Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر شهاب مستوفی روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: نیروهای داوطلب سپاه پاسداران ، بسیج و  جمعیت هلال احمر در قالب ۱۳۱ تیم مراقبتی ، ۱۸۳ تیم نظارتی و ۱۱۰ تیم حمایتی در قالب طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی  در این استان ساماندهی شده و  در این زمینه ۵۵۷ نفر از داوطلبان آموزش های ویژه بهداشتی را فرا گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به گام چهارم  کشور برای بسیج ملی مبارزه با کرونا گفت: مدیریت و کنترل اپیدمی ویروس کرونا  به شیوه محله و خانواده محور در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از آخرین روزهای آبان ماه سال جاری در مرکز بهداشت استان البرز کلید خورد. 

معاون دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان داشت: در روز های نخست نشست های  برنامه ریزی و سازماندهی در سطوح استانی و شهرستان ها با حضور مسوولان و نمایندگان تمام  ادارات و سازمان های درگیر برنامه برگزار شد و در این برنامه کل استان به ۴۲ منطقه و ۲۷۶ محله بر اساس ساختار شبکه های بهداشتی درمانی تقسیم شده  تا دسترسی به کلیه خانوارها افزایش و نظارت بر اجرای برنامه منظم و دقیق انجام شود. 

 مستوفی گفت : تیم های سه گانه با مدیریت مراکز بهداشت شهرستان ها از روز دوشنبه ۱۰ آذر ماه جاری  با مراجعه به محلات و خانواده ها علاوه بر ارائه  آموزش های لازم،  خدمات بهداشتی و درمانی مانند غربالگری افراد خانواده، انجام تست سریع یا نمونه گیری از افراد دارای علائم بیماری را برای آنها انجام داده اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان داشت: اعضای هر سه تیم مراقبت ، نظارتی و حمایتی  دارای کارت شناسایی عکس دار بوده و در هر تیم یکی از کارشناسان مراکز بهداشت حضور فعال دارد.

وی به شرح وظایف این تیم ها پرداخت و بیان داشت: تیم های مراقبت مسوولیت،  شناسایی و مراقبت افراد در معرض تماس نزدیک ، انجام تست و نمونه گیری  و آموزش نکات بهداشتی در خصوص مراقبت از بیمار در منزل را عهده دار هستند.

همچنین تیم های نظارتی طرح  بازدید از مراکز ارایه خدمات، تهیه و توزیع مواد غذایی، واحد های صنفی و ارائه آموزش های لازم را اجرا می کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت : تیم های حمایتی  نیز  جلب کمک های مردمی و توزیع در بین اقشار آسیب پذیر و در معرض خطر بالا را عهده دار هستند.

استان البرز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۵۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدرضا ثبوتی گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، مراسم بزرگداشت شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور فرزندان شهید، در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراسم از ساعت ۹و۳۰ تا ۱۱و۳۰ دقیقه در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6086672

دیگر خبرها

  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • رقابت بیش از ۴۵ هزار داوطلب کرمانی در کنکور
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • ساماندهی بهداشتی اولویت طرح تضمین سلامت فرآورده‌های شیلاتی است
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور
  • لایحه پیشنهادی دولت برای وصول مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد