اوت کالاف موبایل در چند ثانیه