Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@16:09:16 GMT

بررسی ابعاد طرح یاریگران زندگی در فارس

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۶۱۳۳۸

بررسی ابعاد طرح یاریگران زندگی در فارس

ایسنا/فارس طی جلسه‌ای با حضور مدیرکل و مسئولان آموزش و پرورش و دبیر شورای مبارزه با موادمخدر استان فارس، ابعاد و راهکارهای اجرای طرح "یاریگران زندگی" در این استان بررسی شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس چهارشنبه ۱۹ آذر در جلسه بررسی ابعاد و چگونگی اجرای طرح یاریگران زندگی، تاکید کرد که مصونیت بخشی کودکان و نوجوانان در برابر عوامل مخاطره‌آمیز اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی زمانی می‌تواند کارآمد و اثربخش باشد که بتواند در قالب یک نهضت فرهنگی جامع و کامل درآید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمان کرمی، نقش این نهاد تعلیمی و تربیتی را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مهم برشمرد و افزود: آموزش و پرورش به‌عنوان نهاد تعلیم و تربیتی می‌تواند کانون اصلی فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها برای مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی باشد.

او بر اجرای دقیق مفاد طرح "یاریگران زندگی" توسط آموزش و پرورش تأکید و اضافه کرد: اجرای دقیق طرح یاریگران زندگی با هدف جلب مشارکت همسالان، حمایت فعالانه والدین و کادر مدیریتی و آموزشی مدارس می‌تواند نقش بسزایی در راستای پیشگیری از اعتیاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان داشته باشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس خاطرنشان کرد: اگر آموزش‌ها و برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد مطابق طرح یاریگران زندگی برای گروه هدف از جمله دانش‌آموزان برگزار و اجرا شود می‌تواند نتایج خوبی برای جامعه از جمله کنترل و مهار آسیب‌های اجتماعی را به ارمغان بیاورد.

کرمی با تأکید بر تهیه و تولید محتوای اثرگذار و جذاب پیشگیرانه در برنامه شاد و ایجاد کانون یاریگران زندگی در بستر سامانه شاد، گفت: باید با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود به ویژه فضای مجازی در ایام محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، نسبت به افزایش نرخ سطح پوشش برنامه‌ها در کانون‌های هدف برنامه‌ریزی و اقدام شود و با ارزیابی دقیق برنامه‌ها، فعالیت و عملکرد کانون‌ها در سطح مدارس رصد و نتایج مثبت و اثرگذار فعالیت کانون‌های یاریگران زندگی در سطح مدارس به‌ویژه در بخش پیشگیری از آسیب اعتیاد به‌صورت الگویی به سایر کانون‌های فعال در سطح مدارس انتقال و انتشار داده شود.

او اضافه کرد: با آگاهی بخشی مبتنی بر اصول علمی، افزایش دانش و مهارت‌های زندگی می‌توانیم فرزندانمان را در برابر عوامل وسوسه‌انگیز و خطرات ناشی از اعتیاد به مواد مخدر واکسینه کنیم.

کرمی، هم‌افزایی و انسجام را گامی مهم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: حل مشکل آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد به مواد مخدر و روان‌گردان‌ها بدون هم‌افزایی دستگاه‌های متولی میسر نیست لذا در اجرای این طرح و سایر برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری باید همه دستگاه‌های ذی‌ربط و تشکل‌های مردم‌نهاد با تمام توان و پتانسیل‌های موجود پای‌کار بیایند و در کنار آموزش‌وپرورش قرار گیرند تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه معضل مواد مخدر در سطح جامعه باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی طرح یاری گران زندگی آموزش وپرورش فارس اعتیاد طرح یاریگران زندگی آسیب های اجتماعی برنامه ها مواد مخدر کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۱۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه های هنری ناشنوایان در جوار آرامگاه فردوسی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، امروز در شهرطوس جمعی از دختران آسیب دیده شنوایی سوم شعبان دو در مراسم بزرگداشت فردوسی که در کنار مزارش برگزار شد ترانه خوشه چین را با زبان اشاره اجرا کردند.

در حاشیه این مراسم نقالی یکی از داستان‌های شاهنامه توسط یکی از آسیب دیدگان شنوایی اجرا شد.

این مراسم با هدف تقویت هویت ملی و آشنایی ناشنوایان انجام شده است.

دیگر خبرها

  • آغاز مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی در بخش نگین کویر فهرج
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • اجرای موسی عصمتی میلیونی شد+فیلم
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • اجرای برنامه های هنری ناشنوایان در جوار آرامگاه فردوسی
  • واکاوی ابعاد مختلف مصوبه اخیر مجلس برای تعطیلات آخر هفته
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی