Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-16@18:10:20 GMT

این راه گره‌گشا است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۶۱۵۴۶

این راه گره‌گشا است

تین نیوز

ایرنا نوشت: اهتمام مسوولان اجرایی به توسعه آزادراه ها و محورهای ارتباطی استان البرز طی سال های اخیر نکته ای مهم و قابل دفاع در عملکرد دولت های یازدهم و دوازدهم به شمار می رود اما تکمیل یک پروژه کلیدی می تواند مکمل این اقدامات برای خروج کلانشهر کرج از بن بست ترافیکی محسوب شود.

به گزارش تین نیوز، قبل از پرداختن به این پروژه عمرانی که به نام سردار رشید اسلام شهید حاج «قاسم سلیمانی» نامگذاری شده، ذکر این  نکته ضروری است که کلانشهر پرجمعیت کرج در مسیر ارتباطی جمعیت میلیونی مسافران شمال و شمال غرب کشور قرار دارد و راه های استان البرز از محورهای مواصلاتی ترانزیتی و ملی به شمار رفته که تعداد ترددهای روزانه خودروها در این جاده ها گاهی مواقع از ۲ میلیون تردد(ایام نوروز و سفرهای تابستانی) در روز فراتر می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مضاف بر این،  رفت و آمد پرشمار روزانه کارگران و کارمندان بین تهران و کرج سبب شده تا همواره بین این شهرها ترافیک ثابتی صبحگاهان و عصرها برقرار باشد و با افزودن تعداد پرشمار خودروهای مسافری و شخصی ۱۵ استان شمالی ، شمال غرب و غرب کشور به ترافیک روزانه آزاد راه تهران - کرج، پاسخ اینکه چرا ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور به البرز اختصاص دارد؟  مشخص است.

با این اوصاف، گشایش خط یک آزاد راه تهران – شمال به طول ۳۲ کیلومتر در زمستان سال ۹۸ و به دنبال آن افتتاح ادامه آزاد راه شهید همت،۲ پروژه بزرگ عمرانی و راه سازی بود که به گفته مسوولان وزارت راه وشهرسازی حدود ۳۰ درصد از بار ترافیکی البرز کاسته است.

آزاد شهید همت در مجموع به طول حدود ۴۰ کیلومتر بهار امسال به کلانشهر کرج و جاده قدیمی کرج – چالوس  متصل شد اما این پروژه زمانی تاثیر خود را در روان سازی ترافیک خواهد داشت که به ۲ آزاد راه شمالی کرج موسوم به سردار شهید حان قاسم سلیمانی اتصال یابد.

نگاهی به وضعیت  ترافیکی راه های البرز

استان با گستره پنج هزارو۸۰۰ کیلومتر مربع دارای یک هزارو ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و روستایی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به جاده های این استان است.

تردد مسافران شمال، شمال غربی و غرب کشور و جمعیت میلیونی گردشگران از جاده کرج - چالوس و آزاد راه تهران - کرج - قزوین سبب شده تا راه های این استان در روزهای تعطیل مانند ایام نوروز و تابستان پرترافیک باشد ضمن آنکه رفت و آمد روزانه شمار زیادی از کارمندان و کارگران بین تهران و کرج سبب ترافیک همیشگی در این محدوده شده است.

ترافیک سنگین بین تهران و کرج، موضوعی است که از سال ها پیش سبب خستگی و آزردگی مسافران بین این ۲ شهر شده که اگر چه پروژه بزرگی مانند آزاد راه شهید همت و ۶ خطه شدن آزاد راه تهران - کرج در سال های اخیر به سرانجام رسید اما ترافیک در ورودی شرقی کرج یعنی  محدود پل کلاک تا میدان شهید سلطانی (پل فردیس) هنوز به قوت خود باقی است هرچند که گره و گلوگاه ترافیکی  سبب شد تا مسوولان کشوری و استانی در گام نخست تکمیل خط یک آزاد راه تهران - شمال به سرانجام برسانند.

پیش از فعالیت دولت های یازدهم دوازدهم  احداث ۲ بزرگراه شمالی و جنوبی برای کلانشهر کرج و استان البرز پیش بینی شد که این پروژه ها به مدیریت شهری کرج و مجموعه های استانی سپرده شد که البته نقش بزرگراه شمالی در گشودن گره کور ترافیکی برای کوتاه مدت و میان مدت ضروری است.

اهمیت بزرگراه سردار شهید سلیمانی و انتظار  مردم برای تکمیل آن

عملیات احداث بزرگراه شمالی که به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده است تیرماه سال ۱۳۹۵ توسط شهرداری کرج با اعتبار اولیه یک هزار میلیارد تومان آغاز شد؛ این بزرگراه به طول ۱۷.۵ کیلومتر با گذر از رودخانه کرج ، ارتفاعات شمالی و غربی کلانشهر کرج، آزاد راه شهید همت در شرق کرج را به آزاد کرج – قزوین در غرب این کلانشهر متصل می کند.

بزرگراه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که  تعدادی ورودی و خروجی در مسیر آن پیش بینی شده ، نقش موثری در انتقال بخش عمده ترافیک پل کلاک به شمال کرج را دارد که اگر این مسیر گشوده شود ، ترافیک در آزاد راه تهران – کرج و آزاد راه شهید همت نیز روان خواهد شد.

بنا به گفته شهروندان کرجی اگر چه آزاد راه شهید همت  تا مقطعی در مسیر تهران و کرج موجب روانی ترافیک شده اما گلوگاه کلاک و جاده کرج - چالوس  سبب شده تا مسافران هنوز از خستگی ترافیک این مسیر خلاصی نیابند.

سعید یوسفی از ساکنان اوج کرج یکی از مسافران همیشگی آزادراه های  تهران - کرج و شهید همت می گوید که با وجود گشایش مسیرهای جدید هنوز هم مردم در ترافیک ورودی های شرقی کرج گرفتار هستند و کارمندان و کارگران و سایر مسافران زمانی از خستگی این مسیر خلاص می یابند که گذرگاه های جدید گشوده شود.

وی تسریع در گشایش بزرگراه شمالی کرج را برای روان سازی ترافیک شرق کرج ضروری دانست و گفت : بزرگراه شمالی تکمیل کننده پازل جاده ای البرز است که باید هر چه زودتر بهره برداری شود.

سیدغدیر موسوی از کارمندانی که همه روزه جز ایام تعطیل بین تهران و کرج رفت وآمد می کند، می گوید: باید هر روز بین این ۲ شهر رفت و آمد داشته باشید تا سختی کار کارمندان و کارگران خسته شده از دست مسیر را درک کنید.

سرعت بخشی به تکمیل کمربند شمالی کرج مورد تاکید رییس جمهوری است

عزیزاله استاندار البرز گفت که تاکید و انتظار رییس جمهوری بر ضرورت شتاب بخشی در تکمیل پروژه کمربند شمالی کرج به عنوان گره گشای ترافیک در ورودی این کلانشهر است.

کمک ۴۰۰ میلیارد تومانی دولت به بزرگراه شمالی کرج 

 استاندار البرز هفته گذشته در بازدید از روند تکمیل پروژه کمربند شمالی کرج بیان داشت:  دولت با وجود شرایط خاص اقتصادی در زمینه توسعه راه های استان همراهی ویژه ای داشته است.

وی ادامه داد:  طبق پیگیری های انجام شده ۴۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه به بزرگراه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اختصاص یافته که تاکنون اسناد خزانه ۲۰۰ میلیارد تومان آن ابلاغ و مابقی نیز به زودی واریز می شود.

وجود پل های بزرگ در مسیر پروژه 

شهردار کرج با بیان اینکه بزرگراه شمالی دارای چندین دهنه پل و مسیر کوهستانی است، گفت :  پل «بیلقان»  به عنوان بزرگترین پل این مسیر پایه های بتنی و عرشه آن در حال احداث و تکمیل است.

علی کمالی زاده اظهار داشت: مجموعه مدیریت شهری برای تکمیل این پروژه و روان سازی ترافیک در راه های منتهی به کرج اهتمام ویژه دارد.

بزرگراه شمالی کرج با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی 

معاون فنی وعمرانی شهرداری کرج به خبرنگار ایرنا گفت که تاکنون ۵۵ درصد از عملیات اجرایی بزرگراه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شمال کرج انجام شده که قرار است دولت ۳۰ درصد و شهرداری ۷۰ درصد این پروژه را انجام دهند.

عسکر نصیری بیان داشت : با توجه به اهمیت این بزرگراه ،‌شرکت احداث، ‌بهره برداری، نگهداری و انتقال برای مدیریت آن ایجاد شده است .

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج گفت : اکنون شهرداری سرمایه گذار اصلی بخش عمده پروژه را به سرانجام رسانده است .

ایجاد ۶ ورودی و خروجی در بزرگراه شمالی کرج 

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج گفت: ۶ ورودی و خروجی در محدوده های خیابان طالقانی ، موسسه کشاورزی هسته ای ،  منطقه باغستان ، خیابان شهرداری رجایی شهر ،‌خط چهار حصار،‌اتوبان تهران- کرج پیش بینی شده است که افتتاح بزرگراه و تکمیل ورودی های و خروجی ها موجب انتقال بخش عمده ترافیک  از کلاک و فردیس به شمال کرج می شود.

پیش بینی افتتاح پروژه در اواخر امسال یا اوایل سال آینده 

بنا به گفته عزیزاله شهبازی استاندار البرز و مسوولان مدیریت شهری کرج ، بزرگراه شمالی کرج می بایست تا اوخر امسال یا اویل سال ۱۴۰۰ بهره برداری شود.

طبق نظر کارشناسان با گشایش این بزرگراه بیش از ۳۰ درصد حجم ترافیک آزاد راه تهران - کرج - قزوین  به آزاد راه شهید همت و بزرگراه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شمال کرج هدایت خواهد شد و گلوگاه ترافیکی کرج برطرف خواهد شد.

همچنین اکنون نیز ساخت آزاد راه آبیک - چرمشهر که از استان های قزوین ، البرز و تهران می گذرد در مراحل تکمیلی قرار دارد که طبق پیش بینی ها این آزاد راه تا اوایل سال آینده گشایش می یابد.

افتتاح آزاد راه آبیک - چرمشهر موجب خواهد شد تا بخش عمده تردد خودروهای ترانزیتی و مسافران شمال ، شمال غرب و غرب کشور به این آزاد راه در جنوب کرج منتقل شود.

اکنون مردم استان البرز به ویژه مسافران خسته تهران - کرج برای گشایش راه های جدید به ویژه بزرگراه شمالی که  در محدوده شهر کرج  دارای ورودی و  خروجی است ، لحظه شماری می کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: استان البرز توسعه آزادراه ها بزرگراه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بزرگراه شمالی کرج آزاد راه شهید همت بین تهران و کرج آزاد راه تهران راه شمالی کرج استان البرز کلانشهر کرج شهرداری کرج پیش بینی شمال غرب خواهد شد شمال کرج غرب کشور بخش عمده شهر کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۱۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام بزرگراه آزادگان به «سرلشکر شهید زاهدی» به تصویب اعضای شورای شهر اصفهان رسید

تغییر نام بزرگراه آزادگان به «سرلشکر شهید محمدرضا زاهدی» در جلسه علنی امروز (یکشنبه) شورای اسلامی شهر اصفهان به تصویب اعضای شورا رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، همزمان با پاسخ مقتدرانه نظام جمهوری اسلامی به مقرهای نظامی رژیم جعلی صهیونیستی و درخواست بیان شده در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان نسبت به نام‌گذاری معبری قابل قبول به نام سردار سرلشکر شهید محمدرضا زاهدی، تغییر نام بزرگراه آزادگان به «سرلشکر شهید زاهدی» امروز _یکشنبه بیست‌وششم فروردین_ با قید دوفوریت به تصویب اعضای شورا رسید.

این مصوبه پس از تأیید فرمانداری اصفهان اجرا خواهد شد.

کد خبر 744341

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از خط ۵ بی‌آرتی اصفهان تا نیمه نخست ۱۴۰۳
  • زورگیری در بزرگراه صدر تکرار شد | ۳ زورگیر خشن چطور گوشی راننده را سرقت کردند
  • سفر میلیونی گردشگران و ترافیک سنگین یک ماهه در آسمان، زمین و دریای قشم
  • بهره‌برداری از طرح ضلع شمالی بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی
  • ترافیک روان در معابر و بزرگراه‌های پایتخت
  • ترافیک سنگین یک ماهه در آسمان، زمین و دریای قشم
  • تغییر نام بزرگراه آزادگان به سرلشکر شهید زاهدی
  • تغییر نام بزرگراه آزادگان به «سرلشکر شهید زاهدی»
  • تغییر نام بزرگراه آزادگان به «سرلشکر شهید زاهدی» به تصویب اعضای شورای شهر اصفهان رسید
  • ترافیک پر حجم اما روان در پایتخت