Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اکبر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، در مورد جزئیات شهادت شهید محسن فخری زاده اظهار کرد: در این ترور قطعاً دستگاه‌های امنیتی کشورهای مختلف دست داشته اما محوریت با اسرائیل بوده چراکه اعترافات، شواهد و قراین صحت این موضوع را تأیید می‌کنند.

وی بیان کرد: مدت‌ها قبل یکی از کارشناسان نظامی امنیتی اسرائیل در مورد ترور شهید فخری زاده صحبت کرده بود در حالی که این ترور یک عملیات مبتکرانه در برنامه‌‌ریزی، فریب و دقت در اجرا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اخباری که در مورد کیفیت ترور شهید فخری زاده رسیده، نشان می‌دهد که این ترور نیز همچون ترور دیگر دانشمندان شهید کشور به دست مزدوران اسرائیل انجام شده اما در این ترور اخیر با توجه به نوع و جنبه حرفه‌ای، عوامل موساد مستقیماً وارد عمل شدند.

کریمی گفت: کم و کیف ترور نشان می‌دهد دشمنان اشراف اطلاعاتی دقیقی در دست داشتند به طوری که روز و ساعت تردد و یا حتی سرعت‌گیرهای بلوار را نیز مدنظر قرار داده بودند.

وی تصریح کرد: تیراندازی خودکار از یک خودرو و سپس انفجار خودرو از طریق کنترل از راه دور امری جدید در این ترور بود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اختلال در برق‌رسانی آن منطقه پس از عملیات ترور نیز سبب شد تا در خدمات امدادی تأخیر ایجاد شود.

کریمی گفت: وزارت اطلاعات در تلاش برای یافتن سرنخ و پیگیری این پرونده بوده و برای پیشگیری از این‌گونه اتفاقات و انتقام خون این شهید والامقام کشف عاملان این ترور را در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های امنیتی گزارش دادند که امکان و احتمال ترور ایشان وجود داشته و با توجه به اینکه صهیونیست‌ها این شهید را مدنظر داشتند، مدت‌ها قبل هشدارهای لازم داده شده بود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تیم حفاظتی شهید حدود ۱۲ نفر بودند که یک ماشین زودتر از محل حادثه گذشته تا مقصد را چک و بررسی کند و دو خودرو همراه ایشان بودند.

کریمی افزود: سرعت‌العمل و نوع اقدام به ترور فرصت واکنش از محافظان ایشان را گرفته و عملیات ترور ظرف چند دقیقه اتفاق میفتد.

وی عنوان کرد: مراجع اطلاعاتی امنیتی هشدار داده بودند که منطقه آبسرد یکی از مناطق احتمال ترور است چراکه ایشان مراجعه هفتگی داشته و به طور مستمر در رفت و آمد بودند و به همین دلیل شناسایی و بررسی راحت‌تر انجام می‌شده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آثار ترور شهید فخری زاده خاطرنشان کرد: صنعت دفاعی و هسته‌ای به نقطه‌ای از بلوغ رسیده که با حذف فیزیکی یکی از عناصر اگرچه آن فرد مؤثر و هدایت‌گر باشد، صنعت تعطیل نمی‌شود.

کریمی بیان کرد: دانشمندان جوانی هستند که پرچم‌های افتاده از دست این سرداران را برافراشته خواهند کرد؛ شهید شهریاری رسالتی مهم به دوش داشت که برای مردم ایران بسیار حیاتی بود، در زمانی که رآکتور تهران نیاز به اورانیوم غنی شده با غنای ۲۰ درصد برای تولید مواد موردنیاز در بحث پزشکی و رادیولوژی داشت و خارجی‌ها علیرغم وعده تهیه این مواد به وعده خود عمل نکردند، این شهید این پروژه را انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: جوانانی هستند که راه شهید فخری زاده و امثال این شهدا را ادامه می‌دهند ولی به هر حال حضور آنها مؤثر بوده و باید نسبت به حفظ سرمایه‌های انسانی دقت و برای مقابله با این دسیسه‌ها برنامه‌ریزی شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های کلی اسرائیل و آمریکا سیاست حذف فیزیکی دانشمندان ملت مسلمان است چراکه با توسعه علم و پرورش دانشمندان مشکل دارند به طوری که علاوه بر دانشمندان ایرانی، صدها نفر از دانشمندان عراق نیز پس از سقوط صدام ترور شدند.

کریمی گفت: دولت اعلام کرد شهید فخری زاده از اعضای مذاکره‌کننده برجام بوده و از طرفی اعلام کردند که به ایشان نشان خدمت دادند اما واقعیت تلخی وجود دارد و از منبع موثق اطلاع دارم که آقای روحانی در هفته اول فعالیت خود به عنوان ریاست‌جمهور دستور دادند شهید فخری زاده را برکنار کنند و اگر دفاع رهبری و مسئولان از خدمات بی‌شائبه ایشان نبود، ایشان همچون بسیاری از دانشمندان انرژی اتمی بعد از برجام، حذف می‌شدند.

وی عنوان کرد: هر سازمانی باید از منظر خود به موضوع ترور ورود کند، وزارت اطلاعات اعلام کرده ردپاهای اولیه از عوامل ترور شناسایی کرده تا عامران این ترور در صحنه بین‌المللی مفتضح شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شهید ترور اسرائیل خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نماینده مردم اراک شهید فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۱۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر مصطفی صفدری رنجبر، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و مدیر اندیشکده سیاست پژوهان علم و فناوری در نخستین گردهمایی مدیران مراکز نوآوری دانشگاهی و مراکز نوآوری پارک‌های علم و فناوری کل کشور که امروز در کارخانه نوآوری امیدینو برگزار شد، گفت: اکنون در عصر زیست بوم‌ها زندگی می‌کنیم. در این عصر ناگزیریم به صورت اکوسیستم فکر کرده و عمل کنیم.

وی افزود: در این عصر شاهد شتاب بی سابقه نوآوری در محصول و مدل کسب و کار، دانش محور و علم پایه شدن نوآوری ها، اهمیت دارایی‌های مکمل و بیرونی و ضرورت مرز گستری و نوآوری باز هستیم.

وی نوآوری را  فراتر از تحقیق و توسعه‌های درون‌زا عنوان کرد و افزود: شرکت‌ها باید از ظرفیت‌های بیرون زیست بوم شان بهره‌مند شوند و آورده بیشتری بدست آورند.

به گفته وی، متاسفانه در حال حاضر ۹۰ درصد معضل پارک‌های علم و فناوری ناشی از این است که TRL‌های پایین را رها کرده اند. 

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه زیست بوم‌ها باید مکانیزم‌های مختلفی را بکار برد. اکتساب، آزمایشگاه نوآوری، شتاب‌دهنده‌ها، مراکز رشد، مراکز نوآوری، سرمایه گذاری جسورانه و همکاری‌های استراتژیک از جمله سازوکار‌های لازم برای توسعه یک زیست بوم محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مراکز نوآوری ساختاری در راستای انعطاف‌پذیری بیشتر شرکت برای تعامل با اکوسیستم نوآوری، افزایش سهم فعالیت‌های نوآورانه، استفاده از منابع دانش بیرونی و تجاری سازی نوآوری‌های جدید ایجاد کرده است.

به گفته وی، این مراکز با هدف توسعه فناوری و نوآوری، در یکی از زیرساخت‌های متعلق به نهاد موسس (دانشگاه، موسسه پژوهشی، پارک علم و فناور، شرکت خصوصی و سازمان دولتی)، تاسیس می‌شود تا با فراهم آوردن زمینه رشد و توسعه مهارت‌های فنی و کسب و کار افراد و تیم‌های دارای ایده، هسته‌های فناور و شرکت‌های نوپا، به ساخت نمونه‌های اولیه، نیمه صنعتی، توسعه محصولات (کالا و خدمات) جدید، همچنین رشد و توسعه بازار برای محصولات فناورانه و دانش بنیان کمک کند.

صفدری عنوان کرد: این مراکز برای شرکت‌های بزرگ مزایایی به همراه دارد. بهره‌مند شدن از نیروی انسانی خلاق و انعطاف پذیری شرکت‌های نوپا، دسترسی به فرصت‌های رشد و سرمایه‌گذاری بیشتر، برون سپاری تحقیق و توسعه یا هزینه کمتر از مزایایی آن برای شرکت‌های بزرگ محسوب می‌شود.

همچنین مراکز نوآوری با ایجاد دسترسی یه امکانات، تخصص و پشتیبانی فنی از طریق مشاوره و مربی گری، تسهیل دسترسی به منابع مالی. کسب اعتبار در حوزه فعالیت، برای ایده پردازان و تیم‌ها نیز مزایایی به همراه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • واکنش نوری قزلجه به ادعاهای عجیب کریمی قدوسی
  • دوران تهدید ملت ها به پایان رسیده است/روح تازه در رزمندگان مقاومت
  • امروزه به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده‌ایم/ با تصویب شورا، سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • روایتی از زندگی نخستین شهید ترور پس از انقلاب
  • ۶۳ درصد حجم مخازن سد‌های کشور پر شد
  • فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند 
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران