Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - شبکه شاد با هدف مجازی‌سازی آموزش راه‌اندازی شد اما نبود امکانات و زیرساخت باعث شده تا دانش‌آموزان برای استفاده از آن با مشکلات متعددی رو به رو باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نطنز ، "شاد"  که قرار است در شبکه‌ای اختصاصی برای آموزش کنترل شده دانش‌آموزان باشد و به نوعی مدرسه را به دستگاه‌های دیجیتالی و هوشمند الکترونیکی بیاورد، همچنان با مشکلاتی از قبیل مشکلات سخت افزاری و نیم افزاری مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرم‌افزار کاربردی "شاد" هنوز هم نتوانسته است اعتماد کافی دانش‌آموزان و معلمان و اولیا را به خود جلب کند ضمن آنکه زیرساخت‌های محدود پیام‌رسان‌های فارسی نگرانی بابت کارایی این شبکه به دنبال داشته است و بر همین اساس در استفاده از این نرم‌افزار با مشکلاتی همچنان رو به رو هستند.

عباس عصمتی رئیس اداره آموزش و پرورش بادرود در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم به نگرانی‌ها و مشکلات شبکه شاد در مدارس اشاره کرد و اظهار داشت: فراهم نبودن بستر و زیرساخت اینترنتی و عدم آشنایی والدین با برنامه و نداشتن سواد رسانه‌ای کافی از مهمترین عوامل شبکه شاد به شمار می‌آید.

رئیس اداره آموزش و پرورش بادرود گفت: نداشتن گوشی یا تبلت برای همه دانش‌آموزان، شاغل بودن والدین و آنلاین نشدن دانش‌آموزان در ساعات کلاسی شبکه شاد و همچنین هزینه بالای اینترنت از دیگر مواردی است که معمولاً دانش‌آموزان و خانواده‌ها با آن درگیر هستند.

عصمتی در ادامه به نقاط قوت این شبکه اشاره کرد و افزود: توجه به آموزش دانش‌آموزان با توجه به شرایط پیش آمده، حضور و عضویت در شبکه شاد توسط آموزگاران و اکثریت قریب به اتفاق دانش‌آموزان، تدریس آنلاین و آفلاین همکاران و قابلیت تکرار برای دانش‌آموزان از نقاط قوت و مثبت این شبکه آموزشی است.

وی ابراز داشت: عضویت مدیران و کارشناسان و سرگروه‌های آموزشی در گروه‌ها وکانال‌های مجاری مدارس جهت نظارت و ارزشیابی بر فرایند تدریس، ارائه بازخورد به تکالیف و تمرینات انجام شده، برگزاری جلسات آموزش خانواده و شورای آموزگاران و هم‌اندیشی بین آموزگاران به صورت آنلاین، انجام آزمون به صورت هماهنگ و آنلاین و یادگیری و تدریس دانش‌آموزان بر اساس شیوه یادگیری معکوس عوامل تقویت شبکه شاد است.

محرومیت روستاهای کهگیلویه و بویراحمد از اینترنت؛ دانش آموزانی که از شبکه شاد دل‌خوش نیستند تلاش کمیته‌های فنی برای حل مشکل سرعت شبکه شاد معاون وزارت آموزش‌وپرورش: 11 میلیون و 400 هزار دانش‌آموز در شبکه شاد آموزش می‌بینند

حسن اعرابی، معاون آموزشی اداره اموزش و پرورش شهر بادرود شهرستان نطنز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: هم اکنون در روستای تابعه شهر بادرود وضعیت اینترنت و عدم آشنایی والدین و همچنین فقر فرهنگی باعث بروز مشکلات شده است.

وی در خصوص شبکه آموزش دانش‌آموزی گفت: اطلاعات این شبکه جهت تشکیل کلاس از سامانه سناد آموزش و پرورش تغذیه می‌شود و این سامانه مختص وزارت آموزش وپرورش بوده و فقط دانش‌آموزان و معلمان در آن عضویت دارند؛ بنابراین هیچ گونه محتوای غیر آموزشی در این شبکه وجود ندارد و محیطی امن و سالم برای تمامی معلمان و دانش‌آموزان جهت استفاده آموزشی است.

حسن مخلصی‌زاده، مدیر دبیرستان پسرانه دستغیب بادرود نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم پیرامون دغدغه‌ها و مشکلات شبکه شاد اظهار داشت: ظرفیت پایین گوشی همکاران و دانش‌آموزان و نظارت کمتر عوامل اجرایی بر عملکرد واقعی دانش‌آموزان یکی از نگرانی‌هایی است که در این مدت خود را نشان داده است

این مدیردبیرستان شهر بادرود نطنز در مورد نقاط قوت شبکه اطلاع‌رسانی دانش‌آموزان گفت: با توجه به بومی بودن و تازه کار بودن توانسته میلیون‌ها دانش‌آموز و معلم را تحت پوشش قرار بدهد و بیش از 80 درصد مشکلات یادگیری دانش‌آموزان را مرتفع کند.

وی با بیان اینکه بهترین نوع آموزش، آموزش حضوری است و "شاد" هنوز نتوانسته این خلاء را پر کند، ابراز داشت: دانش‌آموزان و دبیران در شبکه شاد نمی توانند ارتباط درست و عاطفی برقرار کنند و این موضوع مهمترین ضعف برنامه کاربردی "شاد" است.

وی با بیان اینکه انجام امتحانات و تکالیف در شاد مورد قبول صددرصد آموزگاران نیست و گاها مورد تقلب قرار می‌گیرد، افزود: اطلاع‌رسانی مسائل آموزشی و انجام کارهای پرورشی با توجه انبوه بخشنامه‌های پرورشی با مشکلات جدی روبرو اسست.

مدیر دبیرستان پسرانه دستغیب بادرود از نحوه ارتباط با اولیاء و برگزاری جلسات آموزش خانواده و کمک به مدرسه که به پایین‌ترین مرحله رسیده است انتقاد کرد و گفت: ارتباط عوامل اجرایی مدارس با والدین دانش آموزان به پایین ترین سطح خود رسیده است و این موضوع از ضعف‌های برنامه شاد است.

به گزارش تسنیم؛ با برخی از معلمان که صحبت و گفت‌وگو کردیم حرف‌های بسیاری درباره اپلیکیشن "شاد" دارند، مهمترین نقد آن‌ها به زیرساخت‌های فنی این اپلیکشین به ویژه سرعت پایین آن است که عملاً جریان آموزش مجازی را با مشکل مواجه کرده است؛ آن‌ها می‌گویند ارسال هر فایل زمانی طولانی می‌برد و در برخی مواقع آنقدر طولانی می‌شود که صبر معلم را سرریز می‌کند.

یکی از دبیران متوسطه اول در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم  با اشاره به تجربه آموزش‌ مجازی و آموزش‌های تلویزیونی در ایام تعطیلات کرونایی مدارس می‌گوید: برخی دانش‌آموزان می‌گویند آموزش‌های تلویزیونی و مجازی را به خوبی متوجه نمی‌شوند و یادگیری آن‌ها اتفاق نمی‌افتد.

وی ضمن تأیید این موضوع به عنوان مهمترین ضعف مجازی‌سازی آموزش افزود: این موضوع درست است آن هم از دو جهت؛ نخست اینکه در آموزش تلویزیونی فرصت ارائه هر درس بسیار کوتاه است و مطالب سریع بیان و از آن رد می‌شوند یعنی اصلاً بحث حل تمرین وجود ندارد.

این معلم بادرودی ضمن اشاره به دیگر دلایل ضعف و ناکارآمدی آموزش در بستر فضای مجازی ابراز داشت: برخی معلمان برای آموزش مجازی تسلط کافی ندارند یعنی فقط پاورپوینت‌هایی را که از کانال‌های آموزشی برداشته‌اند برای دانش‌آموزان ارسال می‌کنند و طبیعی است که دانش‌آموز یاد نمی‌گیرد.

پدر یکی از دانش‌آموزان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: متأسفانه برخی دبیران بازنشسته به کار گرفته شده‌اند که به‌خاطر نبودن نیروی کافی در آموزش‌وپرورش مشغول به تدریس هستند و در این میان برخی آن‌ها تسلط و شناخت لازم برای آموزش مجازی ندارند.

وی ضمن اشاره به دیگر نقاط ضعف مجازی‌سازی آموزش با توجه به نبود امکانات، نیرو و زیرساخت‌های لازم آموزشی افزود: بعضی از دبیران در مدارس هستند که هر چند وقت یک بار به شبکه شاد سر می‌زنند و نظارتی هم بر عملکرد و فعالیت آنان نیست.

گزارش از رحمت‌الله کاملی

انتهای پیام/804/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گفت وگو با خبرنگار تسنیم دانش آموزان شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۵۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: امسال ۱۵۰ هزار نفر از دانش‌آموزان در قالب طرح مهارت‌آموزی ۳ مهارت فنی، نرم و سواد دیجیتال را آموزش می‌بینند و ۲۷۰ هزار نفر در قالب طرح «تاک» از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایسنا، علی حسین شهریور درباره طرح‌هایی که در سال جاری از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای دنبال خواهد شد، گفت: یکی از راه های رسیدن به جهش تولید و رونق اقتصادی با مشارکت مردم توجه به آموزش و توسعه مهارت است چون سرمایه گذاری در آموزش و برنامه های توسعه مهارت می تواند به افراد کمک کند تا دانش و مهارتهای لازم را برای مشارکت در اقتصاد کسب کنند، علاوه بر این مهارت می تواند به بهره وری،نوآوری و رقابت بالاتر منجر شود و نهایتا جهش تولید و رونق اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور یکی از سازمانهای توسعه ای است که مسئولیت خطیری در حوزه تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص برای معرفی به بازار کار دارد.بر همین اساس امسال ما به صورت ویژه ۴ طرح را در دستور کار قرار دادیم.

اجرای طرح مهارت افزایی ۱۵۰ هزار نفر از دانش آموزان

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: یکی از طرح ها در حوزه دانش آموزی است و برای اینکه دانش آموزان را با مهارتها آشنا و فرهنگ سازی کنیم و آنها هدایت شغلی و تحصیلی خود را دنبال کنند طرح مهارت افزایی دانش آموزان را پیش بینی کرده ایم که هم در قالب طرح تابستانی مهارت و هم در قالب استفاده از ظرفیتهای دولتی و آموزشگاه های آزاد دنبال خواهیم کرد و بر اساس آن آموزش ۱۵۰ هزار نفر از دانش‌آموزان را امسال در دستور کار داریم تا دستکم ۳ مهارت را در بحث مهارتهای فنی،مهارتهای نرم و سواد دیجیتال با توجه به موضوع فناوری های اطلاعات و تکنولوژی های روز فرا بگیرند.

آموزش ۷۰ هزار نفر در طرح مهارت افزایی دانش آموختگان

شهریور طرح دوم را مهارت افزایی دانش آموختگان عنوان کرد و گفت: طرح دوم ما بحث مهارت افزایی دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاههاست و ما هدفگذاری کردیم ۲۴۰ استاندارد مشاغل جدید روبه رشد را در حوزه فناوری های برافکن و در حوزه هوش مصنوعی و بیگ دیتا و رایانش ابری و حوزه هایی که به روز هستند و جدیدترین مشاغل هستند تهیه کردیم و با تفاهم نامه هایی که با وزارت علوم به امضا رساندیم موضوع آموزش فارغ التحصیلان در مراکز دولتی و پارکهای علم و فناوری را دنبال خواهیم کرد.

به گفته وی امسال آموزش ۷۰ هزار نفر از فارغ‌التحصیلان پیش بینی شده تا مهارتهای مرتبط با فناوری های جدید را آموزش ببینند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در عین حال طرح دیگر سازمان فنی و حرفه ای در سال جاری را ارائه آموزشهای ترکیبی عنوان کرد و گفت: تمایل شدیدی در جامعه دانشجویی وجود دارد که در کنار آموزش نظری و تئوری، به شکل عملی هم با مهارتها و موضوعات درسی خود آشنا شوند.ما این طرح را با عنوان طرح مهارت افزایی دانشجویان از طریق ارائه آموزشهای ترکیبی و هیبریدی پیش بینی کرده ایم که همزمان با تحصیل بتوانند حداقل ۳۰۰ ساعت را در کارگاههای آموزشی فنی و حرفه ای در سراسر کشور در قالب کارورزی و کاربینی و کارآموزی بگذرانند.

آموزش مهارتی ۲۷۰ هزار نفر در قالب طرح «تاک» 

شهریور متذکر شد: ما دانش آموزان و دانشجویان و فارغ التحصیلان را به عنوان ۳ جامعه هدف پیش بینی کرده ایم و ارتقای ظرفیت اشتغال پذیری آنها را مدنظر قرار دادیم ولی گروه آخر که بسیار مهم است و به آن نیاز شدید داریم، کارکنان و شاغلین بنگاههای اقتصادی است که این طرح را تحت عنوان توانمندسازی و توسعه آموزش شاغلین بنگاههای اقتصادی (تاک)  امسال دنبال می کنیم و در این طرح پیش بینی کردیم که ۲۷۰ هزار نفر در قالب این طرح هم مهارت آموزی و هم سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای داشته باشند که با گواهینامه ای که دریافت می کنند فعالیتشان را در بازار کار دنبال کنند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد