Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@18:28:50 GMT

تایید حمله پلنگ به مرد روستایی در گیلان

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۷۲۸۹۹

رضا زمانی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: بامداد دو‌شنبه 17 آذرماه چوپانی 52 ساله در ییلاقات بالادست فومن در منطقه کوهستانی شکلیک با یک قلاده پلنگ مواجه شده و مورد حمله پلنگ قرار می‌گیرد و از ناحیه دست چپ و صورت آسیب می‌بیند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن افزود: این چوپان فومنی جهت مداوا به بیمارستان کردمحله فومن منتقل شده و مسئولان اداره حفاظت محیط زیست فومن نیز جهت بازدید و عیادت در این بیمارستان حضور پیدا کردند؛ اکنون این فرد برای تکمیل فرآیند درمان به بیمارستان ولایت رشت منتقل شده و حال عمومی وی خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی با بیان اینکه ما در این موضوع وظایف اخلاقی خودمان را انجام می‌دهیم گفت: این حادثه در یکی از زیستگاه‌های حیات وحش شهرستان فومن و خارج از منطقه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست اتفاق افتاده که اکنون در حال بررسی و کارشناسی بوده و در این زمینه بررسی‌ها انجام می‌شود و مسائل حقوقی آن نیز در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه مناطق ییلاقی و جنگلی استان گیلان زیستگاه 100 هزار ساله حیات وحش است عنوان داشت: توصیه ما به دامداران این منطقه این است که از وارد و نزدیک‌شدن به زیستگاه‌های حیات وحش این حیوانات به‌ویژه در فصول سرد سال خودداری کنند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن افزود: بخشی از جنگل‌های هیرکانی دارای گونه‌های با ارزش و در خطر انقراق که اخیراً ثبت جهانی شدند در شهرستان فومن قرار دارند و این شهرستان دارای درختان با ارزشی مانند سرخ‌دار و انجیلی بوده که از گونه‌های با ارزش جهانی هستند؛ بخشی از تنوع زیستی گیلان و ایران در شهرستان فومن قرار دارد.

زمانی با اشاره به اینکه زیستگاه حیواناتی مانند پلنگ، گوزن، شوکا و خرس قهوه‌ای، جنگل‌ها و مراتع شهرستان فومن است عنوان کرد: ما باید در حفظ این گونه‌های ارزشمند که هر کدام نماد کشورمان هستند و نقش مهمی در اکوسیستم دارند تلاش کنیم.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست شهرستان فومن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۲۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲ شکارچی متخلف در شهرستان خلخال

حسین معصوم زاده گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال طی هفته گذشته و در ۲ ماموریت جداگانه موفق شدند ۲ شکارچی متخلف را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کنند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال افزود: از متخلفان، یک قبضه اسلحه شکاری مجاز، تعداد ۶ قطعه لاشه کبک، ۳ قطعه کبک زنده و ۱۰ عدد فشنگ ساچمه زنی کشف و ضبط شد.

به گفته او، محیط‌بانان این شهرستان به طور شبانه‌روزی به صورت پیاده و خودرویی در زیستگاه‌های منطقه حفاظت شده آق داغ و مناطق آزاد مشغول گشت و کنترل بوده و با هر گونه تخلف زیست محیطی از جمله تخریب، تصرف، آلودگی و آتش‌سوزی برخورد قانونی خواهند کرد.

معصوم‌زاده از مردم، همیاران و دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده و یا اطلاع از هرگونه تخلفات زیست‌محیطی مراتب را به اولین پاسگاه محیط‌بانی ، پاسگاه انتظامی و یا به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط‌زیست استان گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری
  • (عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد
  • زنده‌گیری یک رأس بره میش وحشی در پردیس
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • دستگیری ۲ شکارچی متخلف در شهرستان خلخال