Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهلا عموری روز چهارشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به پیگیری‌‎های صورت گرفته از سوی دبیرخانه این شورا برای رفع این مشکل بیان‌داشت: موضوعات مربوط به بسته شدن حساب‌های بانکی کارگزاران گمرکی و ترخیص کاران بابت بدهی‌های مالیاتی دارندگان کارت‌های بازرگانی مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت با اقدامات کارشناسی مشترک بین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و سازمان امور مالیاتی این مشکل برطرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در همین راستا سازمان امور مالیاتی طی بخشنامه شمار ۹۸۱۸/۲۱۲/ص این موضوع را به ادارات مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به بخش‌هایی از این بخشنامه عنوان‌کرد: ادارات و واحدهای حقوقی امور مالیاتی استان‌ها در راستای انجام وظایف محوله و تهیه و طرح شکوائیه برعلیه متهمان در مراجع قضایی، ابتدا ضمن دعوت از ترخیص کاران و کارگزاران گمرکی، اطلاعات مربوط به مودیان واقعی شامل مشخصات صاحبان کالا، نشانی، محل حمل کالا و سایر اطلاعات موردنیاز که در شناسایی مودیان واقعی و معرفی صاحبان کالا موثر است را دریافت خواهند کرد.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان یادآورشد: برهمین اساس به منظور جلوگیری از اخلال در روند فعالیت حرفه‌ای کارگزاران گمرکی هیچگونه اقدام قانونی مستقیمی علیه فعالان این حوزه صورت نمی‌گیرد.

به گفته وی این امر منوط به ارائه اطلاعات صاحبان واقعی کالاهای صادر شده به خارج از کشور است.

بر اساس این گزارش ترخیص کار گمرک شخصیتی است که با وکالت از وارد کننده کالا یا صادر کننده کالا تمامی مراحل و عملیات ترخیص کالا از گمرک را انجام می‌دهد که این شخصیت می‌تواند حقیقی یا حقوقی باشد.

همزمان با پیگیری‌های بانک مرکزی برای انجام تعهدات ارزی صادرکنندگان کالا تعدادی از تجار و ترخیص‌کاران که موفق به انجام تعهدات خود نشده‌اند کارت‌های بازرگانی آنها تعلیق شد که در نهایت حساب‌های بانکی این افراد مسدود و یا اسامی مربوطه به مراجع قضایی معرفی شدند.

بر اساس این گزارش، در اوایل سال ۹۷، توسط وزارت صمت و معاونت توسعه تجارت وقت آن اعلام شد که صادرکنندگانی که ارزش صادرات آنها تا سقف یک میلیون یورو، بیش از یک میلیون و ۳۰۰ یورو و بیش از سه میلیون تا ۱۰ میلیون یور است، به ترتیب از ۱۰۰ درصد تعهدات ارزی، ۵۰ درصد تعهد ارزی و ۷۰ درصد تعهد ارزی معاف هستند که همین موضوع باعث شده تا عده‌ای از این صادرکنندگان اصولا خود را بدهکار ندانسته درحالی که هم‌اکنون بعد از ۲ سال اسامی آنها در لیست ارسالی بانک مرکزی تحت عنوان مشمولان انجام تعهدات ارزی قرار گرفته است.

برچسب‌ها سازمان امور مالیاتی کشور اختصاصی ایرنا خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی کشور اختصاصی ایرنا خوزستان سازمان امور مالیاتی کشور اختصاصی ایرنا خوزستان اخبار کنکور کارگزاران گمرکی امور مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۲۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول بیش از ۱۱۰ همت از محل فرار مالیاتی

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: عزم راسخ سازمان امور مالیاتی در مبارزه با فرار مالیاتی و وصول معوقات و مطالبات دولتی از ابر بدهکاران موجب شد در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از این محل وصول شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید محمدهادی سبحانیان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: عزم راسخ سازمان امور مالیاتی در مبارزه با فرار مالیاتی و وصول معوقات و مطالبات دولتی از ابر بدهکاران موجب شد در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از این محل وصول شود.

وی افزود: ۴۵ هزار میلیارد تومان جهت پرداخت مستمری کمیته امداد و بهزیستی و کالابرگ الکترونیکی به سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز شد.

کد خبر 739337

دیگر خبرها

  • قاچاق می‌تواند جهش تولید را با مشکل مواجه کند
  • زمان ترخیص سعید راد مشخص نیست
  • بسکتبال NBA | تعقیب و گریز پرهیجان در کنفرانس غرب
  • نرخ جدید مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد
  • واردات انواع تجهیزات و قطعات راهبردی به مجتمع بندری امام خمینی
  • ارزیابی کالا‌های ورودی به کیش در انبار صاحبان کالا‌ها
  • صدور دستور قضایی در راستای حل مشکل آب شرب رودسر
  • ورود دادستان رودسر به موضوع آلودگی آب آشامیدنی
  • ورود انواع تجهیزات استراتژیک و فرعی به ارزش ۲۶ هزار میلیارد ریال به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام
  • وصول بیش از ۱۱۰ همت از محل فرار مالیاتی