Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از سازمان بازرسی کل کشور، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن درویشیان ظهر امروز در ادامه ماموریت خود به استان خوزستان و در نشست شورای اداری مشترک خرمشهر و آبادان، گفت: همه‌جای خرمشهر و آبادان یادبود شهدا و مخلصینی است که برای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی بدون هیچ چشمداشتی حضور پیدا کردند؛ هرچه به مردم این منطقه که ۸ سال جلودار مقابله با دشمن بعثی بودند، خدمت شود باز هم کم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: واقعاً به عنوان یک شهروند و به عنوان یکی از مسئولان کشور باید بگویم که نسبت به صبوری، تحمل و بزرگواری مردم خوزستان احساس شرمندگی کردم. از این همه مشکلاتی که دارند، اما مدافع نظام و ولایت هستند و مقابل دشمن همچنان ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه در این دوره جدید با یک نگاه متفاوتی نسبت به مسائل کشور ورود کرده است، اظهار داشت: سازمان بازرسی کل کشور در این دوره یکی از اولویت‌ها و مأموریت‌هایش مبارزه جدی با فساد است؛ فساد به معنای اهم کلمه هم شامل فعل‌های خسارت‌آور و هم ترک فعل‌هایی است که بیشتر از فعل‌های خلاف موجب خسارت به کشور می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان تصریح کرد: بنای قوه قضائیه و سازمان بازرسی بر این است که به صورت جدی نسبت به دستگاه‌ها و مسئولان و کسانی که وظایفی را در گذشته حتی اگر ۵ سال قبل داشته‌اند، اما این وظایف را از روی سهل‌انگاری و بی‌توجهی انجام ندادند و موجب نابسامانی در کشور شدند، برخورد کند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به مأموریت ریاست قوه قضاییه به منظور بررسی آب‌گرفتگی و فاضلاب و خسارت‌های آن به خود، خاطرنشان کرد: در حکم آیت‌الله رئیسی تصریح شده موضوع بررسی و با افرادی که قصور و کوتاهی داشته‌اند، برخورد شود؛ بر همین اساس در شهر‌هایی مثل اهواز و بندر امام بررسی و بازدید‌هایی داشتیم و افرادی هم شناسایی شدند.

عضو شورای عالی قوه قضاییه با بیان اینکه اصرار داشتم آبادان و خرمشهر را بازدید کنیم و وضعیتشان را از نزدیک بررسی و به گزارش خود اضافه کنیم، اظهار داشت: همان‌طور که مسئولان بومی اشاره کردند مشکلات آب و فاضلاب تنها مربوط به اهواز، بندر امام خمینی و ماهشهر نیست، بلکه مربوط به کل استان خوزستان است و اگر جایی خسارت وارد نشده و یا در فضای مجازی منعکس نشده است، دلیل بر نبود مشکل نیست و شاید مشکلات در بارندگی‌های آتی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه باید مسائل را به صورت اساسی به دو بخش تقسیم کرد، افزود: یک بخش ضروری، اقدامات فوری و موقت است که اگر حادثه و مشکلی پیش آمد بخشی از آن‌ها با فوریت دنبال شود؛ بخشی دیگر در درازمدت و با یک برنامه مدون دنبال شود، یکی از ضعف‌هایی که معتقد هستیم در نظام برنامه‌ریزی کشور وجود دارد، نبود برنامه مدون و سند توسعه شهر‌ها و بروز نبود اسناد بالادستی و تحقق نشدن برخی از قوانین است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان اظهار داشت: سه درصد از درآمد‌های نفت یک درصد مربوط به مناطق نفت‌خیز و دو درصد مربوط به مناطق کمتر توسعه‌یافته است که بخش قابل‌توجهی از استان خوزستان هم کمتر توسعه‌یافته و هم نفت‌خیز است، همچنین درصدی به عنوان حق آلایندگی تعیین شده است که فقط در واحد‌های آلاینده به خصوص در بندر ماهشهر وجود دارد که سهم استان در این زمینه‌ها محقق نشده و یا به اندازه مصوب پرداخت نشده است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور افزود: از محل سه درصد نفت سال ۹۷، حدود ۳۴ درصد و سال گذشته، ۲۰ درصد و امسال فقط ۱۲ درصد پرداخت شده است؛ سال گذشته بیش از یک هزار میلیارد و امسال بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان محاسبه شد که اعداد قابل‌توجهی است.

وی ادامه داد: سال‌هاست که حق خوزستان از آلایندگی پرداخت نشده که جمع آن با جرایم حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان است که حتی اگر ۵۰ درصد این حق پرداخت می‌شد دیگر بسیاری از مشکلات امروز در سطح استان خوزستان وجود نداشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان با تأکید بر اینکه منطقه آزاد باید در امور اجتماعی کمک کند، گفت: در منطقه کمپ بی بندر امام خمینی که قابل سکونت نبود، ۶۰۰ خانوار زندگی می‌کردند که ضمن مشکلات فاضلاب، خانوار‌ها حتی بدیهیات اولیه زندگی را نداشته‌اند و بنا شد تا منطقه ویژه پتروشیمی هزینه ساخت این منطقه و همچنین منطقه گاما را متقبل شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور تأکید کرد: پتروشیمی‌ها همان‌گونه که از امکانات استان استفاده و آلودگی ایجاد می‌کنند، باید به مردم نیز خدمات ارائه کنند؛ منطقه آزاد نیز باید کمک‌هایی در این زمینه داشته باشد.

وی با اشاره به نرخ بالای بیکاری در استان تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات خوزستان، نرخ بیکاری است که بر اساس آمار رسمی ۱۴.۵ درصد و غیررسمی حدود ۲۵ درصد است؛ با وجود این امکانات، منطقه آزاد و پتروشیمی‌هایی که در استان ظرفیت‌های اشتغال بالایی دارند، خیلی مایه تأسف است که آمار بیکاری این‌طور در خوزستان بالا باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان ادامه داد: برخی نقاط با ظرفیت‌های پایین اشتغال، ولی آمار بیکاری آن‌ها کمتر از ۱۰ درصد است؛ معتقد هستیم اگر اشتغال در خوزستان حل شود، درآمد افزایش و معضلات ناشی از بیکاری در استان نیز کاهش پیدا می‌کند؛ این امر از حقوق عامه است و قوه قضاییه باید پیگیری کند تا بستر اشتغال مردم فراهم شود؛ آن‌ها به دنبال صدقه نیستند بلکه به دنبال اشتغال‌زایی هستند که از حقوق مسلم آنهاست.

رییس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: مطالعاتی در خصوص آب سطحی استان به ویژه شهر‌های با اولویت در یک زمان‌بندی اعلامی باید انجام و نسبت به اجرای پروژه آب‌های سطحی و همچنین طرح جامع فاضلاب اقدام شود.

وی افزود: در جلسه استانداری اقدامات لازم را در زمینه پیش‌بینی تهیه تجهیزات و امکانات برای جلوگیری از بروز بحران و معرفی محلی برای تأمین منابع آن اعلام کردیم؛ پیشنهاد‌های قانونی که امکان اجرای آن وجود دارد، دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای آن هستند؛ بر اساس بررسی‌های کارشناسی پیشنهاد‌ها حل مشکل فاضلاب و شبکه آب‌های سطحی را در گزارش‌ها خود منعکس می‌کنیم و پیگیری‌های لازم را برای استان خوزستان انجام می‌دهیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان با تاکید بر اینکه بخشی از اقدامات دارای فوریت باید با کمک منطقه آزاد دنبال شود، گفت: هرچند که در حال حاضر مدیر منطقه آزاد اروند به علت گزارش سازمان بازرسی، در بازداشت است، ولی مسئولیت مهمی بر عهده این سازمان قرار دارد که باید به وظایف خود در این زمینه عمل کند؛ انجام اقداماتی مثل رنگ‌آمیزی پل‌ها و نورانی کردن برخی از خیابان‌ها از سوی شهرداری آن هم وقتی در بدیهیات مانده و حقوق پرسنل را پرداخت نکرده است، قابل‌قبول نیست.

رییس سازمان بازرسی کل کشور افزود: امسال ۳۷ میلیارد حق آلایندگی به شهرداری خرمشهر پرداخت شد، ولی وقتی پرداخت حقوق ماهانه به ۴ میلیارد تومان در ماه برسد، در چنین شرایطی باید از هزینه‌های غیرضروری خودداری شود؛ لذا همه مسئولان و نمایندگان استان پیگیر مشکلات باشند و اگر این همنوایی محقق شود قطعاً بسیاری از مشکلات خوزستان حل می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: لایحه بودجه 1400 طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها آیت الله یزدی علی اصغر زارعی روح الله زم سازمان بازرسی کل کشور مدیرعامل منطقه آزاد اروند حسن درویشیان لایحه بودجه 1400 طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها آیت الله یزدی علی اصغر زارعی روح الله زم رییس سازمان بازرسی کل کشور استان خوزستان منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۰۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد ظرفیت سدهای خراسان شمالی خالی است

مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای خراسان‌ شمالی گفت: چهار سد اصلی در استان به منظور تامین آب شرب مورد استفاده قرار می‌گیرد که بیش از ۷۰ درصد از ظرفیت این سدها خالی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌شمالی، عقیل مرتضوی امروز _سه شنبه بیست و هشتم فروردین_ در نشست خبری، اظهار کرد: در سال آبی جدید که از مهر ۱۴۰۲ آغاز شده تاکنون ۱۸۰ میلی‌متر بارندگی در استان داشته‌ایم که ۳۲ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی افزود: با وجود افزایش میزان بارندگی در سال جدید، همچنان استان در وضعیت خشکسالی قرار دارد و نسبت به آمار بلند مدت بارندگی استان، افت جدی بارش در سال‌های گذشته و امسال مشاهده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: چهار سد اصلی در سطح استان به منظور تأمین آب شرب مورد استفاده قرار می‌گیرد که در حال حاضر تنها ۲۳ درصد از مخازن این سدها آب دارد و بیش از ۷۰ درصد از ظرفیت آن‌ها خالی است.

مرتضوی با تاکید بر لزوم اهمیت مردم به صرفه‌جویی در مصرف آب، اضافه کرد: در حال حاضر دمای هوا در استان نسبت به آمار بلند مدت دو درجه افزایش یافته است که این افزایش موجب بالا رفتن مصرف آب می‌شود.

وی اضافه کرد: فروردین ۱۴۰۳ بیش از ۵۰ میلی‌متر بارندگی در استان اتفاق افتاد که رشد ۳۰ میلی‌متری را نسبت به سال گذشته داشته است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای خراسان شمالی تاکید کرد: ۶۶۰۰ کیلومتر رودخانه در استان وجود دارد که ۲۲۰۰ کیلومتر از این رودخانه‌ها به دلیل وجود در بستر جمعیتی از اهمیت فراوانی برخوردار هستند.

مرتضوی اضافه کرد: ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان نیاز به ساماندهی دارد که در ازای هر کیلومتر ساماندهی رودخانه به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی گفت: تاکنون ۸۸ کیلومتر از رودخانه‌های استان ساماندهی شده‌اند و عمل لایروبی در بیش از ۱۵۰ کیلومتر از رودخانه‌های خراسان‌شمالی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای خراسان‌شمالی اظهار کرد: ۳۳۰۰ حلقه چاه مجاز در استان وجود دارد که سالانه حدود ۴۰۰ میلیون مترمکعب برداشت آب از آب‌های زیرزمینی انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: پروژه کنترل مسیر سیلاب در بجنورد که به محله جوادیه ختم می‌شود در دهه فجر ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی شد و ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن تخصیص یافته که تاکنون ۴۰ درصد از مراحل پروژه تکمیل شده است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: فاز نخست پروژه محله جوادیه بجنورد خرداد به پایان می‌رسد و فاز دوم از ماه آینده آغاز خواهد شد.

کد خبر 745080

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی در گردشگری منطقه آزاد ماکو
  • رشد نم هوا در اروند
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان
  • برنامه‌ اصلی منطقه آزاد چابهار بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی دانشگاه‌های فعال است
  • با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم سبزبانان و پاکبانان صاحب خانه می شوند
  • ۷۰ درصد ظرفیت سدهای خراسان شمالی خالی است
  • توقیف لنج‌های صیادی حامل گازوئیل قاچاق در آبراه اروند
  • فعالیت ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد و ۶۵۷ مرکز دولتی فنی‌حرفه‌ای در کشور
  • آسمانی صاف در اروند