Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد مستضعفان جزئیات کمک ۴۰ میلیارد تومانی این بنیاد برای جبران خسارت وارد شده از سیل و آبگرفتگی به ۲ استان خوزستان و بوشهر را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، سید پرویز فتاح با اعلام خبر تخصیص ۴۰ میلیارد تومانی برای جبران خسارت وارده به لوازم منازل مسکونی مردم سیل زده استان های خوزستان و بوشهر، در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: به دنبال بارندگی های اخیر جنوب و جنوب غرب کشور که باعث آبگرفتگی در برخی شهرها و روستاهای این مناطق شد، رصدهایی در سطح استان های خوزستان و بوشهر به منظور تعیین خسارت ها به منازل مسکونی انجام شد و پیرو آن مذاکراتی با مسئولان استانی صورت پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: روز گذشته نیز مذاکراتی با سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران داشتم که بر همین اساس مقرر شد بنیاد مستضعفان با قید فوریت، برای کمک به آسیب دیده گان این سیل و آبگرفتگی وارد میدان شود.

وی گفت: با توجه به برآوردهای انجام شده از میزان خسارت به منازل مسکونی، تصمیم گرفته شد تا بنیاد مستضعفان مبلغ ۴۰ میلیارد تومان را برای جبران خسارت و تامین لوازم خانگی آسیب دیده در مناطق گرفتار آبگرفتگی در این ۲ استان اختصاص دهد.

فتاح ادامه داد: در این تصمیم، بنیاد مستضعفان ۳۰ میلیارد تومان را برای دو منطقه بندر امام و بندر ماهشهر و روستاهای اطراف در استان خوزستان در نظر گرفته است و ۱۰ میلیارد تومان نیز برای جبران خسارت منازل آسیب دیده در استان بوشهر اختصاص می یابد.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه مسئولان استانی و بنیاد مسکن، وظیفه شناسایی منازل آسیب دیده را بر عهده داشته اند گفت: بنیاد مستضعفان، اعتبار مورد نیاز برای جبران خسارت و تامین لوازم خانگی آسیب دیده در این آبگرفتگی را عهده دار شده و بر اساس آمار بنیاد مسکن، حدود ۳۰۰۰ منزل در استان خوزستان و ۷۰۰ منزل مسکونی در استان بوشهر خسارت هایی دیده اند که بنیاد مستضعفان، هزینه جبران این خسارت ها را بر عهده گرفت.

بنا براعلام روابط عمومی بنیاد مستضعفان، فتاح در پایان با اعلام خبر تامین رایگان تمام سیمان مورد نیاز برای بازسازی مناطق سیل زده و آسیب دیده از آبگرفتگی در استان خوزستان و بوشهر از سوی بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد مستضعفان علاوه بر اعتبار تخصیص داده شده برای جبران خسارت و تامین لوازم خانگی، تمامی سیمان مورد نیاز برای بازسازی این مناطق را به صورت رایگان تامین می کند و با توجه به اعلام نیاز بنیاد مسکن، این سیمان رایگان را برای بازسازی این مناطق در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار می دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پرویز فتاح سیل بنياد مستضعفان برای جبران خسارت خوزستان و بوشهر بنیاد مستضعفان استان خوزستان تامین لوازم ۴۰ میلیارد بنیاد مسکن آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۷۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی فریمان گفت: آتش‌سوزی امروز در یک باب مغازه لوازم‌خانگی واقع در شهر فریمان میلیاردها تومان خسارت داشت.

محمد حسن نیکومنش در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز چهارشنبه با اعلام خبری مبنی بر مشاهده خروج دود از سقف یک باب مغازه لوازم‌خانگی در خیابان شهید رجایی با سامانه‌ی ۱۲۵ بلافاصله از ایستگاه مرکزی یک دستگاه خودروی سنگین به محل حادثه اعزام شد.

وی عنوان کرد: آتش‌نشانان پس از رسیدن به محل حادثه و بررسی محل و داغ بودن درب کرکره‌ای، درب مغازه را باز و متوجه حجم زیادی از آتش و دود شدند.

 رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی فریمان اظهار کرد: به دلیل حجم آتش درخواست اعزام نیروی کمکی خودروی سنگین ایستگاه شماره ۲ به محل حادثه شد.

وی تصریح کرد: نیروها با سرعت وارد عمل شدند و شروع به اطفاء حریق مغازه‌ لوازم‌خانگی کرده و از سرایت به مغازه‌ها و خانه‌های اطراف جلوگیری به عمل آوردند.

نیکومنش با بیان اینکه این حادثه حدود ۲ ساعت زمان برد، گفت: با توجه به بسته بودن درب‌های کرکره‌ای مغازه و نداشتن سیستم هشدار حریق در مغازه و پوشش پی وی سی سقف مغازه باعث گسترش و خسارات کلی به مغازه شد.

وی با اشاره به اینکه برای انجام عملیات امدادرسانی به این حادثه دو دستگاه خودروی آتش‌نشانی و چهار امدادگر به محل حادثه اعزام شدند، افزود: دلیل اصلی حادثه در دست بررسی است.

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی فریمان خاطرنشان کرد: بر اساس آنچه اعلام شده خسارت وارد شده میلیاردی بوده است.

شهرستان فریمان در فاصله ۸۷ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی
  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران کرد؟
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران نکرد
  • کمبود آب تهران با بارش‌های اخیر جبران شد؟
  • بارش‌های اخیر کبود آب تهران را جبران نکرد
  • خسارت به بیش از دوهزار واحدمسکونی وشهری سیستان و بلوچستان درسیلاب اخیر
  • جذب اعتبارات برای جبران خسارات سیل اخیر
  • جذب اعتبارات جهت جبران خسارات سیل اخیر