Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی این روزها و در ایام شیوع ویروس کرونا، فضای مجازی و همچنین ابزارهای بصری و صوتی همچون صداوسیما، حرف اول و آخر را در حوزه ارتباط با مخاطب می‌زند زیرا بسیاری از برنامه‌ها به این فضا و بستر منتقل شده ‌است.

آستان قدس رضوی و بارگاه منور رضوی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بنابراین با توجه به محدودیت‌های اعمال‌ شده برای تشرف زائران و مجاوران به بارگاه منور رضوی، بخش عمده‌ای از برنامه‌ها به صداوسیما و فضای مجازی منتقل شده ‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محروم شدن خیل عظیم دلدادگان از زیارت شمس‌الشموس و همچنین ضرورت برقراری ارتباط دائم میان زائران و بارگاه رضوی سبب شد برنامه‌ریزی بیشتری برای کسب فیض زائران از فضای ملکوتی حرم رضوی صورت گیرد.

در این میان، مؤسسه رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی به صورت محور پای کار آمده و تمهیدات مختلفی در این زمینه اندیشیده‌است. به عنوان مثال طی دو هفته گذشته و به همت این مؤسسه، بیش از ۲۱۰۰ دقیقه برنامه زنده از حرم مطهر رضوی در شبکه‌های مختلف سیما پخش شده‌است.

با این اقدام، مؤسسه رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی بحران کرونا را به فرصت مبدل ساخته و از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌های مختلف استفاده کرده‌است. این موسسه با پخش‌ زنده‌ برنامه‌های حرم به‌ویژه در مناسبت‌های آیینی، فرصتی برای زیارت از راه دور در اختیار مخاطبان خود قرار داده‌است.

۱۲۱۰ دقیقه پخش زنده از حرم مطهر رضوی، ۳۰۰ دقیقه «زیارت امین‌الله»، ۴۲۰ دقیقه برنامه اذان‌گاهی، ۱۲۰ دقیقه برنامه رادیویی و ۱۲۰ دقیقه برنامه در حوزه بین‌الملل، بخشی از تلاش‌های این مؤسسه در دو هفته اخیر محسوب می‌شود که این برنامه‎ها از شبکه‎های دو، سه، افق، قرآن، خراسان رضوی، جوان و الکوثر مقابل دیدگان مخاطبان میلیونی خود قرار گرفته‌اند.

همچنین ویژه‌برنامه زیارت «امین‌الله» با هدف ایجاد ارتباط معنوی بینندگان با مضجع نورانی و مطهر حضرت رضا (ع) و در روزهای اعمال محدودیت‌های کرونایی، همراه با تصاویر زنده از بارگاه منور رضوی تولید و پخش شده‌ است.

طی دو هفته گذشته، در مجموع ۱۴ ویژه‌برنامه «امین‌الله» در ۳۰۰ دقیقه همه‌روزه ساعت ۲۱:۳۰ از سیمای جمهوری اسلامی ایران به مخاطبان و ارداتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تقدیم شده‌ است.

یکی از برنامه‌های این موسسه در دو هفته گذشته، تولید کلیپ فاخر از طواف دانشمند برجسته هسته‌ای شهید حاج محسن فخری‌زاده در حرم مطهر رضوی بوده ‌است. مراسم گرامی‌داشت این دانشمند شهید نیز در حرم مطهر رضوی از شبکه‌های یک، قرآن، افق، خراسان رضوی و شبکه‌های استانی به صورت زنده پوشش داده ‌شد.

بر اساس اعلام آستان نیوز، ساخت نماهنگ طواف پیکر این شهید بزرگوار در حرم، پخش آن از شبکه‌های ملی و بین‌المللی و انتشار چند ده‌میلیونی در فضای مجازی از دیگر اقدامات این مؤسسه طی دو هفته گذشته است. «محفل انس با قرآن کریم» نیز عنوان ویژه‌برنامه‌ای بود که به مناسبت گرامی‌داشت این شهید بزرگوار از شبکه‌های قرآن و معارف سیما پخش شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زيارت صداوسيما کروناویروس حرم مطهر رضوي بارگاه منور رضوی دو هفته گذشته حرم مطهر رضوی دقیقه برنامه فضای مجازی آستان قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۸۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، قرائت زیارت امین الله، سخنرانی حجت الاسلام حسین اسلامی و قرائت دعای توسل از جمله برنامه های این مراسم بود.   همچنین مراسم عزاداری وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)  امروز  چهار شنبه با سخنرانی حجت الاسلام محمد مهدی رجبی در رواق امام خمینی، سخنرانی حجت الاسلام سید جواد پنجتنیان در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد و سخنرانی حجت الاسلام محمد حسین فرمانبر در رواق دار الحجة (عج) برگزار میشود.   پس از نماز مغرب و عشا  نیز  مراسم با قرائت زیارت امین الله توسط آقای مهدی سروری آغاز میشود  و پس از آن سخنرانی حجت الاسلام محمد الهی خراسانی و نیز قرائت زیارت جامعه کبیره با حضور آقای زین العابدین غلام در رواق امام خمینی (ره) ویژه زائران و مجاوران حرم مطهر تدارک دیده شده است.    ویژه برنامه وفات حضرت عبد العظیم حسنى (ع)  نیز امروز  ساعت ۱۰:۰۰ در رواق حضرت معصومه (س) ویژه خواهران برگزار خواهد شد.   همچنین مجلسی  با عنوان محفل اشک روز چهارشنبه همزمان با اقامه نماز ظهر و عصر، صحن پیامبر اعظم، خروجی باب الهادی، مسجد صدیقی‌ها برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون مشخص شد
  • برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت حمزه سیدالشهدا(ع)
  • «به افق فلسطین» به عبارتی برنامه جبهه فلسطین بود
  • آب‌رسانی به بیش از ۵۰۰ روستای خراسان رضوی با همت خیرین
  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی
  • خبر‌های رسانه، ۴ اردیبهشت
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند
  • ویژه‌برنامه‌های رادیو برای ۸۴ سالگی
  • اهداء قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی