Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا،  طولانی ترین شب سال که شب یلدا نامگذاری شده است از دیرباز فرصت مناسبی برای کنار هم بودن بیشتر خانواده های ایرانی جهت تقویت صمیمیت، همدلی ها و همچنین انتقال مفاهیم اخلاقی و دینی از سوی پدربزرگ ها و مادربزرگ ها با بیان قصه ها و داستان‌های کهن ایرانی و بهانه ای فرهنگی برای پیوند نسل ها و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و ممنوعیت دورهمی های خانوادگی در شب یلدا، ویژه برنامه ای با عنوان «شهر خوب قصه ها» تدارک دیده است که با هدف تحکیم هرچه بیشتر پیوندهای خانوادگی در ایام همه گیری بیماری کرونا تدارک دیده شده است، به صورت مسابقه در شبکه های اجتماعی و در قالب قصه گویی پدربزرگ ها و مادربزرگ ها برگزار می شود.

شرایط شرکت در این مسابقه به این صورت است که پدربزرگها و مادربزرگها باید به بیان قصه های پندآموز خود پرداخته و آن را در دو قالب ویدئو یا فایل صوتی (پادکست) حداکثر۵ دقیقه ای در صفحه اینستاگرام شخصی خود بارگزاری کنند.

ضروری است که شرکت کنندگان در مسابقه ابتدا وارد صفحه اینستاگرام "شهر خوب قصه ها" شوند تا دست اندرکاران برنامه بتوانند شرکت کنندگان در مسابقه را به راحتی پیدا کنند و در مسابقه شرکت دهند. همچنین شرکت کنندگان در مسابقه می توانند از طریق پیام رسان واتس آپ به شماره  ۰۹۰۲۴۵۰۸۴۳۸ قصه های خود را به دبیرخانه طرح ارسال کنند. هشتک # شهر_خوب_قصه_ها نیز باید در متن پست ها درج شود.

نکات شاخصی که در ارزیابی آثار مدنظر قرار گرفته می شود از جمله توجه به زمان فیلم که بین ۳ تا  ۵دقیقه باشد، دقت در کادربندی و تهیه فیلم در قاب افقی، توجه ویژه به کیفیت تصویر وصوت (پادکست ها)،  تداعی خاطرات نسل گذشته در آثار، به لحاظ محتوایی و فضاسازی بصری حائز اهمیت است، رعایت شئونات اسلامی قابل انتشار در فضای مجازی، اقتباس از منابع کهن اصیل ایرانی و اسلامی، پندآموز بودن و خلاقیت و نوآوری در بیان قصه ها حائز اهمیت است.

این برنامه به همت روابط عمومی فرهنگسرای امید و مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳ برگزار می شود که پس از داوری آثار، ۲۰ اثر برگزیده در صفحه اینستاگرام شهر خوب قصه ها برای داوری مردمی بارگذاری خواهد شد و در نهایت ۳ اثر از قصه گویی های ویدئویی و ۱ اثر از قصه گویی های صوتی که مورد پسند مخاطبان قرار گرفته است، به عنوان برنده این مسابقه معرفی خواهند شد.

برچسب‌ها ادبیات داستانی قصه‌های عامیانه شب یلدا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ادبیات داستانی قصه های عامیانه شب یلدا ادبیات داستانی قصه های عامیانه شب یلدا اخبار کنکور شب یلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۸۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادربزرگ ۷۵ ساله اسکاتلندی روزانه ۶ ساعت فورتنایت بازی می‌کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش زومیت، امروزه تکنولوژی نقش بسیار مهمی در زندگی ما ایفا می‌کند. داستان‌های الهام‌بخشی از افرادی که با استفاده از تکنولوژی به موفقیت‌های بزرگ دست یافته‌اند، همواره جذابیت خاصی دارند.

یکی از این داستان‌ها مربوط به مادربزرگی اسکاتلندی به نام کات بووی معروف به Grumpy Gran (مادربزرگ عبوس) است که در سن ۷۵ سالگی به یک پدیده‌ی جهانی در جامعه‌ی بازیکنان فورتنایت تبدیل شد.

بووی در مورد اینکه چگونه با بازی فورتنایت آشنا شد، به بی‌بی‌سی گفت: «اولین بار در سال ۲۰۱۷ نوه‌ی ۱۷ ساله‌ام را به‌طور اتفاقی در حال بازی فورتنایت دیدم. به آنچه روی صفحه دیدم بسیار مجذوب شدم. این شروع کار بود.»

بووی می‌گوید وقتی برای اولین بار به نوه‌ام گفتم که می‌خواهم استریم را شروع کنم او با تعجب به من گفت: «تو نمی‌توانی این کار را بکنی، هیچ‌کس تو را تماشا نخواهد کرد، کسی دنبالت نخواهد کرد.»

بووی قبل از پیوستن به بازی‌های گروهی به مدت ۳ سال و روزی ۶ ساعت در بازی‌های انفرادی تمرین می‌کرد تا مهارت و اعتمادبه‌نفس لازم برای استریم کردن را به دست آورد. او الفاظ برخی از بازیکنان جوان را دوست ندارد و آن‌ها را «سمی» می‌داند؛ برای همین تصمیم گرفت تیم خود را از بازیکنان مسن‌تر انتخاب کند.

بووی درباره‌ی الفاظ افراد جوان می‌گوید: «ما از کلمه‌ی کشتن استفاده نمی‌کنیم، بلکه از کلمه‌ی حذف استفاده می‌کنیم. اینکه هنگام حذف کاراکتر، کسی را نمی‌بینید که با خون روی زمین افتاده باشد،‌ خیلی خوب است و نشان می‌دهد سازنده‌های فورتنایت کاملاً باسلیقه هستند و من این را دوست دارم.»

محبوبیت بووی پس از همکاری با سایفرپی‌کی (SypherPK)، یکی از بازیکنان و یوتیوبرهای معروف فورتنایت، به‌شدت افزایش یافت و بعد استریم و ویدیوهای دو نفره‌ی این دو در بازی فورتنایت، محبوبیت مادربزرگ ۷۵ ساله‌ی استریمر، دوچندان شد.

نگرش منحصربه‌فرد گرامپی‌ گرن به استریم با ایجاد محیطی دوستانه و پرهیز از زبان تند و سمی و ترویج فرهنگ احترام در بازی‌، او را از دیگران متمایز می‌کند.

این داستان نشان می‌دهد که تکنولوژی مرزهای سنی را درهم شکسته است و فرصت‌هایی برای افراد در هر سنی فراهم می‌آورد تا استعدادهای خود را کشف کنند و با جهانیان به اشتراک بگذارند.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888462

دیگر خبرها

  • سال بد برای صنعت؛ چطور شرکت‌های ایرانی از بازار عراق حذف شدند؟
  • دعوت رئیس جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی
  • این گوشی ارزان و ارزشمند مخصوص پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها است!
  • زمینه‌های مناسب برای حضور ایران در بازار بزرگ اسباب بازی روسیه
  • تولید دستگاه همودیالیز برای اولین بار در غرب آسیا توسط فناوران ایرانی
  • استقبال از اسباب بازی‌های ایرانی در بازار‌های روسیه
  • طراحی شبیه‌ساز آموزش پزشکی با قابلیت ویزیت مجازی بیماران
  • شرکت‌های فناوری جعل عمیق ساخته شده توسط هوش مصنوعی را شناسایی کنند
  • مادربزرگ غرغرو؛ پیرزن ۷۵ ساله‌، ترند این روزهای فورتنایت
  • مادربزرگ ۷۵ ساله اسکاتلندی روزانه ۶ ساعت فورتنایت بازی می‌کند