Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24 - طرز تهیه رولت | مواد لازم جهت تهیه رولت | مواد لازم جهت تهیه حلوای زعفرانی | طرز تهیه حلوای زعفرانی | نکات تهیه حلوا | طرز تهیه حلوای خوشمزه

موادلازم:

تخم مرغ 2 عدد شکر 50 گرم آرد 50 گرم معادل پنج قاشق غذاخوری خامه فرم گرفته به میزان لازم بکینگ پودر یک دوم قاشق چایخوری وانیل یک چهارم قاشق چایخوری


پیمانه لیوان فرانسوی دسته داره.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

طرز تهیه:

مرحله اول:

تخم مرغ ، وانیل و شکر را آنقدر با همزن زده تا پوک و سبک شود و حجم مواد به دو برابر برسد.سپس آرد و بکینگ پودر را سه بار الک کرده به مواد اضافه کنید با لیسک آرام هم بزنید تا مخلوط شود.

مرحله دوم:

تابه دو طرفه را با مقداری روغن چرب کنید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود . مواد رولت را بریزید و صاف کنید. حرارت باید بسیار کم باشد. سپس 10 دقیقه یک طرف و 5 دقیقه طرف دوم را بپزید. بسته به حرارت گازتون ، زمان پخت متغیره و ممکن است زمان بیشتر ببرد

مرحله سوم:

بعد از پخت روی حوله نمناکی ، کاغذ روغنی بگذارید . نان رولت را درون آن قرار داده و به آرامی رول کنید. محتوا را داخل یخچال بگذارید یا با دمای محیط تا سرد شود . سپس باز کرده خامه کشی کنید.

مرحله چهارم:
 میتوانید از انواع مغزها ، انواع میوه مثل موز و شکلاتها به دلخواه لای رولت بریزید و دوباره رول کنید. کاغذ روغنی را دور رولت بپیچید و در یخچال بگذارید وقتی خوب سرد شد ، آماده میل کردن است.

پیشنهاد می شود بخوانید:طرز تهیه حلوا / آموزش ساده ی تهیه بهترین حلوا

طرز تهیه حلوای زعفرانی

مواد لازم:

آرد  یک پیمانه شکر یک پیمانه روغن نصف پیمانه گلاب یک سوم پیمانه آب دو پیمانه زعفران به میزان لازم


پیمانه لیوان فرانسوی دسته داره.
 

طرز تهیه:

مرحله اول:

آب و شکر را روی حرارت میگذاریم تا بجوش بیاد ولی نجوشد . چون در صورت جوشیدن شهد ، حلوا شکرک میزند . بعد که خاموش کردیم ، گلاب و زعفران را اضافه میکنیم . آرد رو الک میکنیم . تفت میدیم تا رنگش عوض بشه و بوی خامی آرد از بین برود .

مرحله دوم:
مجدد الک کرده و بعد روغن را اضافه میکنیم . اگه دوست داشتین تیره تر باشه با روغن هم تفت بدهید ، از روی حرارت برمیداریم و شربت رو اضافه میکنیم و تند تند هم میزنیم تا کاملا مخلوط بشوند . بعد چند دقیقه دوباره میگذاریم روی حرارت کم تا خوب جا بیفتد . بعد حالت گهواره ، قابلمه یا تابه حاوی حلوا را تکون میدیم تا کاملا منسجم و یک تیکه بشود .

نکات پخت حلوا:

نکته اول:

کشدار شدن حلوا به داغی و سردی بین شربت و حلوا بستگی دارد . اول شربت را میگذاریم روی حرارت کم تا شکرش حل بشه بعد زیرش رو خاموش میکنیم و حلوا را شروع میکنیم .
روغن جامد ( لادن طلایی ساده بهترین گزینه است ) برای خوب سرخ شدن آرد و پوک شدنش مناسب است ، کره بخاطر خوش طعم بودن حلوا و روغن مایع برای براق شدن حلوا استفاده می کنیم

نکته دوم:

اگر می خواهید حلوای پخته شده را شکوفه بزنید ،  باید حلوا نرم تر باشد . باید به دستور تهیه حلوا حدود 4 تا 5 قاشق شربت یا گلاب اضافه نمایید تا کمی شل تر شود و راحت تر بتوانید آن را شکوفه بزنید .

نکته سوم:

برای حلوا زعفرانی باید آرد سفید باشد و قبل از اینکه روغن اضافه کنید ، آرد را در حدی که بوی خامی آن برود، تفت بخورد . بعد از اضافه کردن روغن ، مقداری از آرد در حال سرخ شدن را با شربت مخلوط کنید و رنگش را امتحان کنید . در این نوع حلوا ، آرد خیلی کم تفت میخورد و نباید بعد از روغن اضافه کردن ، زیاد آرد رو سرخ کنید .

نکته چهارم:

اگه از شعله پخش کن استفاده کنید ، حرارت بصورت یکنواخت پخش میشود و بهتراست .می تونید از آرد برنج یا آرد سنگک هم استفاده کنید . فرقش اینه که رنگش تیره تر میشه . در صورت استفاده از آرد برنج ، حلوا چسبندگی کمتری پیدا میکند و رنگش اندکی روشن تر میشود و در صورت استفاده از آرد سنگگ ، رنگ آن کمی تیره تر میشود .

نکته پنجم:

اگر گلاب را زودتر به حلوا اضافه کنیم در اثر حرارت زیاد ، عطر آن از بین می رود.اگر آرد را به اندازه کافی تفت ندهید و روغن و کره را زود به آن اضافه کنید ، رنگ حلوا روشنتر میشود و در صورتی که بیشتر تفت دهید ، رنگ آن مایل به قهوه ای میشود.

نکته ششم:

دقت کنید که وقتی که آرد گندم استفاده میکنید ، باید در هنگان تفت دادن آرد ، بیشتر هم بزنید ، چون آرد گندم خاصیت چسبندگی داشته و به هم می چسبد و در صورتیکه مدام هم نزنید ، گلوله گلوله میشود . در صورتیکه آرد برنج و سبوس دار اینطور نیستند و احتیاج به هم زدن کمتری دارند .

طرز تهیه حلوا شیر
 
 

مواد لازم:

آرد سفید یک پیمانه شیر دو پیمانه کره  نصف پیمانه گلاب نصف پیمانه شکر یک پیمانه زعفران به میزان لازم


طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا شیر و شکر را توی تابه ریخته و حرارت میدهیم تا شکر حل شود. وقتی به مرحله جوش رسید ، زعفرون و گلاب رو اضافه کنین و چند جوش کوتاه که زد ، از روی حرارت بردارید .

مرحله دوم:

آرد رو الکرده و توی قابلمه روی حرارت متوسط ، تفت دهید تا جایی که زیاد تغییر رنگ ندهد .کره و روغنها رو به آرد افزوده و خوب هم بزنین تا روغن کاملا به خورد آرد رود.

مرحله سوم:
   وقتی خوب آرد سرخ شد ، مخلوط شیر رو کم کم بریزین و تند و مرتب هم بزنین تا حلوا صاف و یکدست شود تابه ررا چند مرتبه تکون بدین تا حلوا وسط قابلمه جمع شود نهایتا به شکل دلخواه سرو کنید.

امیدواریم مطلب طرز تهیه حلوای زعفرانی برایتان جالب باشد.

پیشنهاد می شود بخوانید:طرز تهیه حلوای بیسکوییت | طرز تهیه نان پوآچا | طرز تهیه حلوا شکلاتی

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سئوی سایت تهیه حلوای زعفرانی طرز تهیه حلوای طرز تهیه حلوا روی حرارت مواد لازم یک پیمانه تهیه رولت آرد رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۹۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترفندهای درست کردن ترشی خانگی و جلوگیری از کپک زدنش رو یاد بگیر!

استفاده از ترشی در کنار غذا باعث هضم بهتر غذا می‌شود و سوخت‌وساز بدن را بالا می‌برد و هم اینکه ما بیشتر از غذا خوردن لذت می‌بریم و پزشکان نیز توصیه کرده‌اند در کنار غذا‌های گوشتی مخصوصاً گوشت حیوانی از ترشیجات مختلف استفاده کنید؛ چون برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی بسیار مؤثر است.

نکات مهم تهیه ترشی

به گزارش نمناک، مقدار سرکه باید به حدی باشد تا روی مواد اولیه ترشی‌ها را بگیرد.

همچنین محلول نمک و سرکه که اضافه می‌کنید را باید بچشید تا بی نمک و یا شور نشود.

سرکه باید خالص باشد و بهترین سرکه برای تهیه ترشی سرکه انگورو سرکه سیب است.

برای اینکه ترشی عطر و طعم خوبی بگیرد باید ادویه‌های مناسبی مانند فلفل قرمز، فلفلسبز، سیاه دانه، شوید خشک، زیره، برگ آلبالو و برگ مو استفاده کنید.

سبزی ترشی باید از این ۷ سبزی باشد (نعناع، گشنیز، جعفری، شوید، ریحان، مرزهو ترخان)

جوشاندن میوه‌ها مورد استفاده در سرکه قبل استفاده در تهیه ترشی بسیار مهم است.

انتخاب ظرف مناسب در تهیه ترشی بسیار مهم است (ظرف پلاستیکی ممنوع است و باید از ظروف بلوری، سفالی یا چوبی استفاده کنید)

استفاده از ظروف شیشه‌ای تیره برای اینکه عطر و طعم ترشی را در گذر زمان تغییر نمی‌دهد بسیار توصیه می‌شود.

باید ترشی در محیط خنک نگهداری کنید تا آماده شود.

ترفند جلوگیری از کپک زدن ترشی

ترفند کپک نزدن ترشی بسیار ساده و کاربردی می‌باشد فقط باید به دقت این نکات را رعایت کنید.

سرکه را قبل از استفاده بجوشانید و منتظر بمانید سرد شود و سپس استفاده کنید.

ریختن مقدار کمی روغن مایع و روغن زیتون روی ترشی از کپک زدن آن جلوگیری میکند.

هیچ‌گاه قاشق خیس را درون ظرف ترشی نکنید، چون باعث کپک زدن ترشی می‌شود.

استفاده از مواد اولیه و سبزیجات تازه و شستن مناسب آن‌ها به نحوی که لا به لای ساقه‌های گل کلم‌ها به خوبی تمیز شوند.

بعد از شستن مواد اولیه باید رطوبت آن‌ها را به وسیله یک دستمال تمیز بگیرد تا ترشی کپک نزند. برای این کار می‌توانید مواد را روی دستمال نخی تمیز پهن کنید تا رطوبت آن خارج شود.

استفاده از گلپر به دلیل خاصیت ضدعفونی کنندگی آن بسیار در جلوگیری از کپک زدن ترشی مؤثر است.

بستن درب ظرف ترشی به نحوی که هیچگونه هوایی داخل ظرف نرود.

قرار دادن ظرف ترشی در محیطی دور از نور آفتاب با دمای مناسب بسیار مهم است.

دیگر خبرها

  • ترفندهای درست کردن ترشی خانگی و جلوگیری از کپک زدنش رو یاد بگیر!
  • طرز تهیه کوکو مکزیکی
  • سوغاتی‌های خوشمزه خوزستان؛ کلوچه دزفول و موچی ایرانی در بهبهان
  • آموزش شیرینی‌پزی / طرز تهیه حلوا زنجبیلی تبریز با مواد بسیار ساده
  • طرز تهیه کله کنجی شیرینی سنتی ایلام
  • ۴۲۶ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در رودان صورت گرفت
  • چرا ایرانیان بدترین روش برای پخت غذا را دارند؟
  • چرا ایرانیان بدترین روش پخت غذا را دارند؟
  • طرز تهیه زولبیا و بامیه به روش قنادی در خانه مشابه قنادی
  • چرا ایرانیان بدترین روش برای پخت غذا را دارتد؟