Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پیر حسین کولیوند مدیر قرارگاه پشتیبانی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در نشست خبری در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: قرارگاه پشتیبانی در قالب بیمار یابی، جداسازی و ارتقای دانش مردم در راستای کاهش تلفات اجرا می شود و این طرح با همت وزارت بهداشت، بسیج، هلال احمر بر اساس اهداف کارها را به پیش می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بیماران مبتلا به کرونایی که امکان قرنطینه و جداسازی آنها در منزل وجود ندارد به مراکز اقامتی منتقل و ۱۴ روز در این مراکز مستقر می‎‌شوند. تمام دستگاه ها همه ظرفیت های خود را برای اجرای این طرح بکار گرفته اند و غالب هتل ها و مهمان سراها در اختیار ما برای استقرار مبتلایان قرار داده شده اند.

کولیوند بیان کرد: در مرحله اول از هتل ها و مهمان سراها استفاده می شود و الویت ما استفاده از ظرفیت هتل‌ها و خوابگاه‌هاست و در صورت نیاز ما از ظرفیت سالن های ورزشی ، شبستان ها و زائرسراها هم استفاده می کنیم. امروزه سازمان اوقاف نیز زائرسرهای خود را در اختیار ما قرار داده است و نیروهای مسلح تمام قد در این طرح به ما کمک می‌کند .

کولیوند ادامه داد: در مراکز مراقبتی سلامت علاوه بر اسکان، خدمات سلامت داده و کنترل بیماری توسط پزشک انجام می شود و اگر در حین اسکان بیماران دچار مسئله خاصی شوند توسط اورژانس به بیمارستان منتقل خواهند شد‌.

کولیوند بیان کرد: تمام مراکز بهداشتی درمانی و حتی درمانگاه های مساجد نیز خدمات بهداشتی و درمانی به مردم و بیماران ارائه می دهند. هزینه های این طرح در شهر ها متفاوت است و شرایط جمعیتی در هر استان با مناطق دیگر فرق می کند اما به طور کلی مردم هیچ هزینه ای را پرداخت نمی کنند.

ابتلای  ۴۰۰۰  مدافع سلامت به کرونا در اورژانس

کولیوند افزود: در حال حاضر طرح شهید سلیمانی در کل کشور شروع شده است . بخشی از استخدام جدید وزارت بهداشت مربوط به جذب فوریت های بیمارستانی بوده و ظرفیت خوبی برای این بخش در نظر گرفته شده است. یکی از معضلات ما بحث کمبود نیرو است و در حال حاضر همکاران ما بیش از ده ماه مرخصی نرفته اند و هشت نفر از پرسنل شهید و بیش از ۴۰۰۰ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

او افزود: در طرح شهید سلیمانی کار درمانی افراد در بیمارستان ها و مراکز درمانی انجام می شود و یکی از اهداف اصلی ما در مراکز مراقبتی سلامت حفظ شان و کرامت انسانی هم وطنان است.

کولیوند در پاسخ به  سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر مزاحمت تلفنی ارژانس گفت: در حال حاضر با وجود افزایش تماس ها به دلیل بیماری کرونا هنوز مزاحمت های تلفنی وجود دارد و با داشتن لوکیشن در هنگام تماس با اورژانس این مزاحمت ها راحت تر رصد و شناسایی و به مراکز قضایی معرفی می شوند.

او افزود: امروزه سخت ترین و ظالمانه تحریم ها بر ایران  اعمال شده است اما متخصصان داخلی در زمینه تولید تجهیزات دید در شب اقدامات خوبی را شروع کرده اند.

او افزود: در مراکز مراقبتی سلامت معاینات پزشکی و کارهای درمانی بر اساس دستورالعمل ها انجام می شود و حتی منوی غذای افراد بر اساس برنامه غذایی متخصصان تغذیه است.

او بیان کرد: ویروس کرونا ایرانی و اتباع خارجی نمی شناسد و تمام افرادی که در داخل کشور زندگی می کنند مشمول طرح شهید سلیمانی خواهند شد.

او گفت: در حال حاضر نیازی به استفاده از ظرفیت مساجد نیست اما از درمانگاه های مساجد در صورت نیاز استفاده می کنیم.

او افزود: در مراکز مراقبتی سلامت نیازی به حضور همراه نیست و تمام کارهای مبتلایان توسط نیروهای ما انجام می شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا در ایران مبتلایان به کرونا مراکز مراقبتی سلامت طرح شهید سلیمانی انجام می شود حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۳۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخگویی به بیش از ۸۷ هزار تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱ در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، لاله اشرفی، رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان چهارمحال‌وبختیاری از پاسخ‌گویی به ۸۷ هزار ۳۲۴ تماس به سامانه تلفنی ۱۴۱ در استان چهارمحال‌وبختیاری در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: از مجموع ۸۷ هزار و ۳۲۴ تماس برقرار شده با تلفن گویای ۱۴۱ استانی در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۸۷ هزار و ۳۲۴ تماس توسط کارشناسان پاسخگویی مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان چهارمحال‌وبختیاری پاسخ داده شده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش ۴۱/۸ درصدی تماس‌ها را شاهد بودیم.

وی افزود: با اشاره به تحلیل و جمع‌بندی شکایات ثبت شده در سامانه سوانح و حوادث جاده‌ای توسط این اداره کل در سال ۱۴۰۲ گفت: مشکلات راه‌ها با بیشترین سهم از تماس‌های سامانه ۱۴۱ را در بر می‌گیرد و بعد از آن مسائل حوزه حمل‌ونقل باری، مسافری، ایمنی و حریم راه موضوع تماس‌ها بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان عنوان کرد: ۱۰۰۸ شکایت ثبت شده مربوط به حوزه حمل‌ونقل بار و مسافر بوده که تمامی این تعداد در کمیسیون‌های مربوطه بررسی و پاسخ داده شده است.

وی در خصوص موضوع بیشترین شکایت ثبت شده در حوزه مسافر و کالا گفت: عدم پرداخت کرایه، نرخ نامتعارف کمیسیون جهت حمل بار و عدم تخلیه بار در حوزه حمل‌ونقل کالا بوده و تاخیر بیش از اندازه در آغاز سفر، نقص فنی خودرو، فروش بلیت و کمبود اتوبوس در حوزه حمل‌ونقل مسافر بیشترین تعدد شکایت ثبت شده را شامل می‌شوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895809

دیگر خبرها

  • ایرانی ها چه تعداد خانه در ترکیه خریدند؟/ اتباع این کشور رتبه اول را دارند
  • مخبر : اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • نشست مدیران کل اتباع و بیمه سلامت استان بوشهر
  • جزییات غربالگری در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • پاسخگویی به بیش از ۸۷ هزار تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱ در چهارمحال و بختیاری
  • تماس‌ تلفنی وزیر کشور با استاندار کرمان و بررسی وضعیت منطقه 
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار