Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - خبرگزاری مهر: نخستین جشنواره ملی «آثار خبری در حوزه تالاب» برای اولین بار به شکل تخصصی در حوزه تالاب به همت طرح ملی حفاظت از تالاب‌های ایران طرح ریزی شد؛ این جشنواره با تاکید بر اهمیت موضوع تالاب‌ها و نیاز روز افزون به گسترش آگاهی عمومی و افزایش سواد رسانه‌ای شهروندان به ویژه فعالان حوزه آب و تالاب و به همت سازمان محیط زیست کشور، خانه آب ایران، طرح حفاظت از تالاب‌های ایران و دولت ژاپن برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جشنواره ۳۹۲ اثر به دبیرخانه جشنواره آثار خبری در حوزه تالاب ارسال شد که شامل ۲۰۵ اثر خبر و گزارش، ۱۴۰ عکس، ۴۷ فیلم و موشن گرافیک از ۱۵ استان کشور اختصاص داشت؛ در آئین اختتامیه این جشنواره که به صورت مجازی برگزار شد، عاطفه علیان خبرنگار خبرگزاری مهر در اصفهان در بخش گزارش نویسی رتبه دوم را کسب کرد.

داوران این جشنواره ملی از بخش گزارش نویسی، با عنوان قله جشنواره یاد کردند که گزارش خبرگزاری مهر از اصفهان با عنوان «قصه تکراری مشکلات کشاورزان اصفهان / درمان زخم کهنه زاینده رود چیست؟» با اختلاف امتیاز اندک با رتبه برتر، در این بخش حائز رتبه دوم شد.

کد خبر 5092474

منبع: مهر

کلیدواژه: تالاب گاوخونی زاینده رود سازمان محیط زیست ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شهرکرد شیوع کرونا محدودیت های کرونایی بارش برف بارش باران شهرستان کرج گرگان روز دانشجو کرمانشاه سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۷۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر

به گزارش خبرگزاری مهر، طرح آمارگیری از دامداری‌های کشور نیمه دوم فصل پاییز سال ۱۴۰۲ اجرا شد. در این طرح آمارگیری که به صورت نمونه‌ای اجرا شد، اطلاعات مربوط به تعداد انواع دام، مقدار تولید شیر، تغییرات تعداد دام (تعداد دام خریداری شده، تعداد دام پروار شده، تعداد دام فروخته شده، تعداد دام زاییده شده، تعداد دام ذبح شده و تعداد دام تلف شده)، مقدار علوفه مصرفی، ارزش سرمایه‌گذاری و دریافتی‌ها و پرداختی‌های دامداری‌ها گردآوری شده است. این طرح آمارگیری با بیش از ۴۴۰ نیروی انسانی (آمارگیر، بازبین و کارشناس) با مراجعه حضوری به واحدهای نمونه اجرا شد. این طرح آمارگیری با فاصله زمانی سه ساله اجرا می‌شود و نتایج آن در سطح استان استخراج و منتشر می‌شود.

بر اساس نتایج حاصل از این طرح، ۱.۳ میلیون بهره‌برداری دارای دام در سطح کشور وجود دارد که تعداد دام موجود در این دامداری‌ها شامل ۴۴ میلیون رأس «گوسفند و بره» ۱۶.۳ میلیون رأس «بز و بزغاله»، ۵.۴۵ میلیون رأس «گاو و گوساله»، ۲۰۰ هزار رأس «گاومیش و بچه گاومیش» و ۱۷۰ هزار نفر «شتر و بچه شتر» بوده است.

تعداد گاو و گوساله به تفکیک نژاد، شامل «۱.۶۵ میلیون رأس نژاد اصیل»، «۲.۳۳ میلیون رأس نژاد آمیخته» و «۱.۴۷ میلیون رأس نژاد بومی» بوده است. تعداد گاو و گوساله نژاد اصیل در سال ۱۴۰۲، بیش از ۳۲ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش یافته است (تعداد گاو و گوساله اصیل در سال ۱۳۹۹ حدود ۱.۲۵ میلیون رأس بوده است).

بیشترین تعداد گوسفند و بره در استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و خوزستان؛ بیشترین تعداد بز و بزغاله در استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و کرمان؛ و بیشترین تعداد گاو و گوساله در استان‌های مازندران، تهران و گیلان نگهداری شده است.

طی ۳۶۵ روز منتهی به زمان آمارگیری، ۹.۱ میلیون تن شیر در دامداری‌های کشور تولید شده است که استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی بیش‌ترین مقدار تولید شیر دام را به خود اختصاص داده‌اند.

برای مشاهده اطلاعات کامل خبر به فایل پیوست مراجعه کنید.

کد خبر 6086520

دیگر خبرها

  • گزارش خبرگزاری مهر رتبه دوم جشنواره آب و رسانه را کسب کرد
  • ۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی
  • نگرانی از فعال شدن کانون گردوغبار در مرکز ایران
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت آب اصفهان
  • درخشش معلم و دانش آموزان گناوه ای در جشنواره سفیران سلامت
  • انتصاب دبیر بیست و دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران
  • اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر
  • جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد