Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@10:39:18 GMT

کتاب «درخت آرزوها» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۶۳۱۶۱

کتاب «درخت آرزوها» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، تصویرگری این کتاب را که مناسب نوجوانان بالای ۱۲ سال (نونگاه) است را مرتضی یزدانی‌اصل بر عهده دارد.

داستانِ کتاب «درخت آرزوها» با زبانی ساده و شیرین از زبان یک درخت بلوط تعریف می‌شود که به خاطر برگ‌های قرمز زیبایش، اسمش را گذاشته‌اند «قرمزی». او درخت آرزوی محله است. هر سال، مردم آرزوهای‌شان را روی تکه‌های پارچه می‌نویسند و آن را به شاخه‌های درخت گره می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

...

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: تو هم می‌توانی من را مانند دوستان صمیمی‌ام قرمز صدا کنی؛ اما مردم محله خیلی وقت است که به من می‌گویند؛ درخت آرزوها. دلیلش برمی‌گردد به گذشته‌های دور؛ به موقعی که من یک بذر ریزه میزه بودم با کلی امید و آرزو… حالا مردم از همه جای شهر می‌آیند تا من را با تکه‌های کاغذ، برچسب، پارچه، کاموا و حتی گاهی جوراب ورزشی تزئین کنند. هر کدام از این هدیه‌ها نشانه‌ی یک رویاست؛ یک آرزو، یک اشتیاق. فرقی هم ندارد که ساده گره می‌زنند یا پاپیونی، با این‌که فقط لابه‌لای شاخه‌هایم پرتش می‌کنند؛ همه‌شان امید هستند، امید به چیزی بهتر.

کتاب ۱۸۰ صفحه‌ای «درخت آرزوها» در قطع رقعی سه بار هم‌زمان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده و شمارگان آن به ۷ هزار و ۵۰۰ نسخه رسیده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را با قیمت ۲۲ هزار تومان از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور، فروشگاه اینترنتی محصولات کانون و فروشگاه‌های محصولات فرهنگی خریداری کنند.

کد خبر 5091533 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب و کتابخوانی کتابخانه معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تازه های نشر روز دانشجو ادبیات جهان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی انتشارات سروش ترجمه ویروس کرونا انتشارات راه یار انقلاب اسلامی ایران ادبیات کودک و نوجوان دفاع مقدس درخت آرزوها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۳۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محسن رضایی، به همراه کارشناسان ستاد از مسجد امام رضا(ع) و کانون فرهنگی و هنری موسی بن الرضا ارومیه بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت های این مسجد قرار گرفت.

وی  در این بازدید گفت: با توجه به وجود آسیب های اجتماعی مختلف در جامعه باید تلاش کنیم که نوجوانان و جوانان را به سمت مساجد هدایت کنیم و مهمترین هدف ما جذب دهه هشتادی ها است.

رضایی افزود: ما در ستاد به دنبال آبادانی مسجد هستیم و ارکان مساجد در این راستا باید دست در دست هم دهند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین فعالیت های ستاد سطح بندی کانون ها است تا کانون های فرهنگی و هنری که پیش رو هستند الگویی برای دیگر کانون ها در برنامه های فرهنگی و هنری باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی گفت: همانگونه که مساجد در سال های دفاع مقدس محلی برای اعزام رزمندگان به جبهه ها بودند، امروز هم باید در جنگ فرهنگی و رسانه ای سنگری برای تربیت و رشد جوانان و نوجوانان باشند.

 

دیگر خبرها

  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد
  • برگزاری سلسله نشست‌های هفتگی خانواده در کانون پرورش فکری کرمانشاه
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است
  • کتاب «ای کاش زودتر» برای سوالات نوجوانان درباره حجاب منتشر شد
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی عکس "یاریگران زندگی"