Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@02:42:40 GMT

بازی ثبت احوال با تاریخ تولد لاکچری ۹۹/۹/۹

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۶۰۸۰۳

بازی ثبت احوال با تاریخ تولد لاکچری ۹۹/۹/۹

در حالی که اوایل آذرماه ثبت احوال اعلام کرد محدودیتی برای ثبت تاریخ ۱۳۹۹/۹/۹در شناسنامه ها وجود ندارد اما مراجعه مردم به این اداره عکس این موضوع را مشخص کرد.

به گزارش قدس آنلاین، درحالی که ابتدای آذر ماه سال جاری و پس از اینکه خانواده های زیادی برای تولد فرزند خود در تاریخ ۱۳۹۹/۹/۹از مدت ها قبل اقدام به رزرو اتاق عمل و حتی برخی بدون توجه به سلامت فرزند و مادر هزینه های زیادی را نیز برای این موضوع صرف کرده بودند، سخنگوی ثبت احوال کشور در سخنانی دو پهلو و دارای ابهام تاحدودی تب این موضوع را فروکش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
سیف الله ابوترابی عنوان کرده بود، امکان صدور شناسنامه متولدین ۱۵ روز اول آذر به تاریخ رُند ۹۹/۹/۹ وجود دارد و  سازمان ثبت احوال کشور محدودیتی برای ثبت این وقایع ندارد. وی ادامه داده بود:  شاید فردی تمایل داشته باشد تاریخ صدور شناسنامه فرزندش ۱۳۹۹/۹/۹ باشد؛ بنابراین ثبت احوال محدودیتی برای ثبت ولادت با تاریخ ۱۳۹۹/۹/۹با گواهی اخذ شده از بیمارستان ندارد. اما والدین توجه داشته باشند اگر فرزندشان دوم یا سوم آذر ماه و یا تا ۱۵ روز اول ماه متولد شود طبق قانون در این ۱۵ روز که به وی اجازه داده شده تا برای صدور شناسنامه اقدام کنند می‌توانند برای صدور شناسنامه فرزند خود در تاریخ ۱۳۹۹/۹/۹اقدام کند.  اظهارات ابوترابی این گمان را در ذهن خانواده های خراسان رضوی  ایجاد کرد که برای فرزندانی که در ۱۵روز اول آذر ماه متولد شوند امکان ثبت تاریخ تولد به تاریخ ۱۳۹۹/۹/۹وجود دارد، از این رو خانواده هایی که دارای این شرایط بودند با خاطری مطمئن به اداره ثبت احوال مراجعه و این موضوع را درخواست کردند اما با پاسخی متفاوت مواجه شدند به طوری که ثبت احوال اعلام کرد تنها امکان ثبت تاریخ صدور شناسنامه به تاریخ ۹/۹/۱۳۹۹برای متولدین این روز و ۱۵روز قبل از آن وجود دارد.    یکی از شهروندان مشهدی در این باره به قدس آنلاین گفت: پس از اینکه فرزندم در تاریخ ۱۲آذر ماه به دنیا آمد روز بعد برای دریافت شناسنامه  و تقاضای ثبت تاریخ تولد او  به تاریخ ۹/۹/۱۳۹۹به ثبت احوال مشهد مراجعه کردم اما کارشناس این اداره اعلام کرد نه تنها امکان ثبت تاریخ تولد برای این تاریخ  برای وی وجود ندارد بلکه حتی تاریخ صدور شناسنامه نیز به تاریخ ۱۳آذر ماه ثبت خواهد شد. شهروند دیگری نیز با ارائه اظهارات مشابه اعلام کرد فرزندم در تاریخ ۱۵آذر ماه متولد شد و زمانی که به اداره ثبت احوال برای ثبت تاریخ تولد وی به تاریخ رند ۹آذر را داشتم با عدم پاسخ این اداره مواجه شدم.

*برمبنای قانون عمل می کنیم

اظهارات شهروندان ما را بر آن داشت که صحت و سقم این ماجرا را از مقام ارشد ثبت احوال استان جویا شویم. حسین نیری  در گفتگو با قدس آنلاین درباره این موضوع اظهار کرد: امکان تنظیم و صدور شناسنامه به تاریخ ۱۳۹۹/۹/۹برای متولدین این روز و ۱۵روز قبل این تاریخ که صرفا در تاریخ ۹آذر به ثبت احوال مراجعه کرده بودند، فراهم بوده است. مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی افزود: طبق قانون ثبت احوال اعلام زمان ولادت برای ثبت در شناسنامه بر مبنای مستندات قانونی ۱۵روز  و وفات ۱۰ روز است ازاین رو افراد باید در مهلت قانونی تعیین شده برای این موضوع اقدام کنند تا تاریخ تولد و همچنین تاریخ تنظیم و صدور  ، در شناسنامه آنها ثبت شود. از طرفی ثبت تاریخ تولد افراد بر مبنای اسناد و مستندات بیمارستان و پزشک معتمد  به تاریخ روز تولد نوزاد است  و نمی توان ان را تغییر داد و  تاریخ صدور و تنظیم نیز به تاریخ مراجعه افراد به ثبت احوال  در شناسنامه ثبت می شود و امکان تغییر آن به تاریخ دیگری نیز وجود ندارد. وی با اشاره به اینکه منظور سخنگوی ثبت احوال ثبت تاریخ رند ۹آذر برای صدور و تنظیم شناسنامه برای افراد دارای شرایط قانونی بوده است، ادامه داد: از این رو ثبت تاریخ تولد ۱۳۹۹/۹/۹در شناسنامه تنها برای افرادی است که در این تاریخ و طبق مستندات بیمارستان به دنیا آمده اند و ثبت تاریخ تنظیم و صدور شناسنامه برای این تاریخ نیز تنها برای افرادی که در بازه زمانی ۲۴آبان ماه تا ۹آذر به دنیا آمده  و در تاریخ ۹آذر نیز برای صدور شناسنامه به ثبت احوال مراجعه کرده بودند امکان پذیربود و در این زمینه نیز محدودیتی وجود نداشت. نیری با بیان اینکه اگر به دنبال شفاف شدن بیشتر این موضوع هستید با خود سخنگوی ثبت احوال صحبت کنید، افزود: برای افرادی که در تاریخ ۱۳۹۹/۹/۹به دنیا آمده باشند هرزمانی که به ثبت احوال مراجعه کنند ما موظف هستیم تاریخ تولد او را به همان تاریخ ۹آذر در شناسنامه وی ثبت کنیم ولی تاریخ صدور و تنظیم به تاریخ روز مراجعه خواهد بود. وی درباره اینکه آمار مشخصی درباره تعداد متولدین ۹آذر در خراسان رضوی وجود دارد، نیز گفت: تاکنون آماری  از این موضوع به صورت دقیق وجود ندارد زیرا طبق قانون افراد تا ۲۴آذر ماه فرصت دارند برای صدور شناسنامه به ثبت احوال مراجعه کنند و بعد از این تاریخ است که می توان آمار نهایی متولدین این روز را اعلام کرد و اگر دانشگاه علوم پزشکی آماری در این باره اعلام کرده است تنها برای افرادی است که دربیمارستان ها زایمان کرده و اطلاعات آن ثبت شده است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ثبت احوال خراسان رضوی آذر ماه ثبت احوال مراجعه برای صدور شناسنامه صدور شناسنامه ثبت تاریخ تولد تاریخ ۱۳۹۹ ۹ برای افرادی وجود ندارد برای افراد تاریخ صدور برای ثبت ۱۳۹۹ ۹ ۹ آذر ماه تاریخ ۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۰۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوادار: با صدور بیانیه‌های پوچ موضوع را لوث کردید!

به گزارش "ورزش سه"، میلاد فاندر، مدیر رسانه‌ای و سخنگوی باشگاه هوادار در نشست خبری پیش از بازی با پیکان در مورد اعلام جرایم سنگین برای دادن بیانیه گفت: صدور بیانیه را غیر مجاز تلقی کردند و جریمه گذاشتند. یک‌سری همکاران‌مان در باشگاه‌ها متاسفانه با صدور بیانه های پوچ این مسئله را لوث کردند. روزی که می‌برند خودشان را بازنده جلوه می‌دهند و این اتفاق باعث می‌شود که حق مطلب رعایت نمی‌شود. به غیر از مسئله بیانیه‌ها باید از صحبت‌ها و فکت‌های بی دلیل قبل از مسابقه‌ها جلوگیری شود. قبل از بازی از داور تعریف می‌کنند و بعد از بازی تخریب‌های شدید.

فاندر در مورد عصبانیت سرمربی گل گهر پس از بازی هوادار عنوان کرد: هفته گذشته مربی خوب گل گهر آقای اوزونیدیس یک صحبت‌های عجیبی را با یک ادبیات بد مطرح کردند. ما هرچه صحنه‌ها را دیدیم هیچ مسئله خاصی ندیدیم‌. این تحت فشار گذاشتن‌ها باعث می‌شود مربی با اخلاقی مثل ایشان هم بخواهد صحبت‌هایی را مطرح کند.

او در مورد مشکل مدیران رسانه نیز گفت: ما قبل از فصل هم گفتیم مشکل استفاده مدیران رسانه‌ای از گوشی روی نیمکت را حل کنید. اگر مدیر رسانه روی نیمکت این کار را انجام ندهد چه خاصیت دیگری می‌تواند داشته باشد؟ خوش اخلاق ترین آدم‌های این حوزه هم هر فصل پنج تا ده تا کارت می‌گیرند‌.

او در خصوص انتقاد و بیانیه‌ها اضافه کرد: در بالاترین سطح کشور هم از هیات رئیسه‌ها انتقاد می‌شود ولی تا از هیات رئیسه فدراسیون انتقاد می‌کنیم فرد احضار می‌شویم. اگر بیانیه هم به صورت رسمی مطرح نشود در فضای غیر رسمی و غیر عقلانی شدیدتر مطرح می‌شود.

دیگر خبرها

  • رفع ۴۸نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان
  • رفع ۴۸ نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان
  • لباس عروس لاکچری بازیگر زن معروف؛ «سوگل خلیق» عروس شد؟ + عکس
  • رهبر انقلاب چه روزی متولد شدند؟
  • این شهر رکورددار چندقلوزایی در کشور است
  • این شهر رکورددار چندقلوزایی در کشور
  • هوادار: با صدور بیانیه‌های پوچ موضوع را لوث کردید!
  • فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در رده درجه دار نیرو استخدام می‌کند
  • اعمال تدریجی محدودیت دریافت خدمات برای اصناف بدون شناسه یکتا
  • ۷۵ درصد نوزادان زنجان در سال گذشته از مادران زیر ۳۵ سال به دنیا آمدند