Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن ماهنشان گفت: بی‌توجهی مسئولان به مشکلات روستا‌های قرقان و کاروانسرا تمامی ندارد، به طوری که ساکنان آن‌ها از بسیاری از خدمات دولتی مانند جاده ارتباطی مناسب، دهیاری و اینترنت بی‌بهره‌اند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مدتی قبل ویدئویی کوتاه از یک نوجوان در یکی از روستا‌های ماهنشان منتشر شد که نشان می‌داد این دانش آموز برای استفاده از نرم افزار شاد مجبور است در برف سنگین در جاده تردد کند تا به اینترنت دسترسی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
هرچند سرپرست مخابرات استان زنجان پس از انتشار این ویدئو، به آن واکنش نشان داد و قول داد تا دو ماه آینده سه روستا‌های کارونسرا، قرقان علیا و قرقان سفلی از اینترنت پرسرعت برخوردار شوند، اما به نظر می‌رسد مشکلات اهالی این روستاها، محدود به نبود اینترنت نیست. مشکلاتی از قبیل نبود جاده مناسب، برف گیر بودن منطقه و بی توجهی مسئولان به این روستا‌ها نیز وجود دارد.  
مهدی برجی، دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن ماهنشان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به تشریح مشکلات این روستا‌ها پرداخت و گفت: روستا‌های قرقان و کاروانسرا سال‌های زیادی است که مورد بی توجهی مسئولان قرار گرفته اند. اهالی این روستا‌ها از بسیاری از خدمات دولتی مانند جاده ارتباطی مناسب، دهیاری و اینترنت بهره‌مند نشده اند.

برجی با بیان اینکه قبلا این روستا‌ها بیشترین برداشت گندم را بین روستا‌های اطراف داشتند، افزود: بی توجهی مسئولان به زیرساخت‌های آن‌ها، باعث مهاجرت اهالی در گذر زمان شد و حالا در این روستا‌ها کشاورزی مثل سابق رونقی ندارد.

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن ماهنشان ادامه داد: با توجه به تماسی که با اهالی این روستا داشتیم، این عزیزان برای طرف شدن مشکلات خودشان نامه نگاری‌های با استانداری و وزرات ارتباطات برای حل مشکلات داشتند، ولی هنوز به نتیجه قطعی نرسیده اند و اگر همین روند ادامه پیدا کند تا چند سال آینده این روستا‌ها خالی از سکنه می‌شود.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی مشکلات روستاهای ماهنشان
وی با بیان اینکه نبود دهیاری در این روستاها، یکی از گلایه‌های اصلی اهالی است، گفت: چرا نباید در این دو روستا، یک دهیار برای پیگیری مشکلات مردم حضور داشته باشد؟  یکی از مطالبات ما از فرمانداری ماهنشان این است که در نبود دهیاری فعال در این روستاها، بودجه آن‌ها کجا می‌رود و چگونه هزینه می‌شود؟

وی با بیان اینکه زنجان از مناطق معدن خیز کشور است، گفت: این استان در صنعت معدن درآمد بالایی دارد، اما مناطقی که همجوار معادن هستند، از نظر امکانات و زیرساخت‌ها در فقر و کمبود به سر می‌برند.  
دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن ماهنشان ادامه داد: به نظر می‌رسد از برکات حاصل از استخراج معادن تنها کمبود آب شیرین در ماهنشان، تَرَک‌ها و شکست‌های جاده‌ها و مسیر‌های مواصلاتی و همین‌طور نبود امکانات مهم خدماتی و بهداشتی سهم مردم منطقه بوده و درآمد حاصل از برداشت‌ها در جای دیگری هزینه شده است. اگر هم فعالیتی در این راستا شکل گرفته باشد در گذشت زمان و استمرار بی‌توجهی‌ها مجدداً به وضع سابق بازگشته و بی‌ثمر شده است. توسعه تا بیخ گوش مردم رسیده، اما اثرات آن، در جایی دیگر خرج می‌شود و حتی سهم مردم از توسعه، جاده مناسب و استاندارد نیست. مسئولان ماهنشان چه زمانی قرار است به فکر بازگشت سرمایه به این شهر باشند.

برجی تصریح کرد: طبق قانون باید چند درصد از درآمد حاصل از استخراجات معادن مناطقی که در همسایگی معادن قرار دارند هزینه بشود، ولی تا امروز به دلیل پیگیری نکردن مسئولین این امر محقق نشده است.

وی خاطرنشان کرد: نبود جاده در این منطقه، اصلی‌ترین مشکلی است که هرچه سریعتر باید مسئولان به ان رسیدگی کنند. گاهی برای بردن بیمار به شهر یا هرجایی که مرکز درمانی داشته باشد، مردم مجبورند چند روز صبر کنند تا راه‌ها باز شود. اهالی این دو روستا می‌گویند که قرار بود در سال‌های ۹۴ و ۹۶ مشکل جاده حل شود، اما معلوم نیست چرا باز مسئولان به آن بی توجهی می‌کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اینترنت روستایی جاده روستایی بسیج دانشجویی زنجان بی توجهی مسئولان روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۵۹۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در جلسه کارگروه رفع موانع تولید گلستان مشکلات این واحد‌ها بررسی و موانع تولید آنها مشخص و برای رفع این مشکلات تصمیم گیری شد.

درویشعلی حسن زاده گفت: مشکلات این واحد‌های تولیدی مربوط به بانک کشاورزی، شرکت توزیع نیروی برق و سازمان جهاد کشاورزی استان بود که با همکاری نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای رفع موانع تولید این واحد‌ها تصمیم لازم گرفته شد.

دیگر خبرها

  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • سرمایه گذاری بر روی معادن طلای افغانستان
  • لزوم ارتقاء مرکز جامع سلامت اشترینان به بیمارستان
  • مدیریت درست بارندگی در یزد
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • بارندگی یزد به درستی مدیریت شد
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • خداکند سیل نیایدچون مسئولان استان هنوز مطالعه نکرده اند