Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، علی الهیارترکمن در نشست خبری با اصحاب رسانه با تشریح جزییات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ وزارت آموزش و پرورش افزود: بودجه سال ۱۴۰۰ اولین بودجه قرن پانزدهم است که تدوین شده و این بودجه آخرین بودجه دولت دوازدهم و اولین بودجه مجلس در دور جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الهیارترکمن با بیان اینکه با توجه به رویکردهای بخشنامه، بودجه به مجموعه‌های اجرایی ابلاغ و در مجلس درحال بررسی است، درباره کلیات لایحه اظهار داشت: در بخشنامه بودجه ۱۴۰۰ کلیاتی داریم که براساس آن بودجه تدوین شده و چارچوب این تدوین بر ۳ مبنا صورت گرفته است. لذا ۶ رویکرد مشخص و برای تدوین لایجه وجود دارد.

وی درباره ضرورت‌های بودجه در لایحه مربوطه گفت: بودجه عمومی کشور در ۱۴۰۰، حدود ۸۴۱ هزار میلیارد و ۳۰۰ است که نسبت به سال گذشته که ۵۸۰ هزار میلیارد تومان بود، ۴۷.۳ درصد رشد داشته است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بودجه عمومی دولت در ۴ بخش درآمدها، واگذاری سرمایه ای، واگذاری دارایی و درآمد اختصاصی دیده شده است، عنوان کرد: متناظر با این موارد برای درآمدهای هزینه پیش بینی شده است. در بودجه ۱۴۰۰ درآمد دولت ۱۰ درصد رشد، واگذاری سرمایه ای ۱۱۰ درصد، واگذاری مالی ۷۱ درصد، هزینه تملک ۴۶ درصد، اعتبارات تملکات دارایی ۱۸ درصد رشد دیده شده است که به طور کلی بودجه عمومی کشور نسبت به سال ۹۹،  ۴۷.۳ درصد رشد داشته است.

وی افزود: اعتبارات هزینه ای در بودجه براساس فصول هزینه ابلاغ می‌شود. فصل اول ۷۶ درصد، فصل دوم ۵۲ درصد، فصل سوم ۱.۳ درصد، فصل چهارم ۴۴ درصد، فصل پنجم یعنی کمک بلاعوض ۲۹ درصد منفی، فصل ششم ۳۹ درصد و فصل هفتم ۳۳ درصد رشد داشته است.

الهیارترکمن افزود: در لایحه ۱۴۰۰ به طور مثال حدود ۳۳ درصد اعتبارت کل کشور در فصل اول که جبران خدمات کارکنان است رشد داشته است. در بخش بودجه آموزش‌های مختلف رشد اعتباری ۱۵۱ درصد، امور قضایی ۲۹ درصد و امور اقتصادی ۶۲ درصد، در بخش تربیت بدنی ۳۳ درصد، در بخش آموزش و پژوهش ۷۲ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش اعتبارت مورد نیاز براساس حجم فعالیت‌های سال بعد مشخص می‌شود، اظهار داشت: بودجه آموزش و پرورش برای تحت پوشش قرار گرفتن تمام دانش‌آموزان لازم التعلیم و انجام فعالیت‌های اولویت دار سند تحول بنیادین پیش بینی می‌شود. در سال ۱۴۰۰ براساس برآوردها در حوزه آموزش دولتی ۱۳ میلیون نفر دانش‌آموز با نیروهای رسمی و پیمانی داریم، این تعداد ۸۸۰ هزار و ۵۱۴ نفر هستند که ۸۳ درصد درحوزه معلمی و مابقی در سایر بخش‌ها هستند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در بخش کلاس‌های دولتی ۵۱۹ هزار کلاس است که براساس شواهد تا سال ۱۴۰۲ با ریزش منفی و کاهش تعداد جمعیت نیروی انسانی در مقابل افزایش جمعیت دانش‌آموزان مواجه هستیم که تاثیری بر نرم کلاس درسی دارد. حدود ۱۳ درصد کلاس آموزشی و پرورشی یعنی ۶۵ هزار و ۳۱۶ کلاس خارج از نرم و دارای تراکم بالای ۳۵ نفر داریم. کلاس‌های زیر نرم استاندارد ۶ دهم درصد و ۳ هزار و ۲۰۹ کلاس می‌شود.

الهیار ترکمن بیان کرد: اعتبارات آموزش و پرورش ذیل ستاد و سازمان‌های تابعه تقسیم می‌شود که در لایحه ۲۵ ردیف و دستگاه است و سهم اعتبارات آموزش و پرورش در بودجه ۱۱۲ هزار میلیارد تومان است که معادل ۱۳.۴ درصد از اعتبارات عمومی کشور را به خود اختصاص داده که سال گذشته حدود ۱۰.۹ درصد بود.

وی افزود: اگر روند سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور را بررسی کنیم، در سال‌های گذشته از سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی کم می‌شد.

اللهیار ترکمن گفت: وضعیت اعتبارت از ۲۵ ردیف ۱۴ ردیف ذیل ستاد است. اعتبارت سرانه مدارس ۳۰ درصد و مدارس شبانه روزی و سرویس ایاب و ذهاب ۱۹۷ درصد رشد داشته است. فعالیت‌های تربیتی بدنی ۳۶ درصد، توسعه آموزش‌های پیش دبستانی در مناطق محروم و دوزبانه ۲۷ درصد، برون سپاری در آموزش‌های کاردانش ۴۳ درصد، فعالیت‌های پرورشی ۴۲ درصد، اداره مدارس خارج از کشور ۴۳ درصد، کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزش و پرورش ۳۰ درصد و اعتبارات استانی ۶۸ درصد رشد داشته است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در مجموعه ۱۴ ردیف ذیل ستاد آموزش و پرورش، ۹۴ درصد اعتبارت اداره کل استان‌ها و ۶ درصد مربوط به هزینه‌های ملی است. اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای نیز در قالب ۹ طرح عمرانی است که ۳۳ درصد رشد و در بخش درآمدها ۱۱ درصد رشد داشته است.

الهیارترکمن افزود: برای استفاده از برخی اقدامات اعتباری تحت عنوان ردیف متفرقه وجود دارد. همچنین ۱۱ ردیف مربوط به سازمان‌های وابسته به آموزش و پرورش است که اعتبارات نسبت به سال ۹۹ حدود ۳۳ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: ۱۱ تبصره در لایحه بودجه از مجموعه ۲۱ تبصره مربوط به آموزش و پرورش است. گازرسانی به مدارس، تجهیزات گرمایشی مدارس رتبه بندی معلمان و استمرار آن در سال ۱۴۰۰ از بندهایی است که ذکر و پیش بینی شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه تنها شاخص مالی ما سهم دولت است، در قبال رشد ۴۷.۵ درصد رشد ۷۲.۵ درصد برای آموزش و پرورش رشد قابل قبولی است، اما نیازمند تقویت است.

برچسب‌ها سازمان برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش علی الهیار ترکمن معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان سازمان برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان اخبار کنکور ۳ درصد رشد داشته هزار میلیارد بودجه عمومی عمومی کشور سال ۱۴۰۰ ۳۳ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۶۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۶ درصد اعتبارات عمرانی دور اول سفر رییس جمهور به سمنان جذب شد

هاشمی  در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود گفت: دور اول سفر  رییس جمهور به سمنان که در آبان ۱۴۰۰ انجام شد، ۱۴۵ مصوبه داشت و اعتباری بالغ بر ۳۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های عمرانی اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۱۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی و اقتصادی اختصاص یافت، ادامه داد: از این میزان ۷۹ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال مربوط به حوزه اقتصادی در قالب تسهیلات بانکی محقق شد.

هاشمی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۷ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبارات اقتصادی جذب شده است، افزود: این میزان معادل حدود ۷۴ درصد از کل اعتبارات اختصاص یافته در این حوزه است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۲ و چهار دهم درصد از مصوبات عمرانی و اقتصادی محقق شده است، اظهار کرد: استان سمنان در موضوع تحقق مصوبات دور اول سفر جزء استان‌های موفق است.

استاندار سمنان ادامه داد: در سفر اول آیت‌الله رئیسی به استان ۴۶۷ ریزپروژه تخصیص اعتبار شد که از این تعداد ۲۱۱ طرح به بهره‌برداری رسید و ۲۵۶ طرح هم در دست اقدام است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • امتحانات نهایی باعث حذف کنکور می‌شود؟
  • اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک در آموزش و پرورش تا سال ۱۴۰۷
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • تمام تلاش برای ارائه بهترین خدمات به مردم می شود
  • آیا وزیر آموزش و پرورش استیضاح می شود؟
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • ۱۰۶ درصد اعتبارات عمرانی دور اول سفر رییس جمهور به سمنان جذب شد