Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه در چند ماه گذشته بیش از یکصد هزار میلیارد تومان طرح برای تامین نقدینگی بازار سرمایه و بورس، معرفی کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه پس از بازدید از طرح‌های توسعه شرکت فولاد مبارکه در جمع مدیران این شرکت، یکی از برنامه‌های جدید این وزارتخانه را تامین نقدینگی بازار سرمایه اعلام کرد و افزود: برنامه وزارت صمت برای ساماندهی و جمع‌آوری بخشی از نقدینگی سرگردان کشور این است که بیش از یکصد هزار میلیارد تومان طرح کامل اقتصادی و کارآمد از جمله طرح یک میلیارد دلاری فولاد مبارکه یا ۳۰ هزار میلیارد ریالی و دیگر بخش‌ها از جمله صنعت خودرو، فلزات رنگی، نساجی و لوازم خانگی را برای جذب مالی در بازار سرمایه تهیه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این برنامه‌ها که می‌تواند رشد اقتصادی و اشتغال را در جامعه افزایش دهد یکی از برنامه‌های جدی این وزارتخانه محسوب می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: امروز میزان نقدینگی در بازار به سه میلیون و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده و پول‌های سرگردان در حال چرخش در بازارهای غیرکارآمد است لذا وظیفه دولت و سیاستگذاران عرصه پول و ارز این است که این نقدینگی را به سمت افزایش تولید و  برنامه‌های تولیدمحور سوق دهند.

وی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت بدنبال رفع قوانین مزاحم و بورکراسی زائد اداری است و در این راه تلاش خواهد کرد و امیدواریم سایر وزارتخانه‌ها را نیز در این راه همراه کنیم تا مسیر کار را برای مجاهدان اقتصادی و کارآفرینان هموارتر کنیم.

رزم حسینی گفت: امروز همه فعالان اقتصادی و کارآفرینان موظفند با توجه به ثروت‌های عظیم خدادادی کشور در جهت ارتقاء سطح اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم بکوشند.

وی بیان کرد: ملت ایران دشمنان زیادی دارد و تحریم‌های فراوانی علیه این کشور اعمال شده است اما مردم ایران در سال‌های گذشته بخوبی توانستند مقاومت کنند.

وی اظهار داشت: اگر فولاد، پتروشیمی و صنایع وابسته وجود نداشت امکان تحمل تحریم‌ها نبود و فولاد تنها صنعتی است که همزمان با کاهش فروش نفت، بار تامین کالاهای اساسی و ضروری را بر عهده گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد:  ۹۸۰ میلیارد تومان منابع بانکی در سال گذشته نصیب ۱۰ درصد از آحاد جامعه ‌شد که این به مفهوم توزیع ناعادلانه ثروت در کشور است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان‌اینکه با وجود گرانی، کالا به فور در همه جای کشور وجود دارد، گفت: مبارزه با کرونا هزینه بسیاری را به دولت تحمیل کرد اما برغم تحریم و شیوع کرونا موفق شدیم عزت خود را حفظ کنیم و روی پای خودمان بایستیم و طرح‌های توسعه را نیز شروع کنیم.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به توسعه متوازن باید مسوولیت‌های اجتماعی داوطلبانه را به شرکت‌های کارآمد ارائه دهیم تا دیگر افراد بیکار و فقیر در کشور وجود نداشته باشد.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه می‌تواند بعنوان محور توسعه استان اصفهان قرار گیرد و با برنامه مدیران و پیوست اجتماعی اینگونه شرکت‌های بزرگ که شرکت‌های کوچک و شغل‌های خُرد را تقویت می‌کنند، شاخص‌های امنیتی در کشور نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: امروز وزارت صمت آمادگی کامل دارد در صورت وجود همدلی بین مسوولان اصفهان، صنعت، معدن و تجار کشور را در جهت توسعه پایدار و متوازن این استان بسیج کند.

وی با بیان اینکه اصفهان بعنوان استانی سرآمد و صنعتی، سهم مهمی در تولید کشور دارد، اظهار داشت: این اقدام تحمیلی نیست بلکه داوطلبانه است و باید خیران توسعه را در استان و کشور احیا و راه‌اندازی کنیم.

رزم حسینی همچنین  خاطرنشان کرد: در ۲ ماه گذشته هیچ بخشنامه شبانه‌ای در وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر نشده است بلکه از اینگونه اقدامات نیز جلوگیری شده است.

وزیر صمت اظهار داشت: بانک مرکزی امروز همراه با تجارت و صنعت و تولید کشور است و حرکت‌های اخیر در راستای صادرات و واردات کالاهای ضروری و مواد اولیه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و امروز صادرکننده بجای اینکه در دادگاه پرونده قضایی پیدا کند در جهت تامین کالای ضروری و مواد اولیه کارخانجات گام برمی‌دارد.

وی گفت: این تصمیم شجاعانه رییس جمهوری در چند هفته گذشته بود که آثار آن را بخوبی می‌توان مشاهده کرد که از هشت میلیون و ۴۰۰ هزار تُن کالای رسوب شده در گمرکات کشور تاکنون نزدیک به پنج میلیون تُن آن ترخیص شده بقیه نیز بطور مرتب هم در حال ترخیص است.

رزم حسینی تصریح کرد: کشوز ما فرصت‌های طلایی برای آبادانی دارد و در صورتی که همه ما دست به دست هم دهیم کشوری متکی به خود و  دارای استقلال و آزادی و نمونه در منطقه خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: طرح توسعه مرحله دوم نورد گرم فولاد مبارکه را بسرعت شروع کنید و وزارت صمت و بانک مرکزی هم از این کار حمایت  کامل خواهند کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: هر مدیری در هر دوره‌ای باید اثر ماندگار از خود به یادگار بگذارد که هیات مدیره منسجم فولاد مبارکه هم می‌تواند در این دوره این کار را انجام دهد.

وی  یادآور شد: مردم اصفهان نقش مهمی در عرصه‌های مختلف تاریخ ایران اسلامی بر عهده داشته‌اند و شهدای نامدار و بزرگی را در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس تقدیم نظام اسلامی کرده‌اند.

رزم حسینی بیان کرد: فولاد مبارکه یکی از مهمترین صنایع فولادی کشور و خاورمیانه محسوب می‌شود که سنگ بنای آن توسط مدیران پیشین این صنعت نهاده شده است.

وی تاکید کرد: ثبات مدیریتی در فولاد مبارکه یکی از دلایل اصلی توفیقات امروز این مجموعه محسوب می‌شود و هر بنگاه و سازمانی که از مدیران کارآمد و با ثبات برخوردار بوده، به توفیقات خوبی دست پیدا کرده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان اقتصاد بورس بازار بورس کرونا هزار میلیارد تومان فولاد مبارکه معدن و تجارت وزیر صنعت رزم حسینی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۰۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر باشگاه سپاهان از تیم فوتبال و حمایت هواداران

بنابر اعلام روابط عمومی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان، در این پیام آمده است:

 تیم سپاهان در برابر ذوب‌آهن در یک مسابقه حساس و پرفشار تاکتیکی در ورزشگاه نقش جهان به یک پیروزی مهم دست یافت.

بدینوسیله از جدیت، دوستی، همراهی و همدلی بازیکنان و کادر فنی و اجرایی تیم سپاهان کمال تشکر را داریم.

همچنین از هوادارانی که در طول ۹۰ دقیقه مسابقه روز گذشته سپاهان مقابل ذوب‌آهن به صورت شایسته به حمایت از تیم خود پرداختند و نتیجه حمایت خود را دیدند، تقدیر و تشکر می‌نماییم.

باشگاه فولاد مبارکه سپاهان ضمن تاکید بر حمایت خود از تیم فوتبال، اعلام می‌نماید کلیه اقدامات لازم در راستای پیشبرد فعالیت‌های تیم در حال پیگیری و انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل
  • تقدیر باشگاه سپاهان از تیم فوتبال و حمایت هواداران
  • قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران
  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • افتتاح یک واحد تولید باطری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است