Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@04:18:04 GMT

قرائت کنتور از راه دور با مودم‌های پیشرفته

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۶۶۲۰۷

قرائت کنتور از راه دور با مودم‌های پیشرفته

محققان یک شرکت دانش‌بنیان با تولید دستگاهی برای قرائت کنتور از راه دور، راهکاری را برای جلوگیری از مراجعه حضوری به منازل برای این منظور ارائه دادند.

مونا قدسی، قائم مقام مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: سازمان‌هایی مانند سازمان آب و ادارات برق هر ساله هزینه‌های قابل توجهی را صرف نیروی انسانی مورد نیاز برای خوانش کنتورهای نصب شده در منازل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم حضور صاحبخانه در منازل و طولانی بودن این فرایند از جمله دیگر مشکلات استفاده از این روش سنتی است.

وی ادامه داد: با کمک واحد تحقیق و توسعه شرکت یک مودم پیشرفته با قابلیت قرائت کنتور تولید کردیم. این مودم به سرورهای سازمان و نهاد استفاده کننده وصل است و با استفاده از این دستگاه می‌توان در هر لحظه اطلاعات کنتور نصب شده در منازلرا بدون نیاز به مراجعه حضوری، به شکل آنلاین قرائت کرد.

قدسی، سرعت، دقت بالا، امکان تکرارپذیری زیاد و به صرفه بودن را از جمله مزایای استفاده از این روش فناورانه دانست و اظهار کرد: یکی دیگر از محصولات این شرکت یک دستگاه تولید شده بر اساس اینترنت اشیاء است، این دستگاه در کولرهای آبی جایگزین کلیدهای سنتی می‌شود.

وی توضیح داد: با این دستگاه می‌توان میزان کارایی کولر را بر اساس دمای دلخواه تنظیم کرد و یا از طریق تلفن همراه آن را روشن یا خاموش کرد.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست جمهوری، قدسی خاطر نشان کرد: این شرکت به صورت کلی در زمینه الکترونیک فعال است و قطعات سفارش شده از نهادهای مختلف را به صورت صفر تا صد تولید می‌کند. با توجه به وجود طرح‌های مختلف در واحد تحقیقات شرکت، امیدوار هستیم با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و تخصیص تسهیلات لازم، بتوانیم حمایت لازم را برای تجاری‌سازی این طرح‌ها در سال جدید اخذ کنیم./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۶۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری اخراج ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت کاغذ پارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فرماندار هویزه گفت: شرکت کاغذ پارس در سال ۱۴۰۰ با هدف تولید ظرف‌های سلولزی و یک بار مصرف کاغذی راه اندازی شد.
محسن هویزه افزود: به دلیل عدم نامناسب بودن دستگاه ها، همراهی شرکت‌ها و استقبال از محصولات این شرکت با مشکلات روبرو شد.
وی ادامه داد:در جهت بهتر شدن وضعیت تولید مدیران شرکت کاغذ پارس اقدام به وارد کردن دستگاه‌های جدید کردند که در گمرک در انتظار ترخیص است و نیز  درخواست تسهیلات کرده اند. 
فرماندار هویزه با اشاره به اخراج ۱۰۰ نفر از کارکنان شرکت کاغذ پارس اظهار کرد:مدیران این شرکت علت تعدیل نیرو را مشکلات فنی و اقتصادی بیان کرده اند. 
هویزه گفت: فردا سه شنبه (۴ اردیبهشت) با حضور مدیران هلدینگ، مدیر عامل شرکت کاغذ پارس و جمعی از مسئولان معاونت اقتصادی استانداری و  استانی در شهرستان َسوس بازگشت به کار کارگران اخراجی مورد  پیگیری قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • راه اندازی دستگاه پیشرفته پلاکت خون در پایگاه انتقال خون خوی
  • راه‌اندازی واحد احیاء فولاد بافت کرمان با نانوکاتالیست‌های پیشرفته ایرانی  
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد
  • رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران : بی‌کیفیتی مودم های تولید داخل بهانه است؛ به دنبال خرید مودم های ارزان‌قیمت و بنجل چینی اند
  • اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان
  • فرآیند تولید موتور‌های فوق پیشرفته جنگنده F-۳۵ در کارخانه آمریکایی (فیلم)
  • صرفه‌جویی ۲۵۰ مگاواتی برق در شیراز با نصب کنتور‌های هوشمند
  • تولید دستگاه دمنده گاز CO۲ برای آندوسکوپی در ایران
  • پیگیری اخراج ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت کاغذ پارس