Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان که به ایران سفر کرده است، با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.  

ظریف در این دیدار، ضمن خوش‌آمدگویی به همتای آذری خود، از پیشرفت‌های صورت گرفته در مسیر آتش‌بس و توافق صلح و همچنین رفع اشغال اراضی جمهوری آذربایجان استقبال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه همچنین با تشریح سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال منطقه قفقاز مبتنی بر حسن همجواری، بر حل و فصل دائمی بحران از طریق گفت‌وگو و راه حل سیاسی تاکید کرد.  

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز ضمن تسلیت مجدد شهادت شهید فخری‌زاده و محکوم ساختن این اقدام تروریستی، از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در طول این بحران و حمایت کشورمان از رفع اشغال تشکر و سیاست ایران در قبال بحران قره باغ را سیاستی متوازن خواند.

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین در این دیدار درخصوص توسعه و تعمیق هرچه بیشتر روابط دوجانبه، همکاری‌های دو کشور در مجامع بین‌المللی، دریای خزر، پروژه‌های بازسازی مناطق آزاد شده، همکاری‌های مرزی، امنیتی، طرح‌های در دست اجرا، بهره‌برداری از سد خداآفرین، راه‌آهن رشت- آستارا، کریدورهای شمال - جنوب و شرق - غرب و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور و سایر مسائل مورد علاقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.  

ظریف و بایراموف همچنین درباره مسائل منطقه‌ای و بین المللی نیز رایزنی کردند.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان که امروز به تهران آمده است، علاوه بر دیدار با وزیر امور خارجه،  تاکنون با رییس‌جمهوری، رئیس مجلس و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار کرده است.  

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران جمهوری آذربایجان محمد جواد ظریف ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران جمهوری آذربایجان محمد جواد ظریف ایران جمهوری اسلامی ایران جمهوری آذربایجان محمد جواد ظریف ایران اخبار کنکور جمهوری آذربایجان وزیر امور خارجه گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۹۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه اردن در نیویورک

دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای دیپلماتیک خود در نیویورک، با آقای ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مشرق، دکتر امیرعبداللهیان تداوم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و عدم اراده این کشور برای پایان جنگ در کنار جنگ طلبی نتانیاهو را دلیل اصلی ادامه نسل‌کُشی علیه فلسطینیان دانست و بر لزوم تداوم تلاش جامعه جهانی بویژه کشورهای اسلامی برای پایان نسل‌کُشی تاکید نمود.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در این گفتگو ضمن تشریح ضرورت و ابعاد اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب دفاع مشروع و هشدار و پاسخ تنبیهی به حمله گستاخانه رژیم اسراییل بر سفارت کشورمان در دمشق، تاکید کرد، اقدام نظامی ایران بسیار دقیق و حساب شده علیه پایگاه های نظامی و اطلاعاتی مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

دکتر امیرعبداللهیان با تاکید بر عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران در مسیر کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه افزود، این پاسخ نظامی به حمله اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود و در صورت ارتکاب هر گونه اقدام ماجراجویانه بعدی از سوی رژیم اسرائیل، این بار پاسخ ایران قاطع، فوری و حداکثری خواهد بود.

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وضعیت وخیم جاری در فلسطین اشغالی و نوار غزه در نتیجه تداوم جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، خواستار اقدام قاطع جامعه بین المللی و بویژه سازمان همکاری اسلامی و کشورهای عضو در مقابله با این رژیم و توقف جنایات آن شد.

آقای ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تشکر از تلاش‌های دیپلماتیک کشورمان برای توقف جنگ علیه غزه، گفت، قضیه فلسطین برای اردن از اولویت بسیاری برخوردار است و ما به تلاش‌های خود برای پایان جنگ علیه غزه ادامه خواهیم داد.

وی شرایط فلسطین را سخت و پیچیده خواند و با تبیین تلاش‌های سیاسی جاری گفت اردن با تمام امکان، تلاش خود را برای توقف جنگ علیه غزه ادامه خواهد داد. وی دیدگاه‌های کشورش در خصوص راه حل سیاسی بحران فلسطین را تشریح کرد. همچنین مخالفت قاطع اردن را با هرگونه تلاش برای کوچاندن فلسطینیان به کشورهای همجوار مورد تاکید قرار داد.

وی دیدگاه‌های دو کشور اردن و ایران مبنی بر لزوم پایان بخشیدن به جنگ علیه غزه در سریعترین زمان‌ ممکن را دیدگاهی مشترک دانست و بر تداوم تلاش‌های در این مسیر تاکید کرد.

در این دیدار همچنین برخی موضوعات دوجانبه و منطقه ای مورد تبادل نظر قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه اردن در نیویورک
  • ایران هرگونه خطای محاسباتی اسرائیل را با شدت بیشتری پاسخ خواهد داد
  • امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی اسرائیل با شدت بیشتری پاسخ می‌دهیم
  • ایران با شدت بیشتری به هر گونه خطای محاسباتی اسراییل پاسخ می‌دهد
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای ژاپنی
  • امیرعبداللهیان در گفت وگو با وزیر امور خارجه ژاپن: مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک ایران در سوریه را حساب شده هدف قرار دادیم
  • حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل پذیرش است
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن
  • امیرعبداللهیان: ریشه اصلی تنش در منطقه رژیم اسرائیل است