Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،‌ سعید رضا عاملی  در حاشیه یکصد و چهلمین جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه، چند جلسه است که دستور ستاد نقشه جامع علمی کشور موضوع کنکور است، گفت:  در حال بررسی ۸ سیاست کلان مربوط به این موضوع هستیم.

وی ادامه داد: به طور طبیعی بر اساس این ۸ سیاست کلان وزارتخانه های علوم و بهداشت بایستی ضوابط اجرایی شان را برای اخذ تصمیم نهایی در خصوص کنکور اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: به طور اساسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به دنبال حذف کنکور هستیم منتهی این مقداری زمان بر است.

عاملی افزود: در دانشگاه های بسیاری از کشورها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری کنکور ندارند و بر اساس تقاضای دانشجو به دانشگاه یا در مقطع دکتری به استاد، دانشجو پذیرش می‌شود لذا بیشتر بحث ما روی کارشناسی متمرکز است.  

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید براینکه حذف کنکور نیازمند حداقل یکسال کار مقدماتی و تمهیدات مورد نیاز است، گفت: برای سال ۱۴۰۰ اتفاقی نخواهد افتاد و کنکور به همین شکل فعلی برگزار می‌شود.   

وی  اضافه کرد: بخش سیاست گذاری مربوط به کنکور در جلسه آینده ستاد نقشه راهبری جامع علمی کشور جمع بندی  خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص دغدغه‌های داوطلبان نظام قدیم و اینکه آیا تصمیم جدیدی در ارتباط با منابع درسی این دسته افراد برای شرکت در کنکور اتخاذ شده یا خیر اظهار کرد: بدلیل اینکه ما طبق مصوبات قبلی عمل می کنیم، لذا بر اساس همان تصمیمی خواهد بود که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرده است. برای کنکور سال آینده داوطلبان نظام قدیم و جدید یکسان خواهد بود و طبق منابع جدید سوالات طراحی خواهد شد.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1083387 برچسب‌ها شورای عالی انقلاب فرهنگی حذف کنکور

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی حذف کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی حذف کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۱۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی - ایرانی»

در نخستین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۴۰۳ که عصر امروز سه‌شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، گزارش عملکرد یکساله شورای انقلاب فرهنگی از جمله ۹۹ مصوبه این شورا در سال گذشته در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی، تعلیم و تربیت و علم و فناوری مورد بخث و بررسی قرار گرفت.

همچنین «واگذاری تنظیم بازار کسب و کار‌های بازی‌محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» و «واگذاری ماموریت بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران به دانشگاه تهران» از جمله مصوبات جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

در این جلسه مباحث مفصلی نیز درباره موضوع عفاف و حجاب مطرح و بر ضرورت اقناع‌سازی، رفع شبهات نسل جوان و تبیین اهمیت موضوع در کنار الزام به رعایت قانون در این زمینه به‌ویژه در ادارات دولتی و همچنین اجرای وظایف دستگاه‌های فرهنگی و آ‌موزشی در حوزه عفاف و حجاب تاکید شد.

در همین راستا مقرر شد دستگاه‌های مسئول در حوزه عفاف و حجاب تا هفته آینده برنامه‌های اجرایی، ایجابی و فرهنگی خود را که در حوزه وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، جهت بررسی و تصویب به دبیرخانه این شورا ارائه نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • با مصوبه کنکوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی ممکن شد
  • سند ملی «سبک پوشش اسلامی‌ایرانی» تصویب شد
  • تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تصویب اولیه سند ملی سبک پوشش اسلامی- ایرانی
  • تصویب سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» در شورای انقلاب فرهنگی
  • تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی»
  • تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی - ایرانی»
  • نتایج اولیه کنکور دکتری منتشر شد
  • رفع ابهام دونوبته شدن کنکور/ آیا با تاثیر معدل در کنکور عدالت اجتماعی برقرار می‌شود؟