Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره شکایات مربوط به شهریه مدارس غیردولتی، اظهار کرد: در مجموع روند شکایات در حیطه شهریه ها نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. اگر هنوز هم اولیا شکایاتی دارند می توانند در سامانه سناد ثبت شکایت کنند؛ همکاران ما در استان و ستاد پیگیر هستند.

سعید صالح در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت ثبت نام و شمار دانش آموزان مدارس غیردولتی در سطح کشور اظهار کرد: ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد، پایان آذرماه نهایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما بر مبنای آخرین گزارش ها،   آمار ثبت نام سال جاری تقریبا همانند سال گذشته است و حدود یک تا دو درصد نسبت به سال گذشته کاهش دارد. عمده ریزش ثبت نام ها در مقطع پیش دبستانی رخ داده است و با توجه به ماهیت این دوره که رسمی اما غیرالزامی است و نوآموزان سن پایینی دارند، کاهش ثبت نام ها طبیعی به نظر می رسد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کاهش ثبت نام ها باعث شده تا موسسان مراکز پیش دبستانی با مشکلات جدی در پرداخت هزینه های جاری روبه رو شوند، گفت: هزینه مراکز از اجاره بها گرفته تا موارد دیگر، حتی اگر نوآموزی جذب نکرده باشند، کاهشی نداشته است.

صالح همچنین درباره شکایات مربوط به شهریه مدارس غیردولتی اظهار کرد: در مجموع روند شکایات در حیطه شهریه ها نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی ادامه داد: سال گذشته به یک باره در میانه سال، آموزش ها غیرحضوری شد که ابهامات زیادی برای اولیا و موسسان در پی داشت. موسسان معتقد بودند هزینه هایشان افزایش یافته و منابعی را صرف خرید تجهیزات و لوازم آموزشی مورد نیاز کرده بودند. از آن سو اولیا معتقد بودند مدرسه تعطیل شده و باید شهریه ها برگردد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر تفاهمی میان مدارس و اولیا به وجود آمده است گفت: البته همچنان چالش هایی وجود دارد اما به شکل روانی رسیدگی و بررسی می شود. شهریه مصوب در سامانه مشارکت ها اعلام شده است و اگر هنوز هم اولیا شکایاتی دارند می توانند در همان سامانه سناد ثبت شکایت کنند و همکاران ما در استان و ستاد پیگیر هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهریه مدارس غیر دولتی پیش ثبت نام در مدارس غیردولتی مدارس غیردولتی سال گذشته ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۲۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جشنواره آفرینو برای ارایه ابتکارهای دانش آموزان

به گزارش خبرنگار مهر، همایش آموزشی - توجیهی رؤسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از صبح امروز در محل باشگاه فرهنگیان در حال برگزاری است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش در این نشست بر ضرورت برخورد جدی با تخلفات تاکید کرد و گفت: کارها باید کیفی اجرا شود. اعتقاد بنده این است که اگر کاری انجام می‌شود با نهایت کیفیت برگزار شود.

محمودزاده با بیان اینکه امسال چند کار ویژه در مجموعه این سازمان برگزار خواهد شد، گفت: اولین جشنواره آفرینو به منظور ارائه و انتشار ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس امسال برگزار خواهد شد.

وی افزود: حدود ۶ هزار و ۲۰۰ طرح تاکنون به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: کارویژه دیگر در حوزه زبان است که باید محتوای آموزش‌ها متناسب با فرهنگ دینی و بومی و اسلامی ما باشد.

وی از کارویژه‌های دیگر سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی را «نظارت» دانست و گفت: این موضوع هم میدانی و سامانه‌ای انجام می‌شود و رعایت الزامات قانونی مورد تاکید است.

محمودزاده بر مردمی‌سازی و مشارکت تاکید کرد و گفت: در این زمینه دو پروژه برای مشارکت مردم در اداره مدارس تعریف شده است. این کار در مدارس دولتی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تاکید کرد: حتماً به بحث اردوهای دانش‌آموزی جدی‌تر ورود کنید. مدارس غیردولتی را به سمتی سوق دهید که از ظرفیت‌های اردوگاه‌ها استفاده کنند. یکی از محوری‌ترین امور به منظور افزایش توانمندی و مهارت‌های دانش آموزان باید برگزاری اردوهای دانش‌آموزی باشد.

کد خبر 6081832 علی قدمی

دیگر خبرها

  • قانون اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی منتشر شد
  • آغاز جشنواره آفرینو برای ارایه ابتکارهای دانش آموزان
  • ایجاد مدرسه مجازی بزرگسالان برای کاهش تنوع مدارس
  • تدوین طرح مدرسه مجازی بزرگسالان برای کاهش تنوع مدارس
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • اردو‌های دانش آموزی باید در اولویت فعالیت‌های مدارس باشد 
  • راه‌اندازی مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان
  • مدرسه مجازی آموزش‌و‌پرورش در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان راه‌اندازی می‌شود
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • ضرورت بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی