Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:13:04 GMT

محدودیت‌های کرونایی همچنان در اصفهان پابرجاست

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۸۵۲۳۷

محدودیت‌های کرونایی همچنان در اصفهان پابرجاست

حجت‌الله غلامی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون ۲۱ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲ شهرستان خور و چادگان در وضعیت زرد و شهرستان نطنز در شرایط قرمز قرار دارد.

وی اضافه کرد: بر این اساس در شهرستان نطنز به لحاظ قرمز بودن وضعیت، علاوه بر محدودیت‌های تردد، امکان فعالیت برای مشاغل گروه یک ممکن است و سایر گروه‌ها مجاز به فعالیت نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد در این استان برای مناطق قرمز و نارنجی برقرار و ورود خودروها با پلاک‌های غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است.

غلامی توضیح داد: ورود خودروی شخصی با پلاک بومی از شهرهای قرمز به دیگر شهرها و ورود خودروی شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای قرمز، ممنوع بوده و رقم اعمال جریمه برای سرپیچی از آن مبلغ یک میلیون تومان است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان افزود: ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی از شهرهای نارنجی به دیگر شهرها و ورود خودروهای شخصی پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی نیز ممنوع و جریمه آن ۵۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های نارنجی از جمله کلانشهر اصفهان علاوه بر مشاغل گروه یک، پاساژها، بازارها، آرایشگاه‌های مردانه، مراکز فروش فرش و پوشاک و مراکز تهیه غذای بیرون‌بر و قنادی‌ها و شیرینی‌پزی‌ها و آبمیوه و بستنی‌فروشی‌ها فعالیت خواهند داشت و دیگر مشاغل اجازه فعالیت ندارند.

به گفته غلامی در مناطق زرد به جز مشاغل گروه چهار سایر مشاغل می‌توانند فعالیت کنند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان درباره حضور کارمندان در ادارات افزود: در مناطق قرمز باید یک سوم، مناطق نارنجی یک دوم و مناطق زرد دو سوم از کارکنان حضور یابند.

وی همچنین به اعمال جریمه ۲۰۰ هزار تومانی تردد شبانه و از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد اشاره  و اضافه کرد: این جریمه‌ها به صورت فیزیکی و نامحسوس توسط دوربین‌ها اعمال می‌شود و افراد باید سعی کنند تا قبل از این ساعت خود را به محل سکونت برسانند و از تردد خودداری کنند.

غلامی از شهروندان تقاضا کرد با توجه به اینکه هنوز ۲۲ شهرستان در وضعیت قرمز و نارنجی هستند و شرایط به لحاظ شیوع ویروس کرونا در استان مطلوب نیست محدودیت‌ها را جدی بگیرند و از دورهمی و حضور در اجتماعات خودداری کنند.

مشاغل مُجاز و گروه یک، شامل مراکز زیرساختی، اداره‌ها و مراکز نظامی، داروخانه‌ها، مراکز درمانی و بهداشتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میدان میوه و تره‌بار، سوپر مارکت‌ها، میوه فروشی‌ها، کارخانه های تولیدی، حمل و نقل عمومی، خدمات سالمندان، خدمات ارتباط الکترونیک، چاپخانه‌ها، رسانه‌ها، خشکشویی و آرامستان‌هاست.

گروه شغلی شماره ۲ شامل پاساژها، مراکز خرید، بازارهای روز، فروشندگان مواد غیرغذایی، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز شماره‌گذاری خودرو، مراکز طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز مُتبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مُصلاها،مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی‌ها، آب‌میوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب‌بازی فروشی‌ها، عمده فروشی‌ها و خُرده‌فروشی‌های پوشاک، پارچه‌ فروشی‌ها، پرده‌سراها، مراکز فروش مُبلمان، کیف و کفش فروشی‌ها، مراکز فروش لوازم‌التحریر، خیاطی، خرازی، آتلیه‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل است.

گروه شغلی شماره ۳ شامل مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینماها و تئاترها، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی،کاهش فعالیت حمل و نقل عمومی درون‌شهری، کاهش زمان فعالیت ادارات و مراکز غیردولتی و برگزاری آزمون‌های حضوری است.

گروه شغلی شماره ۴ شامل برگزارکنندگان مراسم فرهنگی، اجتماعی و مذهبی، مدرسه‌های شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی، چایخانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و مراکز عرضه مواد دُخانی، بازی‌ها و مراکز تفریحی آبی، باشگاه‌های ورزشی سالنی و دورکاری شاغلان گروه‌های حساس است.

بر اساس رنگ بندی تا ۲۱ آذر امسال، شهرستان‌های اصفهان، آران و بیدگل، بویین میاندشت، خمینی شهر، خوانسار، سمیرم، شاهین شهر و میمه، شهرضا، فریدن، فریدونشهر، فلاورجان، برخوار، دهاقان، کاشان، لنجان، گلپایگان، مبارکه، نجف آباد ، اردستان، تیران و کرون و نایین در وضعیت نارنجی و شهرستان های خور و بیابانک و چادگان در وضعیت زرد و شهرستان نطنز در وضعیت قرمز قرار دارد..

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر پایه جدیدترین نتایج آزمایش‌های کرونا در کشور ۱۰ هزار و ۴۰۳ نفر مبتلای جدید شناسایی شده است که با احتساب این تعداد مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به یک میلیون و ۸۳ هزار و ۲۳ نفر رسیده است.

برچسب‌ها اصفهان فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا اصفهان فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا اخبار کنکور محدودیت ها مراکز فروش فروشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۵۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر
  • هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • هوای اصفهان و ۶ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان
  • آب‌گرفتگی در ۴ شهرستان استان اصفهان/ آماده‌باش تمام تیم‌های امدادی تا پایان هشدار هواشناسی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است