Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مادربزرگ بریتانیایی به عنوان نخستین دریافت کننده واکسن کرونای فایزر- بایون تک، برگ جدیدی را در تاریخ رقم زد و در برنامه واکسیناسیون جمعی شرکت کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مارگارت کینان ۹۰ ساله ساعت ۶ و ۳۱ دقیقه صبح دیروز به وقت گرینویچ (۱:۳۱ بامداد) در بیمارستان دانشگاه کاونتری، واکسن کرونا را دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دومین تزریق این واکسن روی ویلیام شکسپیر ۸۱ ساله انجام شد.

روز سه شنبه به عنوان "V-Day" (روز واکسیناسیون) اعلام شد، زیرا کشور انگلستان برنامه واکسیناسیون COVID-19 خود را برای اولین بار از مرحله آزمایشات بالینی خارج و به مرحله واکسیناسیون جمعی وارد کرد.

کینان که هفته آینده ۹۱ ساله می‌شود در این خصوص گفت: "من اولین فردی هستم که برای مقابله با COVID-19، واکسن دریافت می‌کنم. این بهترین هدیه زود هنگام تولد است که آرزوی دریافت آن را داشتم، زیرا این کار بدان معنا است که می‌توانم در سال جدید پس از اینکه بیشتر سال را تنها سپری کردم، منتظر وقت گذرانی با اعضای خانواده و دوستانم باشم. توصیه من به همه افراد این است که این واکسن را دریافت کنند. اگر من در سن ۹۰ سالگی توانستم واکسن COVID-19 را دریافت کنم، شما هم می‌توانید."

به گفته تلگراف او یک دستیار بازنشسته طلا و جواهرفروشی و دارای یک دختر، یک پسر و چهار نوه است. استفان پویس، مدیر پزشکی مرکز بهداشت ملی، شاهد نخستین تزریق تاریخی واکسن کرونا بود.

چند روز پیش شرکت داروسازی فایزر تقاضای صدور تاییدیه اضطراری واکسن کووید ۱۹ را به سازمان عمومی کنترل داروهای هند ارائه کرد، اما مقامات هندی هنوز به درخواست این شرکت پاسخ نداده‌اند.

هندوستان دارای ۹.۵۷ میلیون مورد ابتلا به بیماری کرونا است و پس از آمریکا، دومین رتبه بیشترین موارد ابتلا به کووید ۱۹ را در جهان به خود اختصاص داده است. نکته مهم در مورد واکسن فایزر این است که باید در دمای منفی ۷۰ درجه سانتیگراد نگهداری شود و بیشتر انبارهای دارو قابلیت دستیابی به این دما را ندارند.

میزان کارآیی واکسن شرکت‌های فایزر و بایون‌تک ۹۵ درصد اعلام شده که این میزان برای اسپوتنیک روسی بیش از ۹۰ درصد گزارش شده است. "سینوفارم"، شرکت داروسازی چینی نیز اعلام کرده که به دنبال اخذ مجوزهای قانونی برای توزیع واکسن کووید ۱۹ این شرکت است.

شرکت مدرنا نیز به زودی درخواست تایید اضطراری واکسن خود را به آمریکا و کشورهای اروپایی ارائه می‌کند. این شرکت کارآیی واکسن mRNA-۱۲۷۳ را ۹۴.۱ درصد اعلام کرد، اما بر اساس اعلام شرکت مدرنا، کارآیی این واکسن در موارد شدید بیماری ۱۰۰ درصد است.

کد خبر 460386

منبع: ایمنا

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسن واکسن کووید ۱۹ تولید واکسن کرونا روند ساخت واکسن کرونا واکسن کرونای فایزر واکسیناسیون کرونا نخستین واکسیناسیون کرونا واکسیناسیون همگانی کرونا آخرین اخبار ویروس کرونا آخرین اخبار کرونا کرونا در جهان اولین دریافت کننده واکسن کرونا ابتلا به کرونا پیشگیری از کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۱۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) هشدار درباره پیامک‌های جعلی یارانه معیشتی

پلیس فتا تهران بزرگ اعلام کرد: هر پیام دریافتی حاوی لینک از شماره‌های شخصی یا پیام‌رسان‌های موبایلی با موضوع دریافت یارانه معیشتی به قصد کلاهبرداری و سرقت از حساب شماست.

در صورت دریافت چنین پیامکی، از باز کردن لینک خودداری کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • (ویدیو) هشدار درباره پیامک‌های جعلی یارانه معیشتی
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • مرکز واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی در پارک پردیس افتتاح شد
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد