Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام سرمست ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که با حضور نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به اینکه ۲۸ پروژه اقتصاد مقاومتی و ۲۷ پروژه جهش تولید برای قم در نظر گرفته شده است، افزود: ۲۰ پروژه‌ی جهش تولید جنبه تسهیلاتی داشته است که تأمین اعتبارات مورد نیاز این طرح‌های اقتصادی از نهادهای ملی مورد پیگیری قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم با بیان اینکه تعیین برنامه زمانبندی برای بانک‌های عامل استان در راستای کمک به بازگشت واحدهای تملیکی به مدار تولید امری ضروری است، گفت: خوشبختانه در زمینه بازگرداندن واحدهای نیمه فعال و تعطیل به مدار تولید، از برنامه‌ی زمانبندی جلوتر هستیم.

وی افزود: در استان قم نه تنها کارخانه‌ای تعطیل نشده است، بلکه تلاش کرده‌ایم تا واحدهای راکد نیز به مدار تولید بازگردند.

سرمست با تاکید بر ضرورت راه اندازی کلینیک عارضه‌یابی مشکلات واحدهای صنعتی در شهرک شکوهیه قم گفت: با این کلینیک می‌توانیم مشکلات واحدهای تولیدی از جمله تأمین مواد اولیه و مباحث مدیریتی را مرتفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد اقتصاد استان قم از بخش خدمات است و با شیوع کرونا آسیب بیشتری به بخش گردشگری و خدمات در قم وارد شد، افزود: افزایش سهم اعتبارات استان از محل تبصره ۴ امری ضروری است که امیدواریم با حمایت مسئولان، در طرح‌های کشاورزی بتوانیم از این اعتبارات بهره مند شویم.

استاندار افزود: توسعه‌ی زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان امری بسیار مهم دانست که در بحث برق و گاز تفاهم نامه‌هایی امضا شده است؛ ولی در تأمین آب شهرک‌ها هنوز با مشکل مواجه هستیم.

کد خبر 5092586

منبع: مهر

کلیدواژه: قم ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بهرام سرمست ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شهرکرد بارش برف محدودیت های کرونایی گرگان شهرستان کرج روز دانشجو شیوع کرونا کرمانشاه بارش باران سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۹۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزی در توسعه اقتصاد همدان سهم ۳۰ درصدی دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه کشاورزی در توسعه اقتصاد همدان سهم ۳۰ درصدی دارد، گفت: کشاورزی مسیری برای مردمی‌سازی پروژه‌های اقتصادی همدان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سیدمجتبی حسینی ظهر امروز در مراسم عملیاتی‌سازی جهش تولیدات کشاورزی با ایده مولد‌سازی روستاها‌ اظهار‌ داشت: تأمین امنیت غذایی، اشتغال‌زایی تولید مواد خام صنایع تکمیلی و تبدیلی، ثروت آفرینی از ویژگی‌های بخش کشاورزی استان است که اثر‌گذاری 30 درصدی بر توسعه اقتصادی همدان دارد.

وی اصلاح الگوی کشت را در استان همدان ضروری دانست و با تأکید بر تکمیل زنجیره تولید و توسعه صنعت فرآوری محصولات بیان کرد: امسال ادبیات اقتصادی ما در استان همدان با کارشناسی شدن فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی اصولی برای تحقق شعار سال تقویت خواهد شد.

مقام ارشد اقتصادی استان همدان با بیان اینکه استفاده از یافته‌های نوین تحقیقاتی در کمیت و کیفیت محصولات تولیدی کشاورزی استان نقش به سزایی دارد، گفت: استفاده از توان شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان برای توسعه اقتصادی در بخش کشاورزی اهمیت بسیار دارد و برون سپاری بخشی از فعالیت‌های این حوزه از جمله راه‌های چابک سازی در دولت محسوب می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه نام‌گذاری اقتصادی سال از سوی مقام معظم رهبری نشان از اهمیت این مهم دارد افزود: مردمی سازی اقتصاد از راه‌های برون رفت اقتصاد دولتی و در هم تنیده موجود است به نحوی که تصدی‌گری مردم در امور اقتصادی می‌تواند راهگشا باشد.

وی افزود: ارتباط واحد تحقیقات با سازمان جهاد کشاورزی در راستای اجرای سیاست‌های اتخاذ شده اقتصادی استان نقش پررنگی در تولید با کیفیت محصولات کشاورزی استان دارد.

معاون اقتصادی استاندار همدان همچنین عنوان کرد: توجه به زیربخش‌های مختلف از جمله گلخانه‌ها، صنایع تبدیلی و توسعه واحدهای دام و طیور همچنین پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون از راه‌های تحقق سهمیه 17670 نفری اشتغال سال جاری در استان است.

حسینی مردمی شدن اقتصاد را دارای ملاحظاتی از جمله قدرت تدبیر در جهان‌سکولاری دانست و گفت: در تلاشیم با استفاده از توان بخش خصوصی و حمایت‌های دولت اتفاقات خوبی را در استان شاهد باشیم بر همین اساس برای رسیدن به این هدف ضرورت دارد فرصت خطا را از میان برداشته و با نقطه‌زنی دقیق عمل کنیم.

 وی در پایان تاکید کرد: استان همدان در کشاورزی متفاوت با سایر مناطق ایران است و شرایط آب و هوایی، توانایی، دانش، علاقمندی و تلاش کشاورزان در همدان می‌تواند موجب ارتقاء کشاورزی مبتنی بر شرایط آبی موجود و تغییر الگوی کشتی استان شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «نبض تولید» را روی موج رادیو اقتصاد بشنوید
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • تردید‌های تداوم رشد
  • باید بستر‌های مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم
  • اجرایی شدن ۸۵ درصد مصوبات رفع موانع تولید در آذربایجان غربی
  • باید بسترهای مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم/ از بازدید نماینده‌های مجلس از زندان‌ها استقبال می‌کنیم
  • کشاورزی در توسعه اقتصاد همدان سهم ۳۰ درصدی دارد
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان غربی تداوم می‌یابد
  • هدف گذاری استان برای شناسایی ۱۰۰ طرح اقتصادی در استان قم
  • احیای واحدهای راکد و نیمه فعال تداوم می‌یابد