Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ روند صعودی بازار فلزات گرانبها به مدار تکنیکال فنی بازگشت کرده تا مزیت کلی کوتاه مدت خود را به اثبات برساند. در حالی که ریسک گریزی در میان سرمایه گذاران طی هفته جاری شدت بیشتری یافته است، توجه معامله گران به پناهگاه امن سرمایه گذاری پس از روند نزولی شدیدی که اخیرا در پیش گرفته بود افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس روز گذشته طلای آتی فوریه با افزایش 11.40 دلاری به قیمت 1877.40 دلار در هر اونس و نقره آتی مارس در بازار کومکس نیویورک با افزایش 0.19 دلاری به قیمت 24.775 دلار مورد معامله قرار گرفت.

این در حالی است که مسیر حرکت بازارهای جهانی سهام ترکیبی بود؛ در ایالات متحده هم اگرچه تا نیمه‌های روز شاخص‌ها روند نزولی داشتند اما در پایان معاملات، افزایش یافت. در اوایل هفته، با توجه به مسیر صعودی ابتلا و قربانیان کووید – 19 و ثبت رکوردهای تازه در این خصوص سرمایه‌گذاران بار دیگر به آغوش سرمایه‌های امن بازگشتند. در واقع نگرانی بازار از آن است که شیوع گسترده منجر به اعمال محدودیت‌های جدید در ایالت‌های مختلف آمریکا شده و تعطیلی کسب و کارها بار دیگر رشد اقتصادی را با مشکل مواجه کند. اگرچه بدبینی بازار در شرایطی اتفاق می‌افتد که تزریق واکسن کرونا از روز سه شنبه در انگلستان آغاز و روند توزیع گسترده و تزریق در ایالات متحده هم به زودی آغاز می‌شود.

همچنین به نظر می‌رسد اخبار امیدوار کننده در مورد بسته دوم محرک مالی دولت ایالات متحده در پی شیوع ویروس کرونا در حال دستیابی به پیشرفت‌های جالب توجهی است. از جمله موارد نگران کننده و تاثیرگذار بر بازارها مربوط به بازرگانان و سرمایه گذاران اروپایی است که نگران تاخیر در روند اجرای برگزیت هستند. شاخص پوند انگلیس در طول هفته جاری افت کرده است.

شاخص دلار آمریکا در طول معاملات روز گذشته روند افزایشی در پیش گرفت و روند اصلاحی خود را ادامه داد. در بازارهای مهم خارجی نیز قیمت‌های آتی نفت خام ژانویه نیمکس با اندکی کاهش به 45.65 دلار در بشکه رسید. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده نیز در محدوده 0.93 درصدی معامله شد.

(نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، قیمت‌های آتی طلای فوریه به بالاترین سطح خود در طول سه هفته گذشته رسید، روند حرکت قیمت طلا به نمودار مزیت کلی کوتاه مدت خود بازگشته است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ثابت 1900 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها بازگشت به زیر سطح پشتیبانی کامل 1800 دلار در هر اونس است. بر اساس معاملات روزهای اخیر سطح مقاومت نخست طلا 1885 دلار و سطح مقاومت دوم 1900 دلار در هر اونس عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست 1863.90دلار و سطح پشتیبانی دوم 1850 دلار در هر اونس مشاهده شده است.

(نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت نقره)

قیمت‌های آتی نقره مارس پس از پایان معاملات روز گذشته بالاترین سطح سه هفته گذشته خود را حفظ کرد. معاملات آتی نقره همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردارند. هدف بعدی صعودی قیمت نقره رسیدن به سطح مقاومت فنی 26.27 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی کامل 21.93 دلار در هر اونس است. بر اساس معاملات اخیر سطح مقاومت نخست نقره 25.015 دلار و سطح مقاومت دوم 25.50 دلار در هر اونس قرار گرفته است. همچنین سطح پشتیبانی نخست 24.55 دلار و سطح پشتیبانی دوم 24 دلار در هر اونس مشاهده شده است.

پربیننده ترین قیمت دلار ۱۸ آذر ماه ۱۳۹۹ قیمت دلار ۱۹ آذر ماه ۱۳۹۹ پیش‌بینی قیمت دلار تا پایان هفته/ چرا دلار به کمتر از ۲۵هزار تومان نمی‌رسد؟ پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته/ افت ۹۰درصدی تقاضا نسبت به ابتدای سال پیش‌بینی قیمت دلار در روزهای پیش‌رو/ کسی خریدار ارز نیست

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت طلا قیمت نقره ایالات متحده سرمایه گذاران سرمایه گذاری ویروس قیمت طلا بازار طلا قیمت نقره فلزات گرانبها کرونا طلا و نقره بازار نقره دلار در هر اونس سرمایه گذاران ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۷۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترس رژیم صهیونیستی عامل افزایش قیمت در بازار طلای جهانی

قیمت طلا امروز، دوشنبه (۱۵ آوریل) افزایش یافت و به کمتر از بالاترین رکورد جلسه قبل رسید، زیرا جذابیت شمش به عنوان پناهگاه امن افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۳۵۰ دلار و ۵۹ سنت رسید. قیمت شمش در روز جمعه به بالاترین سطح تاریخی۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۳۶۶ دلار و ۴۰ سنت رسید.

به اعتقاد تحلیلگران، واکنش نظامی مستقیم ایران به رژیم صهیونیستی، آنها را تکان داده و از این ترسانده که جنگ بزرگتری در راه است.

داده‌های اقتصادی اخیر ایالات‌متحده در مورد بازار کار و تورم باعث شده است که انتظارات بازار برای کاهش نرخ از سوی فدرال رزرو بار دیگر به عقب برگردد. آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو گفت که ادامه خوانش‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده بالا نگران کننده است، اما او بر نحوه رفتار شاخص هزینه‌های مصرف شخصی فدرال رزرو متمرکز است.

سوزان کالینز، رئیس بانک فدرال رزرو بوستون، به دنبال کاهش چند نرخ بهره در سال جاری است، در حالی که انتظار می‌رود بازگرداندن تورم به سطوح مورد نظر زمان ببرد. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

همانطور که کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا تاکید می‌کند، تورم در منطقه یورو با ایالات‌متحده متفاوت است، اما این بلوک هم مانند دیگران با مشکلاتی مواجه است که تا چه حد رشد قیمت را محدود کند.

بر اساس گزارش رویترز، گلدمن ساکس پیش‌بینی قیمت طلا در پایان سال را از ۲۳۰۰ دلار به ۲۷۰۰ دلار در هر اونس افزایش داد و گفت که بازار صعودی این فلز تحت تأثیر عوامل کلان معمول نیست.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۷.۹۸ دلار رسید، پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۷۳.۰۵ دلار رسید و پالادیوم با یک درصد کاهش به ۱۰۳۸ دلار ۹۹ سنت رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • ادامه کاهش قیمت دلار در بازار غیررسمی | قیمت هر دلار چند شد؟
  • چرایی افزایش قیمت در بازار طلای جهانی
  • بزرگترین افزایش هفتگی قیمت دلار
  • بازگشت ثبات به بازار نفت/ نفت برنت کانال ۹۰ دلاری را از دست داد
  • بازگشت ثبات به بازار نفت / نفت برنت کانال ۹۰ دلاری را از دست داد
  • طلای جهانی بازهم رکورد زد
  • برگشت بورس در کوتاه مدت
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • ترس رژیم صهیونیستی عامل افزایش قیمت در بازار طلای جهانی