Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ علی شجاعی، بازیکن جوانی است که از تیم نساجی مازندران به پرسپولیس پیوست و موفق شد پنالتی منجر به صعود این تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل النصر را به ثمر برساند. حالا این بازیکن جزو نیمکت‌نشینان پرسپولیس محسوب می‌شود اما شماره ۲۳ این تیم با امیدواری از آینده حرف می‌زند. شجاعی در گفت‌وگویی حرف‌های جالبی زد که به خواندن آن می‌ارزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوضاع و احوال علی شجاعی چطور است؟
خدا را صدهزار مرتبه شکر. همه هم و غم ما بازی فینال لیگ قهرمانان آسیاست.

رفتن به قرنطینه سخت نیست؟
نه، چون هدف بزرگی داریم. حاضریم تا روز ۲۹ آذر قرنطینه باشیم اما قهرمان آسیا شویم. این یک هدف عالی است.

یکسری حواشی هم این مدت به وجود آمد که یحیی گل‌محمدی تصمیم گرفت شما را به قرنطینه ببرد؟
به هر حال همه که از فینالیست شدن ما خوشحال نیستند. یکسری دشمن و بدخواه هم داریم اما حواس آقایحیی و دست‌اندرکاران باشگاه پرسپولیس جمع است. بزرگترهای ما اجازه نمی‌دهند این حواشی تمرکز ما را برهم بزند.

نقش سیدجلال حسینی این وسط چیست؟
این حرف من مربوط به جواب سؤال شما نیست. خاطرتان باشد پس از اولین تمرین با پرسپولیس به شما گفتم که واقعاً تحت تأثیر شخصیت آقای حسینی قرار گرفتم.

اینکه یک بازیکن با بالای ۱۰۰ بازی ملی و این همه افتخار تو را آقای شجاعی صدا زده بود؟
بله، من در تیم‌های مختلفی بازی کردم و با احترام به همه کاپیتان‌های سابق خودم باید بگویم آقا سیدجلال یک الگوست. خوشحالم اینجا در تمرین تیم، رختکن، مسابقات و کنار خودم یک الگو مثل آقای سیدجلال حسینی دارم. او واقعاً یک حرفه‌ای به تمام معناست و به عنوان کاپیتان خیلی هوای ما و تیم را دارد.

فکر می‌کنی بتوانی مثل سیدجلال تا ۳۹ سالگی بازی کنی؟
فکر کردن به این موضوع هم خیلی سخت و دشوار است. راحت نیست شما بتوانید با این آمادگی و در سطح اول فوتبال ایران و آسیا بازی کنید. در مورد خودم بعید می‌دانم ولی دوست دارم مثل آقاسید جلال باشم. افتخارات او فوق‌العاده است.

علی شجاعی در بازی قبلی پرسپولیس نتوانست به میدان برود. از این موضوع ناراحت نیستی؟
نه، بازی کردن یا بازی نکردن من یا هر بازیکن دیگری تصمیم سرمربی است. من سعی می‌کنم خوب تمرین کنم و با رفتار حرفه‌ای شاگرد خوبی برای آقایحیی باشم. ضمن آنکه به نظر من نیمکت‌نشینی در پرسپولیس هم باعث افتخار است.

بیشتر بخوانید: هشدار گل‌محمدی به شاگردانش: نه به حاشیه‌سازان کاری داشته باشید نه به دشمنان پرسپولیس!

اما این صحبت تو ممکن است این تصور را به وجود بیاورد که شاید به نیمکت‌نشینی در پرسپولیس راضی شده باشی.
اصلاً این‌طور نیست. من برای رسیدن به اهدافی به پرسپولیس پیوستم. اول تلاش می‌کنم در تیم جایگاه ثابتی به دست بیاورم و بعد بتوانم پیراهن تیم ملی بزرگسالان را بپوشم. برای رسیدن به این دو هدف باید سخت تلاش و تمرین کنم.

و دلسرد هم نشوی!
دقیقاً همین‌طور است و حق با شماست.

شاید بد نباشد یک مثال برای تو بزنیم؛ اینکه سیامک نعمتی وقتی از پیکان به پرسپولیس آمد نیمکت‌نشین شد و حتی از باشگاه درخواست جدایی کرد ولی با مخالفت باشگاه ماندنی شد. سیامک همان سال فرصت بازی پیدا نکرد ولی سال بعد تبدیل به یکی از ستاره‌های پرسپولیس شد. امروز هم که می‌بینی او یک بازیکن ملی‌پوش و کلیدی در پرسپولیس است.
بله، سیامک نعمتی جزو بازیکنان بزرگ و خوب ماست. او هم خیلی به من کمک می‌کند و سعی می‌کنم از تجارب همه همبازیانم استفاده کنم. پرسپولیس تیم بزرگی است که بازیکنان زیادی هم دارد. ما در خط میانی هم رقابت داریم و هم رفاقت می‌کنیم.

تو در لیگ قهرمانان آسیا دقایقی دفاع چپ بازی کردی؟
بله، تجربه بازی در این پست را دارم و هرجایی که آقا یحیی صلاح بداند، بازی می‌کنم.

راستی چرا آن ضربه سر تو در بازی با نفت مسجدسلیمان گل نشد؟ شاید گل شدن آن ضربه سر می‌توانست سرنوشت تو در پرسپولیس را عوض کند.
من ضربه سر شیرجه‌ای خودم را با قدرت زدم. اصلاً فکرش را نمی‌کردم گوهری گلر حریف آن ضربه را بگیرد اما... شاید هم قسمت این بود. سعی می‌کنم از فرصت‌های بازی بعدی بهتر استفاده کنم.

دوست داری در فینال لیگ قهرمانان آسیا با کدام‌یک از تیم‌های شرق آسیا روبه‌رو شوید؟
فرقی نمی‌کند. برای تیمی که برای قهرمانی می‌جنگد، تفاوتی ندارد با چه حریفی رودررو شود. ما با سختی و تلاش زیاد چیزی را به دست آوردیم و به فینالی رسیدیم که حالا نمی‌خواهیم به راحتی آن را از دست بدهیم. این طرز تفکر و هدف همه ما اعضای تیم پرسپولیس است و می‌خواهیم با تمرکز کامل و تمام وجود در فینال آسیا بازی کنیم.

به احتمال زیاد هواداران ایرانی مقیم قطر هم بتوانند بازی فینال را از نزدیک تماشا کنند.
عالی می‌شود. واقعاً جای خالی هواداران پرسپولیس در مسابقات ما احساس می‌شود. فوتبال بدون تماشاگر آن شور و شوق واقعی را ندارد. ان‌شاءا... با حمایت هواداران و هموطنان مقیم قطر بتوانیم با روحیه‌ای بالاتر در فینال لیگ قهرمانان آسیا بازی کنیم و با گرفتن جام، دل پرسپولیسی‌ها و مردم را شاد کنیم.

منبع: خبر ورزشی لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 باشگاه پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا فینال لیگ قهرمانان آسیا علی شجاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۷۹۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

تیم بسکتبال شهرداری گرگان که موفق شده است با کسب ۸ برد متوالی و به عنوان تنها تیم بدون باخت، راهی فینال لیگ منطقه‌ای غرب آسیا شود، امشب (پنج‌شنبه - ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین بازی خود در فینال این رقابت‌ها را مقابل تیم الریاضی لبنان برگزار می‌کند.

شاگردان مصطفی هاشمی، اما در سری فینال این مسابقات که از فردا آغاز می‌شود، شرایط کاملا متفاوتی با مراحل گروهی و نیمه‌نهایی این مسابقات دارند. فینالی که آن را باید مقابل تیم الریاضی لبنان، قهرمان فصل گذشته این مسابقات برگزار کنند. 

 

ترکیب متفاوت شهرداری نسبت به فصل قبل

الریاضی لبنان به عنوان قهرمان فصل قبل این مسابقات، امسال نیز توانست به فینال برسد و حریف شهرداری گرگان شود. البته برخلاف فصل گذشته، شهرداری گرگان با ترکیب و نتایجی کاملا متفاوت، به عنوان نخستین تیم به فینال رسید تا حتی فیبا، نماینده ایران را اصلی‌ترین شانس برای کسب عنوان قهرمانی بداند.

نماینده ایران با کسب ۸ برد متوالی و بدون باخت، به عنوان تنها تیم بدون شکست این لیگ در فینال حضور دارد و نسبت به فصل قبل، ترکیب کاملا متفاوتی هم دارد؛ اتفاقی که در ترکیب الریاضی خیلی رخ نداده و آنها تن‌ها بازیکنان خارجی خود را تغییر داده‌اند.

برخلاف فصل قبل که ستارگانی، چون محمد جمشیدی، بهنام یخچالی، و پری پتی ترکیب گرگانی‌ها را تشکیل داده بودند، دراین فصل، اما اصلی‌ترین ستاره‌های تیم هاشمی نفراتی، چون سینا واحدی، ارسلان کاظمی، ویل چری و نرول پله بودند که البته در اتفاقی دور از انتظار، پله از جمع عقاب‌های ایرانی جدا شد.

 

تقویت الریاضی با سنتر تیم ملی استرالیا 

لبنانی‌های که حریف دیرینه ایران در بسکتبال آسیا به شمار می‌روند؛ «تان میکر» سنتر تیم ملی استرالیا را به خدمت گرفتند تا همانند فینال فصل قبل مقابل نماینده ایران به پیروزی رسیده و از عنوان قهرمانی خود در این رقابت‌ها دفاع کنند.

بازیکنی که حتی با وجود عدم درخشش خیلی زیاد در بازی سوم نیمه‌نهایی الریاضی مقابل ساجس لبنان، زمینه‌های برتری این تیم را فراهم کرد تا آنها با برتری ۲ بر یک در این سری، بار دیگر در فینال این مسابقات حاضر شوند؛ ستاره تاثیرگذاری که قطعا باید مورد توجه برنامه‌های تاکتیکی نماینده ایران در سری فینال باشد.

 

دست خالی شهرداری و عدم صدور کارت بازی حدادی

یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان شهرداری گرگان در فصل جاری لیگ برتر ایران و حتی سوپر لیگ غرب آسیا، «نورول پله» سنتر آمریکایی این تیم بود که البته با پیراهن تیم ملی لبنان در میادین ملی دست به توپ می‌شود. 

این ستاره شهرداری پس از آن که تیم ملی لبنان را در مسابقات پنجره نخست انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۵ عربستان همراهی کرد، تصمیم خود برای جدایی از جمع عقاب‌های ایرانی را اعلام کرد و به همکاری خود با این تیم پایان داد که دلیل این اتفاق هم تاخیر در پرداخت حق و حقوق او، از طرف باشگاه ایرانی اعلام شد.

به این ترتیب شهرداری گرگان تصمیم گرفت که برای پر کردن این نقطه ضعف خود با سنتر صربستانی توافق کند که این اتفاق نیز رخ نداد. در نهایت با توجه به عدم جذب بازیکن خارجی، باشگاه شهرداری گرگان با حامد حدادی برای بازی در فینال غرب آسیا به توافق رسید که در اتفاقی عجیب، کارت بازی او از طرف وابا، فدراسیون بسکتبال غرب آسیا صادر نشد.

در شرایط کنونی مصطفی هاشمی یکی از اصلی‌ترین ستاره‌های خود را در اختیار ندارد و از داشتن یک بازیکن سنتر تخصصی نیز محروم است. با این شرایط باید منتظر ماند و دید که آیا نماینده ایران می‌تواند برخلاف فصل قبل، حریف لبنانی خود را شکست داده و در پایان این سری عنوان قهرمانی را ازآن خود کند یا خیر.

برنامه بازی‌های شهرداری گرگان و الریاضی لبنان در فینال سوپر لیگ غرب آسیا در لیگ منطقه‌ای غرب آسیا:
بازی اول)
الریاضی لبنان - شهرداری گرگان: پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت، ساعت ۲۰:۳۰ در بیروت
بازی دوم)
شهرداری گرگان - الریاضی لبنان: چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت، ساعت ۲۱:۱۵ در تهران
بازی سوم)
الریاضی لبنان - شهرداری گرگان: چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت، ساعت ۲۱:۴۵۰ در بیروت

دیدار رده‌بندی این رقابت‌ها هم به صورت تک بازی، از ساعت ۲۱:۴۵ امشب (چهارشنبه - ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)، میان تیم‌های ساجس لبنان و الشرطه عراق به میزبانی سالن غزیر در لبنان برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی توپ و تور

دیگر خبرها

  • بسکتبال سوپرلیگ غرب آسیا/ شهرداری گرگان در لبنان ناکام ماند
  • نقش ویژه پرسپولیس در فینالیست شدن العین!
  • کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا
  • نماینده ژاپن با برد در ضربات پنالتی فینالیست آسیا شد
  • علیرضا فغانی فینالیست آسیا را مشخص کرد!
  • فینالیست آسیا را فغانی تعیین کرد!
  • پایان سلطه ۷ ساله الهلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا
  • رئیس کشته شد / العین با پیروزی مقابل الهلال فینالیست شد +فیلم
  • اسطوره استقلال، خوشحال‌ترین ایرانی از شکست الهلال!
  • حذف الهلال با گران‌ترین تیم تاریخ! العین رفت فینال