Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@10:13:20 GMT

دلارهایی که حقوق بشر آمریکایی را خرید!

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۷۹۴۳۹

به گزارش جام نیوز، اکثریت سناتورها با دو قطعنامه پیشنهادی دموکرات ها که در راستای ممانعت از معامله تسلیحاتی با ابوظبی تهیه شده بود، مخالفت کردند. جمهوریخواهان هم اکنون اکثریت کرسی های مجلس سنا را در اختیار دارند.

 

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور تروریست آمریکا ماه گذشته به طور رسمی با یکی از مهمترین معاملات تسلیحاتی دوران ریاست جمهوری او که شامل فروش ۵۰ فروند جنگنده «اف ـ۳۵» (F-35) و ۱۸ پهپاد «ام کیو ۹ ریپر» (MQ-9 Reaper) به امارات عربی متحده می شود، موافقت کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تصمیم وزارت خارجه ایالات متحده در تائید این معامله ۲۳ میلیارد دلاری به دنبال امضای توافق نامه علنی شدن روابط بین امارات عربی متحده و اسرائيل اتخاذ شد.

 

دموکرات ها بر این باور هستند که انعقاد «شتابزده» چنین قراردادی با امارات عربی متحده برای ثبات در منطقه خاورمیانه «خطرناک» است. تعدادی از سناتورهای دموکرات به طور خاص به نقش امارات عربی متحده در جنگ یمن اشاره کرده بودند.

 

کاخ سفید پیش از رای گیری در مجلس سنا با انتشار بیانیه ای اعلام کرده بود که دونالد ترامپ قطعنامه های پیشنهادی دموکرات ها را در صورت تصویب وتو خواهد کرد.

 

رند پال، سناتور ایالت کنتاکی که در عرصه سیاست خارجی از خط مشی عدم مداخله آمریکا در امور جهانی دفاع می کند، تنها عضو جمهوریخواهی بود که به همراه دموکرات ها علیه معامله تسلیحاتی با امارات عربی متحده رای داد. او دلیل مخالفت خود را کارنامه حقوق بشری امارات و نقش این کشور در جنگ یمن عنوان کرد.

 

امارات عربی متحده طی سال‌ های گذشته همواره به دنبال خرید جنگنده های «اف ۳۵» بود اما اسرائیل با آن، به دلیل «برهم زدن موازنه قدرت» در منطقه مخالفت می کرد.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: امارات آمریکا حقوق بشر امارات عربی متحده دموکرات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۹۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات فروش سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرابورس، مزایده رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس امروز (دوشنبه سوم اردیبهشت ماه) در بازار پایه فرابورس آغاز شد تا به طور رسمی ۸۵ درصد از سهام سرخابی‌ها به خریداران جدید واگذار شود.

قرار بود در این مزایده ۸۵ درصد از سهام پرسپولیس به ۶ بانک شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین و ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال به شرکت پتروشیمی خلیج‌فارس و چهار شرکت زیر مجموعه آن واگذار شود.

در همین راستا بلوک ۸۵ درصدی استقلال و پرسپولیس معامله شدند.

جزئیات واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال

محمود قامت، معاون نظارت و واگذاری سازمان خصوصی در مورد مزایده سرخابی‌ها و معامله آن، اظهار کرد: امروز متقاضیان خرید دو باشگاه از طرف شرکت فرابورس اجازه حضور در رقابت پیدا کردند به طوری که توسط کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی پارس، پتروشیمی بوعلی، پتروشیمی شهید تندگویان و پتروشیمی بندر امام درخواست خود را برای خرید ۸۵ سهام شرکت استقلال ارائه کردند و این معامله انجام شد.

وی افزود: کارگزار خریدار قیمت خرید هر سهم پایه باشگاه استقلال ۳,۰۴۶ ریال در سامانه معاملات وارد کرده بود که کارگزاری بانک صنعت و معدن برای فروش سهام این باشگاه از طرف دولت بود و مطابق رویه‌ها و مقررات معاملات فرابورس این معامله در سامانه معاملات قطعی شد که ارزش کل آن ۲,۷۹۳ میلیارد تومان است.

۶ بانک مالک پرسپولیس شدند

معاون سازمان خصوصی در مورد واگذاری باشگاه پرسپولیس نیز گفت: برای خرید ۸۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس نیز کنسرسیومی متشکل از بانک‌های شهر، ملت، صادرات، اقتصاد نوین و بانک رفاه، پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌صلاح و ذی‌ربط، به صورت مشترک درخواست خرید سهام شرکت پرسپولیس ارائه کردند.

وی افزود: این ۶ بانک از طرف کارگزار خریدارشان قیمت هر سهم معادل را ۳,۵۸۰ ریال در سامانه معاملات درج کردند که کارگزار فروشنده سهام به نمایندگی از طرف دولت، کارگزاری بانک ملی ایران بود و این هم معامله مطابق رویه قطعی شد.

قامت کل ارزش معامله ۸۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس را حدود ۳,۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

کد خبر 6085494 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • قرمز پوشی یک دست بانک‌ها پس از خرید سهام باشگاه پرسپولیس!
  • اسرائیل؛ اسم رمز سکوت تاریخی اعراب!
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • عضو «پنهان» النقب؛ واکاوی همکاری نظامی- امنیتی اردن و صهیونیسم
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • سهام استقلال و پرسپولیس به فروش رفت + جزئیات
  • جزییات فروش سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد