Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ «فرج اله ایلیات» در خصوص املاک قولنامه ای اظهار داشت: ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها به وظایف محوله شهرداری‌ها می‌پردازد، همانطور که می‌دانید شهرداری ها در هر منطقه وظایفی بر عهده دارند که عمدتا در راستای توسعه و آبادانی شهر می‌باشد؛ موضوعی که در بند ۲۴ این ماده به عنوان وظیفه شهرداری‌ها عنوان شده، صدور پروانه‌های ساختمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و املاک شورای شهر کرج تصریح کرد: برابر شکایت اداره کل بازرسی استان البرز به دیوان عدالت اداری و رأی صادره از سوی این نهاد، مصوبه صدور پروانه ساختمانی برای زمین‌های قولنامه‌ای ابطال و شهرداری‌ها نمی‌توانستند در این خصوص مثل روال گذشته عمل کنند.

ایلیات بیان کرد: هیات عمومی دیوان عدالت اداری طی دادنامه‌ای برابر شکایت سازمان بازرسی کل کشور اقدام به ابطال مصوبات شورای شهر در خصوص صدور پروانه ساختمانی برای املاک قولنامه‌ای و اسناد عادی کرده بود از طرفی مناطق دهگانه تا قبل از ابلاغ رای مذکور برابر امور جاری منجمله اخذ عوارض صدور پروانه ساختمانی، اخذ سرانه خدماتی، تهیه نقشه‌های ساختمانی جهت صدور پروانه ساختمانی اقداماتی انجام داده بودند.

دبیر شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: فرمانداری شهرستان کرج طی نامه ای اعلام کرد: «نظر به اینکه توقف احکام و آرای صادره صرفا برابر حسب تصمیمات قانونی مراجع ذیصلاح بوده لذا اولا شورای شهر مجاز به توقیف اجرای مفاد رای نمی باشد. ثانیا نحوه و چگونگی اجرای رای در مفاد دادنامه اصداری از سوی دیوان عدالت اداری مذکور است ثالثا مشخصا نیت و غرض شورای شهر از تصویب معین نمی باشد بنا به مراتب اساسا طرح موضوع با مفاد رای صادره از سوی دیوان عدالت اداری مغایرت دارد و چنانچه ابهامی نسبت به مفاد رای دارند بایستی از مراجع صادر کننده رای استعلام نمایند.

ایلیات خاطر نشان کرد: این موضوع در دویست و بیست و دومین جلسه رسمی شورای شهر کرج مطرح و با اکثریت آراء حاضرین مقرر شد ضمن تمکین به رای دیوان لایحه فوق به شهرداری عودت تا برابر وظایف قانونی خود از جمله بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، شهرداری اقدام لازم قانونی به عمل آورد.

۴۶

کد خبر 1464726

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان البرز صدور پروانه ساختمانی دیوان عدالت اداری قولنامه ای شهرداری ها شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۸۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت توسط دادگاه لاهه دست به دامن اروپایی‌ها شد

 شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که نتانیاهو خواستار اقدام وزیران امورخارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت وی در دیوان بین‌المللی دادگستری شده است.

ساعاتی پیش بود که رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که اسرائیل نگران است دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه لاهه) ممکن است در پایان ماه آتی میلادی برای مقام‌های امنیتی و سیاسی ارشد این رژیم قرار بازداشت صادر کند.

نتانیاهو از جمله کسانی است که ممکن است مشمول این اقدام از سوی دادگاه لاهه شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نتانیاهو برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت توسط دادگاه لاهه دست به دامن اروپایی‌ها شد
  • رسیدگی به تخلفات اداری در دیوان عدالت اداری چگونه انجام می شود؟
  • صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در چهارمحال و بختیاری
  • موافقت شورای صدور پروانه ساخت با ۵ فیلم‌نامه/ صدرعاملی مجوز گرفت
  • موافقت شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی با ۵ فیلم‌نامه
  • تامین ۳۱ درصد منابع درآمدی منطقه ۱۵ اصفهان با صدور پروانه‌های ساختمانی
  • حدنگاری اراضی کشاورزی کرمان در اولویت ثبت اسناد و املاک استان
  • رسانه ها مالکین اراضی و املاک را برای اخذ سند ترغیب کنند
  • بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟ | حل یک اختلاف نظر بزرگ
  • حل اختلافات قبل از ارجاع به دیوان عدالت اداری ضروری است