Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی استان گیلان گفت: با ورود سامانه هوای سرد و بارشی و وزش شدید باد از امشب، دریای خزر با ارتفاع موج بین ۵۰ سانتی متر تا حداکثر ۲ متر از عصر امروز تا عصر جمعه، برای صید و فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است.

او افزود: صیادان استان برای صیدی امن و موفق، پیش از شروع کار، حتما از آخرین وضعیت دریای خزر مطلع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه بارش برف در مناطق کوهستانی و بارش باران در مناطق جلگه‌ای استان از امشب آغاز می‌شود، ادامه داد: این بارش‌ها تا جمعه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید

موج جدید بارش برف و باران از امشب در گیلان فرمانداران و مدیران دستگاه‌ها برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از بارش باران آماده باشند هشدار هواشناسی گیلان/ بارش شدید باران و سیلاب 

دادرس تصریح کرد: وزش باد، مه آلودگی هوا و کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما از پدیده‌های جوی در این مدت است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی گیلان وزش باد شدید دریای خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۸۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت فعالیت‌های دریایی از امشب در مازندران  

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌هواشناسی دریایی مازندران اعلام کرد: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، دریای خزر از اواخر وقت سه شنبه هفتم فروردین تا صبح پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ به دلیل وزش بادنسبتاً شدید مواج و طوفانی است.

بر این اساس در پی صدور هشدار زرد هواشناسی؛ آب‌های ساحلی مازندران از اواخر امشب تا صبح پنج شنبه ۹ فروردین مواج و طوفانی و  هرگونه فعالیت صیادی و گردشگری دریایی این مدت در دریای خزر ممنوع است.

براساس گزارش این مرکز ؛بیشینه سرعت وزش باد تا ۲۰ متر بر ثانیه یا ۷۲ کیلومتر بر ساعت و بیشینه ارتفاع موج در نزدیک ساحل یک و نیم متر و دور از ساحل به ۲ و نیم متر برآورد می‌شود.

احتمال غرق شدن شناور‌های کوچک شامل قایق‌های تفریحی و صیادی بخصوص کیلکا، پاره شدن تور‌های صیادی و متلاطم شدن دهانه بندرگاه‌ها و اختلال در ورود و خروج شناور‌ها و تخلیه و بارگیری کالا وجود دارد.

 همچنین در این مدت صید کیلکا، صید پره، قایقرانی، گردشگری ممنوع و فعالیت‌های بندری نیز توصیه نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • هواشناسی ۱۴۰۳/۰۱/۰۹؛ باران، برف و وزش باد در ۵ روز آینده / هشدار برای ۱۰ استان
  • خلیج فارس و دریای عمان تا جمعه مواج است
  • بارش پراکنده در شرق کشور ادامه دارد/ شهر‌های شمالی گرم می‌شود
  • باران و سرما در راه کرمان
  • بارش باران و سیلابی شدن مسیل های کرمان در اواخر هفته جاری
  • فعالیت سامانه بارشی از امشب در خراسان شمالی
  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • باران وسرما در راه کرمان
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در ۷ استان
  • ممنوعیت فعالیت‌های دریایی از امشب در مازندران