Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در جلسه تنظیم بازار در مورد تامین مرغ استان تهران اظهار داشت: با توجه به نیاز بازار تصمیم گرفته شده درخواستی به امضای استاندار به وزیر جهاد ارائه شود مبنی بر اینکه میزان مرغ روزانه با قیمت ۲۰۴۰۰ تومان که از سایر استان‌ها برای استان تهران تامین می‌شود به روزانه هزار تن برسد تا بازار اشباع شده و شاهد پراکندگی قیمت نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه در مورد قیمت تخم مرغ افزود: ۱۷ درصد تخم مرغ کشور در استان تهران تولید می‌شود، از این رو عمده نیاز در استان تامین می‌شود و با توجه به اینکه اکثر مرغداری‌ها مرغ تخم گذار نهاده را به قیمت ۴۲۰۰ تومان دریافت می‌کنند، مکلف هستند تا تخم مرغ را نیز به قیمت مصوب تنظیم بازار یعنی ۱۲۵۰۰ تومان عرضه کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه به طور متوسط روزانه ۳۰۰ تن تخم مرغ در استان تهران تولید می‌شود اظهار کرد: بعضا مرغداران به قیمت تنظیم بازار پایبند نیستند و عرضه نمی‌کنند که مقرر شد با پیگیری جهاد لیست مرغداری‌ها در اختیار اداره کل صنعت قرار گیرد تا ضمن تشدید نظارت اگر مرغداری‌ها در قبال نهاده دریافتی، تخم مرغ را به قیمت مصوب عرضه نکردند به سبب اخلال در بازار، جهت برخورد قضایی به دستگاه قضایی معرفی شوند.

عسگری با اشاره به اینکه صادرات میوه از قبل آزاد بوده و برخی کشور‌ها میوه را به قیمت بالا از تولیدکنندگان خریداری کردند گفت: همچنین به جهت اینکه بخش عمده محصولات توسط واسطه‌ها خریداری و در سردخانه نگه داری می‌شود، ورود دولت به موضوع میوه شب عید جز تخصیص یارانه نتیجه‌ای ندارد. از اینرو جهت تعدیل قیمت بایستی عوارض بیشتری برای صادرات لحاظ شود و تا زمانی که نیاز داخلی تامین نشده باید صادرات محدود شود تا قیمت داخل متعادل شود.

وی افزود: در مجموع، ورود مجموعه تنظیم بازار به موضوع میوه شب عید قیمت‌ها را تشدید می‌کند، بنابراین باید این موضوع به عرضه و تقاضا واگذار شود البته منوط به اینکه موضوع صادرات ساماندهی شود.

بیشتر بخوانید:

افزایش ۳ برابری تقاضای مرغ در هفته‌های اخیر/ توزیع با قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان عرضه تخم مرغ بالاتر از شانه‌ای ۲۹ هزار تومان تخلف است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار مرغ استانداری میوه شب عید تنظیم بازار استان تهران تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۸۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت عرضه زمین برای ورود مردم در حوزه ساخت مسکن چیست؟

فرید ولدی کارشناس اقتصادی در مورد اهمیت عرضه زمین برای ورود مردم در حوزه ساخت مسکن گفت: در راستای تحقق رشد اقتصادی پایدار، تقویت مشارکت فعال مردم از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از راه های اصلی برای دستیابی به این امر در حوزه ساخت و ساز مسکن است، جایی که مشارکت مستقیم شهروندان می تواند باعث افزایش تولید شود و به رونق اقتصادی کشور کمک کند. با اتخاذ یک رویکرد استراتژیک که ترکیبی از حمایت دولت، تخصیص زمین و تامین مالی قابل دسترس است، می‌توانیم پتانسیل طرح مسکن متحول کننده را که با مشارکت مردم به اجرا در بیاوریم، باز کنیم

وی ادامه داد: کلانشهرهای اصلی ایران مانند تهران و کرج با پیامدهای گسترش عمودی شهری، عرضه محدود زمین و افزایش تراکم جمعیت دست و پنجه نرم کرده اند. این وضعیت نه تنها تراکم ترافیک را تشدید کرده است، بلکه قیمت مسکن را به قیمت های بی‌سابقه‌ای رسانده و مانعی بزرگ برای بسیاری از صاحبان خانه‌های مشتاق ایجاد کرده است. کمبود زمین شهری و محدودیت‌های توسعه افقی باعث شده است که قیمت زمین در تهران به نزدیک به هفت برابر هزینه ساخت و ساز افزایش یابد که بر ضرورت رسیدگی به این موضوع مبرم تاکید دارد.

ولدی با اشاره به لزوم عرضه زمین توسط دولت برای شکستن انحصار زمین گفت: برای مقابله با چالش قیمت بالای مسکن، رفع نیاز روزافزون مردم و شکستن انحصار زمین، یک رویکرد دو جانبه ضروری است. اولاً، دولت باید تأمین زمین برای مردم را در اولویت قرار دهد، و بداند که دسترسی به زمین سنگ بنای ساخت مسکن و کاتالیزور رشد اقتصادی است. ثانیاً، بخش بانکی باید با ارائه گزینه‌های تامین مالی در دسترس و تسهیل جریان اعتباری از طریق پرداخت تسهیلات بانکی به مردم در راستای پروژه‌های ساخت مسکن، نقش محوری را ایفا کند و از این طریق شهروندان را قادر به مشارکت فعال در فرآیند ساخت‌وساز کند.

وی ادامه داد: با اتخاذ این راهبرد، دولت می تواند به تعهد خود مبنی بر ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی عمل کند و در عین حال حس مالکیت و توانمندی را در میان مردم تقویت کند. علاوه بر این، اعطای مجوز برای ساخت خانه های یک طبقه با اصول توسعه شهری افقی مطابقت دارد و رویکرد پایدارتر و عادلانه تر به مسکن را ترویج می کند. همچنین گسترش افقی شهرها و مجوز ساخت خانه های یک طبقه، پتانسیل ایجاد تحول در چشم انداز مسکن در ایران را دارد. این رویکرد نه تنها کاهش قابل توجهی در هزینه‌های ساخت و ساز را نوید می‌دهد، بلکه راه را برای گزینه‌های مسکن مقرون به صرفه‌تر هموار می‌کند و در نتیجه به موضوع مبرم مقرون به صرفه بودن ساخت مسکن می‌پردازد.

این کارشناس اقتصادی  گفت: سال جاری فرصتی محوری برای دولت برای تحقق وعده های خود و رفع نیازهای مسکن ملت است. ایران با توانمندسازی شهروندان از طریق تخصیص زمین، تأمین مالی در دسترس و ترویج ساخت و ساز مسکن یک طبقه، می‌تواند مسیری را به سوی رشد اقتصادی باز کند که ریشه در مشارکت عمومی دارد. این رویکرد نه تنها حس مالکیت و غرور را در میان مردم تقویت می‌کند، بلکه به توسعه پایدار شهرها کمک می‌کند و توزیع عادلانه‌تر منابع و فرصت‌ها را تضمین می‌کند. ایران با پذیرش این چشم انداز می تواند راه را برای آینده ای هموار کند که در آن مسکن نه تنها یک ضرورت بلکه کاتالیزوری برای شکوفایی اقتصادی و انسجام اجتماعی باشد.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • اهمیت عرضه زمین برای ورود مردم در حوزه ساخت مسکن چیست؟
  • قیمت میوه های نوبرانه اعلام شد
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • واردات روزانه ۲۰۰ تن گوشت گرم از ابتدای سال
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم