Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فیلم  مستند اجاق به کارگردانی علی بلندنظر فیلمساز شیرازی پس از درخشش در ششمین جشنواره فیلم Viva بوسنی و دریافت جایزه بهترین مستند کوتاه از بیست و سومین جشنواره Religion today در ایتالیا، این بار منتخب جشنواره رسانه‌های تصویری جوانان Meihodo ژاپن شد و در این فستیوال به رقابت می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فیلم  مستند اجاق که در قالب مستند کوتاه در این جشنواره شرکت کرده است، روایتی است از  مراسم کهن ایل قشقایی در مورد جایگاه اجاق و گرمای آتش و زندگی بخشی این عنصر حیات بخش در این ایل کهن و ریشه‌دار از جنوب ایران، که با روایت سرمایه‌های انسانی و تدوین هوشمندانه به تصویر کشیده شده می‌تواند در شناساندن فرهنگ اصیل قشقایی و ایرانی در دنیا مورد توجه قرار گیرد، همچنان که حضور این فیلم در جشنواره‌های معتبر جهانی گواه این ادعا است.

فیلم مستند اجاق با تهیه‌کنندگی مشترک علی بلندنظر و انجمن سینمای جوانان شیراز تولید شده که سایر عوامل این فیلم عبارتند از تصویربردار و تدوینگر محمد ناصریراد، صدابردار محسن دانشور، محقق و نویسنده احسان بلندنظر، مدیریت تولید سینا بهروزیان و محمدحسین فلّاح زاده، روابط عمومی پریسا کاظمی و مهران نامداری، مترجم انگلیسی مرجان پیروی، الهام قارلی‌پور، طراح پوستر مریلا مرادی و حسین بلندنظر و احسان بلندنظر تایپو گرافی.

سومین دوره جشنواره بین‌المللی رسانه‌های تصویری جوانان Meihodo از ۲۳ تا ۳۰ دسامبر ۲۰۲۰ در ژاپن برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ت

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار هنرمندان فیلمساز شیرازی مستند اجاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۴۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ایستاده با گرگ» نامزد دریافت جایزه جشنواره فیلم آسیا ۲۰۲۴ شد

به همت اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما، مستند «ایستاده با گرگ» به کارگردانی سعید نبی و مریم خدیوی، نامزد دریافت جایزه جشنواره محیط زیستی آسیا CMS VATAVARAN در سال ۲۰۲۴ در دهلی نو هند شد.

اسامی برندگان در ماه آینده میلادی اعلام می‌شود و زمان اهدای جوایز نیز هفته اول ماه ژوئن است.

این جشنواره در دسته‌بندی‌های حفاظت از آب، حفاظت از محیط زیست، حفاظت از حیات وحش، تغییر اقلیم و فناوری‌های پایدار جوایز خود را اهدا می‌کند.

این سومین حضور بین المللی مستند «ایستاده با گرگ»، پس از نامزدی دریافت نشان پاندای طلایی چین و همچنین SUNCINE BARCELONA اسپانیا محسوب می‌شود.

«ایستاده با گرگ» مستندی محیط زیستی ـ اجتماعی است که در شبکه یک سیما در قالب مجموعه مستند تنهایی تولید و پخش شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • نمایش «ملودی» در جشنواره انیمیشن «ورونژ»
  • دشواری ساخت مستند‌های رادیویی | ضرورت آموزش و مهارت در تولید مستند‌های رادیویی
  • روایت مفاخر ایران زمین در مجموعه مستند «تازه نفس»
  • جزییات جشنواره عکس نیکوکاری تشریح شد
  • «ایستاده با گرگ» نامزد دریافت جایزه از جشنواره دهلی نو شد
  • پژواک سوم به گوش می‌رسد
  • «ایستاده با گرگ» نامزد دریافت جایزه جشنواره فیلم آسیا ۲۰۲۴ شد
  • مستندی از تلویزیون راهی جشنواره هند شد
  • معرفی برترین های آثار مستند رادیویی در جشنواره ملی پژواک