Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه تسهیل با موضوع" بررسی مشکلات واحدهای صنایع نساجی و پوشاک استان اصفهان" در محل سالن اجتماعات استانداری این خطه افزود: امروز جنگ اقتصادی و مبارزه با رانت خواری از سخت‌ترین کارهاست و وزارت صنعت، معدن و تجارت در این راه نیاز به همراهی دولت، مجلس و قوه قضاییه دارد تا بتوانیم از آن عبور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وزارت صنعت، خط مقدم جبهه اقتصادی است، تاکید کرد: همه باید به این وزارتخانه کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه نظام تصمیم‌سازی در وزارت صمت با سه نهاد است آنها را نهادها و تشکل‌های خصوصی، کمیسیون‌های تخصصی اقتصادی مجلس و دولت خواند و گفت: هیچ تصمیمی در این وزارت بدون نظر بخش خصوصی گرفته نشده است و نخواهد شد و برای نساجی هم همینطور خواهد بود.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه ثروتمندان، کارآفرینان، سرمایه گذاران و مجاهدان اقتصادی کشور را می‌سازند، اضافه کرد: همه تلاش ما این است که فرش قرمز واقعی جلوی آنها پهن کنیم تا با ثروت و سرمایه خود زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه دیوانسالاری اداری، قوانین مزاحم و امضاهای طلایی اقتصاد و توسعه کشورمان را گرفتار کرده است، تصریح کرد: هیچ سرمایه گذاری علاقه‌مند به سوء استفاده نیست و می‌خواهد از راه سالم ایجاد کسب و کار کند.

امضای طلایی یکی از مصادیق رانت در نظام اقتصادی است به طوری که صدور مجوز به تصمیم گیری یک فرد منحصر باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قانون واردات در برابر صادرات و ارز متقاضی به پیشنهاد این وزارتخانه و با وفاق بوجود آمده، اجرا شد، خاطرنشان کرد: اجرای این قانون منجر به افزایش صادرات در ۲ ماه گذشته شد.

رزم حسینی اجرای این قانون را حرکت بسیار مهمی خواند و گفت: اگر طبق قانون کالایی برای عرضه در بورس مد نظر است، باید انجام شود زیرا منجر به افزایش رقابت می شود.

وی به سابقه تاریخی صنعت نساجی در اصفهان اشاره و اضافه کرد: از هر مطلبی که در مسیر توسعه این صنعت باشد استقبال می‌کنیم زیرا نظام تصمیم سازی و تصمیم گیری در این وزارتخانه در همکاری با بخش خصوصی است.

رزم حسینی با بیان اینکه اگر نیاز به انعطاف در قوانین به نفع تولید باشد، انجام می‌دهیم، اظهار امیدواری کرد که در این شرایط سخت، خدمت ماندگار در این بخش داشته باشیم.

 در این جلسه جمعی از فعالان صنعت نساجی استان اصفهان به بیان مشکلات خود بویژه در زمینه تامین مواد اولیه از پتروشیمی پرداختند و مهدی  صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بررسی آنها اعلام کرد که در این جلسه مصوب شد که کف عرضه گرید نساجی طبق قطعنامه کمیته تخصصی پتروشیمی بصورت هفتگی رعایت شود تا از هرگونه کمبود در کف عرضه جلوگیری شود.

صادقی نیارکی افزود: همچنین مصوب شد تا زمانیکه تقاضا برای نساجی داخل است کمیته تخصصی پتروشیمی از صادرات به سمت عرضه به داخل اقدام کند.

رزم حسینی وزیر صنعت در این زمینه تاکید کرد که اگر این عرضه‌ها انجام نشد به دستگاه نظارتی گزارش می شود.

همچنین در این جلسه مقرر شد یک نماینده از انجمن نساجی اصفهان در کارگروه کشوری عضو باشد.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌آید.

 سهم اصفهان در صنعت کشور ۱۱ درصد، سرمایه گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی هشت درصد و رتبه اصفهان در طرح‌های نیمه تمام صنعتی و تعداد معادن اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفری ۲ روزه به اصفهان علاوه بر حضور در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با فعالان اقتصادی استان دیدار و گفت و گو و بازدیدی از فولاد مبارکه و گروه صنعتی انتخاب خواهد داشت.

برچسب‌ها علیرضا رزم حسینی اصفهان صنعت نساجی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علیرضا رزم حسینی اصفهان صنعت نساجی علیرضا رزم حسینی اصفهان صنعت نساجی اخبار کنکور معدن و تجارت رزم حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، رسول سواری ظهر چهارشنبه در اختتامیه رویداد استارتاپی روش‌های مدیریت مصرف آب در صنایع نساجی در دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی آماده دریافت ایده‌های خلاقانه در حوزه‌های مختلف است و آنهایی که قابلیت پرورش و ارتقا دارد را حمایت می‌کند و در اختیار صنعت قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه دانشجویان در بسیاری از موارد با ایده‌های خلاقانه خود، مسائل صنایع را حل کرده‌اند، تصریح کرد: در بخش ارتقای تکنولوژی صنایع از حضور دانشگاهیان استقبال می‌کنیم و هم‌اکنون نیز در بخش مدیریت بهینه و همچنین تکنولوژی و صادرات پذیرای دانشگاه و افراد فعال در حوزه نوآوری و فناوری هستیم چراکه ارتقای فناوری یکی از اولویت‌های صنایع به‌شمار می‌رود و باید در جهت رشد و توسعه بازار صنایع قدم برداریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان با تاکید بر اهمیت بهینه‌سازی و مدیریت مصرف منابع گفت: امکانات زیرساختی شهرک‌های صنعتی ایجاد شده نیاز به توسعه دارد و به همین علت در بخش تأمین زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه آب و برق مشکل داریم. یکی از راهکارهای حل این مشکل، افزایش تأمین منابع و راهکار مهم دیگر، بهینه‌سازی و مدیریت مصرف است.

وی کمک‌های بخش دانش‌بنیان به صنعت را ضروری دانست و ادامه داد: اگر ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت شود، قطعاً در حوزه صنعت نیز مثل قدرت موشکی، حرف برای گفتن خواهیم داشت و در حوزه اقتصاد هم با همین رویکرد می‌توان مسائل و مشکلات را حل کرد.

سواری معتقد است که نفوذ علم در همه زمینه‌ها کارآمدی و اثربخشی دارد و هرچه به سمت جلو پیش می‌رویم، نیازها بیشتر می‌شود، امید است به واسطه حضور اعضای هیئت علمی و دانشجویان در دانشگاه، مشکلات صنعت حل بشوند.

وی ادامه داد: در دوران پیش از انقلاب اسلامی، حتی یک شهرک صنعتی منسجم در استان اصفهان وجود نداشت و اگر کسی قصد ایجاد واحد صنعتی را داشت و به دولت و حاکمیت وصل نبود، باید مشکلات و سختی‌های فراوان را تحمل می‌کرد اما امروز به لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فقط در استان اصفهان بیش از ۱۰۰ شهرک و ناحیه صنعتی استقرار دارد که بیش از ۲۰ هزار واحد صنعتی را تحت پوشش خود قرار دادند.

کد خبر 6087794

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • نقش برجسته صنعت نفت در تحقق رشد اقتصادی ۱۴۰۲
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • بیست‌وپنجمین استاندار مازندران معارفه شد
  • برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپی سال در صنعت نساجی اصفهان
  • استمرار روند رشد اقتصادی/ وزارت نفت پرچم سرمایه‌گذاری خارجی را هم بالا برد