Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنا براعلام دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل تجمعات خانوادگی از مهمترین عوامل افزایش ابتلا به کرونا در استان است.

به گزارش برنا؛ روسای دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل با ابراز نگرانی از روند افزایشی ابتلا به کرونا در مازندران، نقش دورهمی های کوچک خانوادگی را پررنگ تر از همیشه اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: با وجود اعمال محدودیت های سخت کرونایی چند هفته ای اخیر در استان آمارها نشانگر افزایش ابتلا و بستری این بیماری است.   دکتر سید عباس موسی افزود: ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۵ بیمارجدید کرونایی در بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری و ۱۹۲ نفر هم مرخص شدند.   او با بیان اینکه در حال حاضر ۷۷۸ بیمار کرونایی در مراکز درمانی این دانشگاه بستری هستند، گفت: از این تعداد ۱۶۸ نفر با وضعیت وخیم در بخش مراقبتهای ویژه تحت درمان قرار دارند.

رییس علوم پزشکی مازندران گفت: افزایش مسافرت های درون شهری و سفر به روستاها از مهمترین دلایل افزایش آمار کرونا با وجود محدودیت های چند هفته اخیر در مازندران است.

دکتر موسوی افزود: سرمای هوا و تهویه نامناسب هم از دیگر عوامل سیر صعودی کرونا در استان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم با اشاره به پذیرش ۱۹ بیمار کرونایی جدید ۲۴ ساعت گذشته در ۴ بیمارستان زیرمجموعه این دانشگاه گفت: ۲۱ بیمار نیز با بهبودی نسبی مرخص شدند.

دکتر سید فرزاد جلالی شمار بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های بابل را ۱۵۸ نفر اعلام کرد و افزود: ۳۴ بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا کرونا در مازندران کرونا در شمال کرونا در استانها کرونا در بابل علوم پزشکی مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۷۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی به بیش از ۹۳ هزار نفر در بیمارستان‌های فارس

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ارائه خدمات درمانی به ۹۳ هزار و ۵۷ بیمار در بازه زمانی ۲۹ اسفند تا ۷ فروردین در بیمارستان‌های استان فارس خبر داد.

سیدوحید حسینی امروز، ۸ فروردین در حاشیه نشست نورزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در بازه زمانی مذکور، ۹۳ هزار و ۵۷ بیمار به اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان مراجعه و خدمت درمانی خود را دریافت کردند و ۲ هزار و ۲۸۵ عمل جراحی نیز انجام شده است.

وی تصریح کرد: در این بازه زمانی، ۱۱هزار و ۹۰۷ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان‌های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه‌های آبرسانی استان فارس انجام شد که با معرفی ۱۸۴ مرکز متخلف به مراجع قضایی استان، تعطیلی ۲۴ مرکز متخلف در موازین بهداشتی و معدوم‌سازی بیش از ۵ هزار و ۹۱۳ کیلوگرم لیتر مواد غذایی و آشامیدنی غیربهداشتی همراه بود.

حسینی در ادامه از خدمت‌رسانی به ۵۷ هزار و ۶۰۴ مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت استان فارس و ویزیت توسط پزشک از ابتدای فعالیت ستاد سلامت نوروزی تا هفتمین روز از سال جدید خبر داد.

وی با تصریح این که از آغاز فعالیت ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ۲۹ اسفند تا هفتمین روز از بهار سال جاری، ۴۹۷ مورد بازدید از سطح داروخانه‌ها، کارخانه‌ها و شرکت‌های مواد غذایی از سوی کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه انجام شد، افزود: در این بازه زمانی، درخواست‌های ۷۸۶ مراجعه کننده به میز خدمت معاونت غذا و دارو واقع در ساختمان مرکزی دانشگاه پیگیری شد.

حسینی از مجموع ۸ هزار و ۶۰۹ ماموریت اورژانس از ابتدای فعالیت ستاد سلامت نوروزی تا هفتم فروردین سال جاری، هزار و ۳۳۰ مورد را مربوط به سوانح ترافیکی اعلام کرد و افزود: در این سوانح، یک هزار و ۶۵۷ نفر مصدوم شدند که از این تعداد، هزار و ۲۴۵ مصدوم بستری شده و ۴۱۲ مصدوم نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم چنین ۶۸ مورد از ماموریت‌های اورژانس در این بازه زمانی را مربوط به موارد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خدمات چشمگیر دانشگاههای علوم پزشکی مازندران در ایام نوروز
  • ارائه ۱۰ هزار خدمت به مردم در بیمارستان خورموج
  • افزایش نظارت‌ بر پسماند بیمارستانی در مازندران
  • تاکید بر افزایش نظارت‌ پسماند بیمارستانی در مازندران
  • تجهیز بخش‌های بیمارستان ولی عصر بردسکن به امکانات جدید پزشکی
  • بیش از ۳۲ هزار نفر در تعطیلات از مراکز علوم پزشکی سمنان خدمات درمانی گرفتند
  • مراجعه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی فارس
  • ارائه خدمات درمانی به بیش از ۹۳ هزار نفر در بیمارستان‌های فارس
  • ثبت بیش از ۳۵ هزارزایمان در هرمزگان در سال گذشته
  • ۲۲ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در مازندران